דוכי: מישהו צריך להיות אמיץ ולרדת מהמגרש בגלל קריאות גזעניות

שחקני סכנין חוגגים
שחקני סכנין חוגגים | ערן לוף

בעקבות הקריאות לעבר עאבד בשבת, מנכ"ל בני סכנין בראיון ל-103FM: "הסמכויות אצל השופטים, צריך להיות כאן מהלך קיצוני. אברמוב רצה לרדת בשבת, אבל חסון אמר שזה יעשה נזק למנהלת הליגה". אזולאי ישוב לסגל

(גודל טקסט)
בני סכנין תמשיך היום (רביעי) בהכנותיה למשחק מול בני יהודה בשבת (18:00), ובמועדון מבינים כי הם חייבים המשכיות כדי להגיע לפלייאוף העליון: "עשינו ניצחון חשוב על אשקלון, אבל אם נפסיד לבני יהודה ונציג יכולת חלשה, הניצחון על אשקלון ישכח במהרה".


בקבוצה מקווים להתגבר על מכת הפציעות מהתקופה האחרונה. אתמול שמחו בסכנין לראות את שלומי אזולאי חוזר להתאמן, והחלוץ צפוי להיות כשיר להתמודדות ביום שבת. בשלב זה נראה כי אזולאי לא יפתח בהרכב, אך הוא צפוי להיות בסגל. עלאא אבו סלאח וג'אבר עטאא ימשיכו להיעדר בגלל פציעות. לעומת זאת, מארון גאנטוס ישוב לסגל לאחר הרחקה במשחק האחרון.



בצוות המקצועי של סכנין שוקלים להמשיך בשיטת שני בלמים וארבעה שחקני הגנה, וחוליית הקישור תמשיך לכלול את סגס תאמבי, חאלד חלאיילה ואייהב גנאים. בסכנין פוזלים כבר לחודש ינואר ופרט לחיזוק, במועדון מודעים לכך שחלק משחקני הקבוצה יזכו להתעניינות מצד הקבוצות הגדולות. אחד השחקנים ששמו עשוי לגרור התעניינות הוא פיראס מוגרבי, שכבש צמד בשבת האחרונה. בקבוצה שללו את אפשרות העזיבה של מוגרבי ואמרו: "יש לו חוזה לשלוש שנים והוא יישאר כאן עד תום החוזה. לא קיבלנו שום הצעה על מוגרבי, ואם נקבל כזאת נסרב באופן מיידי".


פיראס מוגרבי. בסכנין לא יתנו לו ללכת (עדי אבישי)
מוגרבי. בסכנין לא יתנו לו ללכת (עדי אבישי)


מאוחר יותר, מנכ"ל בני סכנין חאלד דוכי אמר בראיון ל-103FM: "מישהו חייב להיות אמיץ ולרדת מהמגרש. זו סוגיה מאוד מורכבת, כי הקבוצה שתעשה את זה – תספוג עונש. הייתה החלטה של המנהלת, ובמהלכה נתנו סמכות לשופטים להחליט. שופט אף פעם לא הפסיק משחק לעשר דקות, גם זה יכול להיות משהו משמעותי. שופטים צריכים לנהוג ככה, הסמכויות נמצאות בידיים שלהם. אפשר גם להפסיק משחק כשזורקים אבוקות לכר הדשא. אני מסכים שאנחנו צריכים לעשות מעשה בנוגע לקריאות גזעניות, צריך להיות כאן מהלך קיצוני. הבנתי שברק אברמוב רצה לבקש מהשחקנים שלו לרדת מכר הדשא בשבת. אורן חסון המליץ לו לא לרדת מהמגרש, כי זה יעשה נזק למנהלת. כל הקבוצות צריכות לקבל החלטה משותפת. לא רק בסכנין מחנכים, אלא בכל הקבוצות". 


דוכי הוסיף: "היו גם קריאות נגד אחמד, למה הקבוצה שלו לא מגבה אותו? זו לא גזענות שאין שחקנים ערבים בבית"ר ירושלים עד היום? ההתנהגות של סכנין היא נורמטיבית כמו יתר הקבוצות. לא קיבלנו החלטה בנושא ויש פה סמכות לירידה מהמגרש מצד השופטים שהם צריכים להשתמש בה. אני הייתי ממליץ לשחקנים שלי לנצח ולנצח ולנצח, ושזה ייתן להם מוטיבציה. אני אומר שמחר נעשה דיון בעניין הזה בינינו כהנהלה".


בעניין אחר, ביה"ד של ההתאחדות לכדורגל זיכה את הקבוצה בדיון על טענות השופט צביקה לוי לפיהן קב"ט הקבוצה מוג'יב זבידאת קרא לעברו: "אתם מושחתים, אפסים, אין לכם מוסג. אתם גזעניים ופחדנים". הדיין ישראל שמעוני קבע כי קיים ספק בנוגע לזהות אומר הדברים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי