המשחק מול סכנין אינו מהווה מדד לחיסרון של וואקמה

עידן שמש
עידן שמש | מאור אלקסלסי

נסים התאכזב מהאלופה למרות ה-1:3: השיטה לא עבדה, מלמד לא פגע והבעיה בעמדת השוער זועקת לשמיים. התלות בניגרי תימדד במשחק טוב בלעדיו. ניצחון בגביע הטוטו על מכבי ת"א על מגרשה יהווה מסר לליגה

(גודל טקסט)

המשימה הושלמה אך הקרב הגדול עוד רחוק מקו הסיום: באר שבע סיימה את הסיבוב הראשון בפסגה, כשהיא שולחת מסר מאתגר ליריבותיה. עד עכשיו דילגנו בין המפעלים קצת זייפנו בהתחלה אבל עכשיו אנחנו ראשונים ובואו נראה מי יכול להזיז אותנו משם.

ברק בכר ניסה להפתיע אמש עם מערך שונה והרכב שלא ראינו העונה: 2:4:4 כשניב זריהן וגיא מלמד מקבלים את חולצת ההרכב בעוד מתן אוחיון הוא שצוות כבלם נוסף לצד מיגל ויטור. אלא שסכנין הגיעה מאוד מוכנה ומנעה מבאר שבע את הנעת הכדור המפורסמת בעיקר בגלל שלבכר היה חסר עוד שחקן במרכז השדה.

השילוב של שיטה שלא מתורגלת מספיק לצד שחקנים שלא כל כך מכירים האחד את האחר הביאה לאחת המחציות הכי גרועות שלה העונה של האדומים מהנגב העונה וכבר ראינו כמה ממש גרועות. אוחיון איבד כדורים רבים, הנעת הכדור הייתה איטית ומסורבלת ובן שהר כמעט ולא נגע בכדור. האלופה הייתה רכה מאוד ולא מדוייקת בעוד סכנין נחושה ומסודרת מאוד. התוצאה" האלופה כמעט ולא איימה על שערו של מחמוד קנדיל במחצית הראשונה.


השיטה לא תורגלה מספיק, חלק מהשחקנים לא היו מתואמים (מאור אלקסלסי)

במחצית השנייה בכר עשה את ההתאמות וחילופים הכרחיים שהביאו לו עוד ניצחון מרשים, לא רק מהפך אלא 1:3 מכריע. אגב זה בדיוק מה שקרה לבאר שבע העונה במשחקי החוץ מול רעננה ואשדוד, המארחת עולה ל-0:1 וסופגת שלישייה. הכי קל לבקר באר שבע על היכולת מול סכנין, אבל כדאי להיזכר שרק לפני שבועיים השחקנים של בכר הרשימו בטדי (2:2) חזרו עם נקודה אחת. אז מה עדיף?

ההיעדרות של טוני וואקמה והמשחק החלש מול סכנין שוב העלו את התהייה על מידת התלות של בחלוץ הניגרי. אלא ש-1:3 מאמש (ראשון) לא ייתן פתרון לשאלה. באר שבע סבלה מיום חלש של שחקנים רבים, שיטה פחות מתורגלת וגם לא מעט שחקנים עם פחות כימיה. כשהאדומים ישחקו בשיטה הרגילה ללא וואקמה נוכל לבחון טוב יותר את מידת התלות, ובכל מקרה ינואר עוד לא הגיע, וואקמה עדיין כאן.


וואקמה. בינתיים הוא עוד כאן (דני מרון)

התאכזבתי מעט מהיכולת של מלמד. ברור שייקח לחלוץ מכבי פתח תקווה בעונה שעברה זמן להיכנס לכושר משחק. גם חסרה לי התנועה החכמה שאפיינה אותו כל כך.מצד שני, ככל שייקבל יותר דקות כך יוכל להחזיר לעצמו גם את החדות. מנגד דקות משחק לא יפתרו את הבעייה בעמדת השוער. אמנם שער היתרון של סכנין לא היה באשמת דודו גורש, אבל לבאר שבע אין שוער שיביא לה נקודות : לא גורש וגם לא גיא חיימוב. אין לי ספק שאחד הדברים שבצוות המקצועי ידרשו לשדרג בעונה הבאה את עמדת השוער.

ביום חמישי תשחק באר שבע מול מכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו. יכולת בוודאי תהיה שונה: משחק אחר, אווירה אחרת מחוייבות אחר ותואר ראשון העונה העומד על המדף. באר שבע יכולה להעביר מסר ברור אם תזכה בגביע ודווקא בנתניה, המגרש הביתי של היריבה הכי גדולה בשנים האחרונות. מסר שיחלחל גם לליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי