דו"ח הביקורת על איגוד השופטים הוגש להנהלת ההתאחדות

מנשה משיח
מנשה משיח | אריאל שלום

רו"ח יהודה עזרא הגיש את תוצאות הבדיקה על ההתנהלות בשלוש השנים האחרונות ומצביע על שורת כשלים לצד דחיית חלק גדול מהטענות כלפי המתרחש באיגוד

(גודל טקסט)

חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל קיבלו היום (חמישי) את דו"ח מבקר הפנים, רו"ח יהודה עזרא, על ההתנהלות באיגוד השופטים בשלוש השנים האחרונות. 

בדו"ח מצביע המבקר על שורת כשלים ובעקבות כך על סדרת תיקונים שצריכים להיעשות כדי לשפר את המצב הקיים. בין השאר מצא רו"ח עזרא כי הוועדה המקצועית חסרה בשנה האחרונה חבר על פי המספר המופיע בתקנון. גם התבצעו שינויים בתקנון הנוהג והנוהג של האיגוד שלא כדין.

לטענת המבקר לא מתקיים תמלול לשימוע שמתקיים לשופטים שטעו במהלך המשחקים ולא קיים נוהל מסודר בנושא. לפי הממצאים לא כל חברי הוועדה נכחו בשימוע של השופט אורן סמיניאן שהודח בסופו של דבר וגם לא צפו במשחק אותו שפט. בנוסף, יו"ר הוועדה לא משתתף בכל הישיבות, בניגוד להמלצות, וגם שהפרוטוקולים של הנהלת איגוד השופטים והוועדה המקצועית לא חתומים על ידי היו"ר.

המבקר אף מצא כי לא נתמנתה ועדה שתטפל בתלונות של הקבוצות השונות למרות שהתקנון מחייב על הקמת ועדה שכזו. הביקורת גם ממליצה לקצוב את כהונתם של חברי הוועדה המקצועית, בניגוד לנהוג בשנים האחרונות. בנוסף נמצא כי אירעו מספר מקרים בהם שופטים וקוונים קיבלו שני משחקים באותו מחזור בעוד שאחרים לא קיבלו אפילו משחק אחד.

זיו אדלר (דני מרון)
זיו אדלר (דני מרון)

בנוגע ליו דאלאס, שופט העבר והיועץ הבינלאומי, ממליץ המבקר לחתום איתו על הסכם העסקה מסודר בו ייקבע תשלום שכרו בצורה קבועה.

לצד הכשלים והביקורות, רו"ח עזרא דחה חלק גדול מהטענות של אייל צור והשופטים המתלוננים ומצא שבחלק גדול מהדברים ההתנהלות הייתה ראויה ותאמה את הנכתב בתקנון, גם בנוגע לתשלום שכרם של בכירים ובעלי תפקידים באירגון. בנוסף צוין שאיגוד השופטים עבר בהצלחה את הביקורת של אופ"א וזכה לשבחים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי