תרגיל בהתעוררות: הקמפיין האירופי יעשה לב"ש טוב לליגה

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | מאיר אבן חיים

בניגוד לשנה שעברה, ההדחה נתפסת כהקלה. וגם: קורהוט הולך ומתברר כאחת העסקאות הגרועות בעידן ברקת וההישג המרשים בפרשת שיר צדק. הבלוג של שרון ניסים

(גודל טקסט)
 לפעמים המאמץ המנטאלי הרבה יותר קשה מהמאמץ הפיזי. כשספורטאי צריך לאתגר את עצמו מנטאלית למשחק מסויים כשאין לו סיבה אמיתית וספורטיבית לעשות זאת, המשימה הופכת קשה עד בלתי אפשרית.


אמש, כשהפועל באר שבע עלתה למשחק האחרון בליגה האירופית לעונה הזו ומנגד עלתה קבוצה שכבר הבטיחה את עלייתה ואף חשקה במקום הראשון בבית, קיבלנו על הדשא את שני הקצוות של הסקאלה המנטלית. במקרה כזה, לרוב זה יגמר לטובת זו שנמצאת בצד החיובי של הסקאלה. דבר אחד מרתק ארע אמש, וואקמה לא היה בסגל וברגע שמליקסון ואוחנה שיחקו יחד על המגרש קיבלנו אולי את הנסיון הראשון של בכר לראות את ב"ש שאחרי וואקמה.

 מליקסון המגוון תפס את מקומו של וואקמה בשמאל, זריהן שיחק בימין ואוחנה תפס את מקומו של מליקסון באמצע. בעניי זה פתרון פחות טוב כי זה גורם למליקסון לגעת הרבה פחות בכדור ומעקר מאוד את המשחק של ב"ש. אין לי ספק שלצוות המקצועי יש תוכנית ליום שוואקמה יעזוב והניסוי אמש יתן להם לא מעט חומר למחשבה.



פלזן היא קבוצה סופר מאומנת וגם כשלא עלתה בהרכב החזק ביותר שלה, ניכר שמדובר במכונה משומנת מאוד שכזכור איבדה רק שתי נקודות ליגה מ-48 העונה. זה לא אומר שאם היה מדובר במאני טיים וב"ש הייתה עולה בהרכבה החזק ביותר היא לא הייתה יכולה לנצח.


ובכל זאת יש שתי נקודות חשובות ומעניינות לציין. הראשונה מיחאי קורהוט. ההונגרי הציג אמש אולי את המשחק הכי חלש שלו מאז הגיע והוא נמצא בתקופה האחרונה בצלילה ביכולת שלו. תוכנית המשחק של הצ'כים הייתה לתקוף את האגף של קורהוט ויחד עם הכיסוי הלקוי של אלחמיד, הצד השמאלי הפך לחולייה החדשה.


קורהוט, שרק לפני מספר שבועות חתם על הארכת חוזה יצר אין סוף בקיעים באגף השמאלי והקשה מאוד על משחק ההגנה. ההונגרי הובא בקיץ שעבר כמחליף לאופיר דוידזאדה בשל נסיונו האירופי ויכולתו בהגנה. בהתקפה כבר הבנו שאין לו הרבה מה למכור ואם הוא מאבד גם את נקודת החוזק שלו, יחד עם החזרה של אורן ביטון, הוא בבעיה גדולה. דבר אחד ברור – קורהוט לא משדרג את ב"ש כפי שזר צריך לשדרג.



קורהוט. זר צריך לשדרג ואת זה ההונגרי כבר לא עושה (דני מרון)


כבר בקיץ בכר התלבט מאוד אם להשאיר את ההונגרי. אין לי ספק שלמרות הארכת החוזה יש לשקול שוב את הישארותו של קורהוט מעבר לעונה הנוכחית. למגן השמאלי אין חוזה גבוה כך ששחרור מוקדם לא יהווה עול כלכלי על המועדון.


בעונה שעברה, אחרי סיום שלב הבתים בליגה האירופית, חוותה ב"ש ירידה חדה ביכולת במשך סיבוב שלם שכמעט ועלתה לה בתואר האליפות. להערכתי השנה זה לא יקרה. ב"ש העונה עוד לא הגיעה לשיא וזו אולי נקודה לאופטימיות. כעת, כשאירופה מאחוריה היא תתרכז רק בזירה המקומית וזה יהיה קל בהרבה. ההתעוררות של ב"ש בליגה הגיעה באופן לא מקרי עם הדעיכה בליגה האירופית. סדר העדיפויות של ברק בכר היה שונה הפעם וסיום הקמפיין ייתפס כהקלה. לא תהיה ירידת מתח אלא התעוררות.



באר שבע הפכה עולמות לטובת צדק, והוא עשוי לחזור בקרוב למגרשים (דני מרון)


אי אפשר לסיים בלי מילה על שיר צדק. אתמול בדקה ה-5 כשאוהדי הקבוצה שרו כהרגלם בחודשים האחרונים את שיר העידוד שלו, זה הרגיש אחרת באצטדיון פתאום כל מילה קיבלה משמעויות נוספות. ב"ש ספגה לא מעט ביקורת על דממת האלחוט בעניינו של צדק. הטענות היו רבות ורמזו על שלל דברים שליליים.


בפועל, ב"ש כך מתברר, הפכה עולמות לטובת השחקן שלה וכנראה הצליחה להשיג הוכחות שהתוסף היה "מזוהם". זה מעניק לצדק המון נקודות זכות אצל השופטים. מדובר במקרה שהוא בהחלט לא נדיר. מדברים על 15-20 אחוז מתוספי המזון שהם מזוהמים מהיצרן שלהם אם במכוון ואם בשוגג. צדק שהגיע מבית מסורתי בבית שאן זכה הפעם כנראה להשגחה עליונה. על פי כל הסימנים, לא ירחק היום שהוא יחזור למגרשים.


אם זה יקרה, זו תהיה תעודת כבוד גדולה מאוד למועדון ולשחקן, הפגיעה בשם הטוב תעלם ושניהם יזכו שוב לתדמית נקיה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי