קרלוס גרסיה: "אני מכביסט, או שאנחנו אלופים או מתים"

ג'ורדי קרויף לצד קרלוס גרסיה
ג'ורדי קרויף לצד קרלוס גרסיה | מכבי תל אביב

עוזר המאמן של מכבי ת"א הוצג: "מעדיף את ג'ורדי במגרש, לא ביציע". קרויף: "השחקנים יילחמו בשביל קרלוס, כבוד שמקלארן עבד כאן", בוזגלו: "אסור לשמוח כשמישהו פצוע". וגם: למה ההולנדי טען שהוא "קוץ בתחת"?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיימה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול בני סכנין שינעל את מחזור ה-15 בליגת העל (שני, 21:00). זה יהיה המשחק הראשון לאחר עזיבתו של סטיב מקלארן ומאז מינויו של קרלוס גרסיה לעוזרו של ג'ורדי קרויף. הצהובים רוצים להמשיך במומנטום החיובי ולהשיג ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות. הקבוצה קיימה לפני הצהרים אימון בקריית שלום, בו לא נטלו חלק עומר אצילי, דניאל ליפשיץ וטינו סוון סושיץ. הקשר אייל גולסה, שלא שיחק נגד קריית שמונה בשל עומס, התאמן היום בעוצמה חלקית והוא עשוי לפתוח.

גרסיה הגיע עם קרויף למסיבת העיתונאים, והחל עם דברי פתיחה: "אני לא יודע מה יקרה, רק שאני שמח לחזור. אנסה לעזור עם כל מה שאוכל, לקבוצה יש רעיון, זהות והיסטוריה, ננסה לעבוד קשה ולשפר את השחקנים. אני חושב שאני כבר מכביסט, זה אולי קשה, אבל או שאנחנו אלופים או מתים. במכבי ת"א רק הניצחון חשוב ואין אמצע".

רוח קבוצתית: "ספיריט? או שיש לך את זה או שאין לך את זה. אני חושב שלקבוצה יש את זה. הקבוצה ניצחה בגמר גביע הטוטו וראיתי גם את הניצחון על בית"ר במשחק לא קל. הגיעו למכבי ת"א תוצאות טובות יותר".

קרויף
קרויף. חיזוק לצוות (מכבי ת"א)

הפרישה: "הרבה דברים קרו. הייתה לי חוויה רעה בטורקיה, יכולתי להמשיך לשחק, אבל נהניתי בקריירה. אתה מגיע לרגע שאתה חייב לשחק רק בשביל הכסף, אני מכבד כל החלטה של כל השחקן, אבל אני לא יכולתי לחיות ככה. יש לי אותה מוטיבציה שהייתה לי כשהגעתי. אולי יכולתי לשחק שנה או שנתיים, אבל רציתי לעשות משהו שאני מרגיש נכון. יש שחקנים שפורשים כשהם לא יכולים לרוץ. אני יכול ואני שמח מזה".

הרצון לאמן: "יש לי תעודת מאמן 11 שנה. ידעתי שכשאסיים עם כדורגל, אהיה מאמן. לא אוהב את תפקיד הסוכן או המנהל הספורטיבי. אני אוהב להרגיש את השחקנים והכדור וזה מה שאני רוצה – להיות מעורב, להיות קרוב לשחקנים. הייתי שחקן הגנה ואנסה לעזור לארגון ההגנה של הקבוצה ואיך אפשר לשפר אותה. אם אראה דברים שצריך לשפר, אדבר עם ג'ורדי וכל אנשי הצוות".

על ג'ורדי המאמן: "בחירה טובה בשבילו. אולי הוא הרגיש שהוא צריך להיות עם הקבוצה באופן יומיומי. אני מעדיף את ג'ורדי על המגרש ולא מחוצה לו. יש לו את הניסיון, כשחקן היו לו מאמנים טובים, כמנהל ספורטיבי הוא ראיין מאמנים. הוא יודע הכל, מכיר את השחקנים, הליגה, למה לא? החלטה טובה".

גרסיה
קרלוס גרסיה. מכיר את כולם (מכבי ת"א)

קרויף התייחס לעוזר החדש: "לפני 6-7 שבועות ידענו שהאופציה אפשרית והתחלנו לחשוב עליה. הגענו לינואר, המצב לא קל, יש פערים להשלים והתחלנו להסתכל על פרופילים. יכולנו לקחת מישהו עם יותר ניסיון שהיה צריך חודשיים להבין מי אנחנו ומה צריך כדי לזכות בתארים. קרלוס תמיד היה אופציה, גם בקיץ שעבר, אבל אז הוא היה תחת חוזה כשחקן".

הסיבות להגעת גרסיה: "כולם מכירים אותו והוא מכיר את כולם. הוא יודע מה המועדון צריך. הוא שחקן שדרש מעצמו בכל אימון, אחד שצועק על הכוכב והכוכב מקבל. דברים כאלה משכנעים אותי שיש לו את האופי להיות סמכותי. הוא היה שחקן סמכותי ויהיה יותר סמכותי כאיש צוות. השחקנים יילחמו בשבילו. הם סומכים עליו, הוא יודע מה צריך כדי לנצח משחקים כאן ומכיר את היריבות. חשבנו שזה המיקס הנכון. הדברים שאנחנו צריכים לשפר מתחברים עם התכונות של קרלוס. אני בטוח בקרלוס כמאמן. הוא הקשיב למאמנים שהדריכו אותו והיו לו כמה טובים".

עזיבת מקלארן: "הסיבות? קצת מהכל. הוא נהנה כאן. אני מודה לו על התרומה שלו. זוכר שהתקשרתי אליו בקיץ וביקשתי ממנו שיעזור לי. הוא מכיר אותי, הוא מכיר את התכונות הרעות שלי. הייתי קוץ בתחת כשחקן. התווכחתי על דברים קטנים. עבדנו טוב בעבר, נשארנו בקשר, פנינו אליו לפני שנתיים, אבל אז הייתי לו הצעה מהפרמיירליג. אני חושב שהוא עשה עבודה טובה, בחור טוב עם אנרגיות טובות שעזר לי ולקבוצה. בדם שלו להיות מספר 1 וקשה לו הריחוק מהמשפחה. הוא ג'נטלמן והודיע לנו לפני 6-7 שבועות שהאפשרות קיימת וחשבתי על הצעד הבא. כבוד למכבי שמאמן כמוהו הגיע לכאן. זה משהו ששם אותנו על המפה. הוא עזב בדרך טובה. הוא לא ידע למה לצפות ועזב עם הרגשה טובה לגבי המועדון והעיר תל אביב. חשוב שאנשים כאלה יגידו מילה טובה על העבודה כאן. זה היה מצב של ווין-ווין ואנחנו מודים לו על כל יום. אני בטוח שאני אתקל בו בעתיד".

קרויף וגרסיה
גרסיה וקרויף. לא בחירה מקרית (מכבי ת"א)

עוד על מקלארן: "הוא הביא את הרוגע כשהמצב היה קשה. תמיד בחור חיובי עם אנרגיות חיוביות. הרעיונות שלו היו אהובים. הוא ידע לשמור על רוגע. הבין מתי הגיע לנו לקחת נקודות כשלא לקחנו. התקשורת פה חושבת על תוצאות. אם אתה משחק טוב ומפסיד, זה רע. כמאמן זו לא הדרך. אתה צריך לשחק טוב ולהיות מאורגן כדי לנצח. הוא התעקש שנישאר רגועים בכל מצב. אני חושב שהוא בן אדם אהוב. בן אדם חיובי".

האופי של גרסיה: "עברנו תקופה קשה ואנחנו עדיין בדרך החוצה ממנה ובמגמת שיפור. אתה יכול להביא מישהו עם 20 שנות ניסיון שלא רואה דברים כמו מישהו שהתחיל. בגיל 17 קרלוס בעט בכולם באימון וגם הקרסוליים שלי הרגישו אותו. אני יודע מה הוא יכול לעשות. תשאל כל שחקן של מכבי בשנים שהוא היה, כולם יגיעו שהוא היה המארגן, תחרותי, דורש, אגרסיבי ב-200 אחוז. הוא אחד שסוגר פינות ואנחנו רוצים להשתפר באספקטים כאלה. הוא יכול להוסיף לנו הרבה דברים. הוא לא זקוק לזמן התאקלמות. במצב שלנו, אנחנו צריכים מישהו שיודע מיד מה הקבוצה צריכה ומה הציפיות. קרלוס מוכן מהיום הראשון".

על מאור בוזגלו: "הוא חזר טוב בפעמיים האחרונות וזה מראה על כוח מנטאלי ואופי להילחם ולהכין את עצמו. הוא נראה טוב גם הפעם. אני יכול להגיד לו שיישאר חזק. עולם הספורט צריך לתמוך ולא לשמוח שמישהו פצוע. אני חושב שהוא צריך תמיכה מכל הקבוצות ומכל הצבעים. ברגעים כאלה אתה מקווה שרוח הספורט תנצח את המזל הרע. יש לו אופי של אריה ואני מקווה שיחזור שוב בלי לחץ של זמן. הזמן לא חשוב. הכי חשוב שיחלים ויחזור. אני אוהב אותו ומאחל לו רק הצלחה".

קרלוס כשחקן
קרלוס כשחקן. תמיד נתן 200% (עדי אבישי)

על סכנין: "יש לנו היסטוריה של משחקים קשים נגד סכנין. אנחנו מצפים שהם ישחקו קרוב על מתפרצות. נצטרך לא לתת ללחץ להשפיע עלינו ולנסות לתפוס את הקבוצות שמעלינו. אנחנו בתקופה טובה וצריכים להמשיך במומנטום. פוגשים יריבה קשה שתמיד מקשה עלינו".

סוגיית החזרה לחמישה זרים: "משהו שקשה להסביר. ההחלטה (של המנהלת) תתקבל במהלך חלון ההעברות, אבל אני כבר לא מופתע. כרגע, רוב השחקנים שלנו מושאלים עם אופציה. אולי נחשוב מוקדם יותר כדי לא להיתקע. זה קצת לא שגרתי שמקבלים החלטה כזאת בתזמון כזה. זה משפיע על תקציבים של קבוצות. אם נצטרך לשלם כי החלטה התקבלה מאוחר, זה מוזר. נצטרך להקדים את ההחלטה".

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', ז'אן סילבאן באבין, איתן טיבי, שרן ייני, אופיר דוידזאדה, אלי דסה, דור פרץ, אבי ריקן (אייל גולסה), דור מיכה, ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי