אליאל פרץ: חייבים לבוא הכי מוכנים שיש ולנצח, אין כאן הנחות

בני יהודה
בני יהודה | דני מרון

קשר בני יהודה, שעשוי לפתוח על חשבון גורדנה, לקראת הפועל עכו (שבת, 16:00, ספורט4): "שאננים? בהחלט לא". אשכנזי ייעדר בשל פציעה, עזוז החולה בספק. שביט: "במאבקי תחתית כל נקודה חשובה"

(גודל טקסט)

בני יהודה, שתארח מחר (שבת, 16:00, ספורט4) את הפועל עכו, מגיעה למשחק אחרי שלושה משחקים רצופים בכול המסגרות ללא ניצחון ובלי לכבוש שער. הזהובים לא כבשו במשך 300 דקות (180 בליגה ועוד 120 בגביע, ר.ב.) ובקבוצה מבינים שבלי לשפר את נושא הכיבושים וניצול המצבים, יהיה קשה לנצח גם את נועלת הטבלה. בקבוצה עבדו השבוע הרבה גם על הצד המנטלי, כדי להימנע משאננות וזלזול ביריבה מהתחתית.

יובל אשכנזי, ייעדר בגלל פציעה והקפטן איציק עזוז שחלה בשפעת, בספק. יוסי אבוקסיס, צפוי לחזור למערך התקפי יותר, עם ארבעה שחקני הגנה בלבד, ועם הרביעייה ההתקפית שרצה לאורך המחזורים האחרונים. ההתלבטות היחידה שיש למאמן היא בין אליאל פרץ, שהיה טוב בתיקו האחרון בבאר שבע ובין רועי גורדנה, שהחלים מפציעה.

"אנחנו באמת בעונה טובה עד עכשיו", אמר פרץ לקראת המשחק. "עשינו משחקים טובים ואנחנו יכולים להרשות לעצמנו להיות מאוכזבים מתיקו בבאר שבע, כי באר שבע של העונה, היא לא באר שבע של השנתיים האחרונות, הם לא הגיעו להרבה מצבים, עבדנו לפי תכנית משחק וסגרנו אותם מעולה, הגענו גם לכמה מצבים ואם היינו מדייקים בפס האחרון, גם היינו יוצאים משם עם ניצחון, אז תיקו בטרנר זו תוצאה מכובדת ואנחנו שמחים על זה שעשינו משחק טוב".


עד סוף העונה הוא כאן. אבוקסיס (דני מרון) 

החשש מכדור שלג במקרה של הפסד בבאר שבע: "האמת שלא דיברנו על זה בכלל וזה לא הפחיד אותנו. ידענו ששני ההפסדים לא הגיעו כתוצאה של יכולת לא טובה. שיחקנו טוב, עמדנו טוב, הגענו למצבים, אמנם לא הבקענו, אבל היינו מאוד בטוחים ביכולת שלנו וידענו שאם נעשה את אותה עבודה בבאר שבע, ידענו שהכול יהיה בסדר".

איך נמנעים משאננות מול סוגרת הטבלה? "שאננים? בהחלט לא. מבחינתנו זה מוגדר כמשחק עונה. אנחנו חייבים לבוא הכי מוכנים שיש, לנצח ולקחת שלוש נקודות. אין כאן הנחות. זה לא משנה אם זה עכו או באר שבע, רמת המוכנות והאימונים היא אותו דבר. אנחנו לא מדברים ואומרים שיהיה בסדר, אלא עושים הכול כדי שיהיה בסדר. מתאמנים חזק, המאמנים נותנים דגשים ואנחנו מנסים לממש על המגרש ולקחת נקודות בכל הכוח".

המטרות: "כרגע פלייאוף עליון זה לא מה שמעניין אותנו. אני לא אשקר ואומר שאנחנו מאוד רוצים להיות שם, ולא רוצים להגיע לקרבות תחתית כמו בעונה שעברה. אנחנו עובדים קשה לפני כל משחק וחושבים רק על המשחק הקרוב. בנוגע למה שאומרים עלינו, זו כבר העבודה שלכם ולא שלי".

עתידו של אבוקסיס במועדון והשמועות על מועמדותו לנבחרת: "אין לזה שום השפעות עלינו, יוסי מאמן בני יהודה וזה לפחות עד סוף העונה, אם בהמשך הוא יחליט שהוא הולך אז שיהיה לו בהצלחה. כרגע הוא מאמן בני יהודה ואין מבחינתנו שום דיבורים על זה".


לא חושבים על מטרות. שחקני בני יהודה (דני מרון) 

על השתלבותו האישית בקבוצה: "אני מרגיש שמח על כך שהגעתי לכאן. יש כאן קבוצה טובה וחבר'ה מצוינים. אמנם לא שיחקתי כל כך הרבה עד עכשיו, אבל זה בסדר כי הקבוצה רצה וניצחה ואני פשוט נהנה כאן. הגעתי לכאן כדי לצבור כמה שיותר דקות משחק, להשתפר וללמוד מהמאמנים, השחקנים וכל הצוות. יש כאן אווירה שכולם אחים, כולם חברים, אין כאן מלחמות או ניסיון להפיל אחד את השני. כיף להיות בחדר הלבשה כזה, אחד מפרגן לשני, אם זה בהפסדים וגם בניצחונות. גם הצוות מרים אותנו ומתדרך אותנו כשצריך".

על העובדה שיש איתו בקבוצה שחקנים נוספים ששיחקו איתו בנוער של מכבי ת"א: "ההיכרות שלנו מהנוער היא ממזמן, נהנינו להיות ביחד אבל זו כבר קבוצת בוגרים וזה שונה. יש כאן הרבה חבר'ה טובים מסביב שדואגים לאחד את כולם. אין כאן מחנות בקבוצה. כמובן שהיה יותר קל להשתלב כשהגעתי, כי היה יותר קל להתחבר אליהם ודרכם נכנסתי לאחרים".

הרכב משוער: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, דן מורי, אעיד חבשי, בן תורג'מן, סתו פיניש, אליאל פרץ (רועי גורדנה), מאוויס צ'יבוטה, יונתן כהן, אלמוג בוזגלו, נריוס ואלסקיס.

החברות עוזרת. יונתן כהן (אריאל שלום) 

שביט: "כדורגל זה כמו רכבת נוסעת, מי שיפספס את הרכבת יישאר בתחנה"
אכזבה גדולה הייתה השבוע בהפועל עכו לאחר ה-1:0 מול הפועל אשקלון וזאת לאחר טעות של השוער רם שטראוס בדקות הסיום. בקבוצה הבהירו כי אם היו משיגים לפחות נקודה במשחק הזה, היה זה משמעותי להמשך הדרך במיוחד לאור ההפסדים של מועדון ספורט אשדוד והפועל רעננה.  במועדון הצפוני מבינים כי הסיכוי לשרוד בליגה עדיין קיים ומקווים לנסות ולהוציא נקודה במשחק החוץ מול בני יהודה. 

אלדד שביט שוחח עם השחקנים ואמר להם: "אתם צריכים להבין שכל נקודה ואפילו כל מאבק על המגרש חשוב במאבקי תחתית". מאוחר יותר המאמן אמר לתקשורת: "אין ספק שנחלנו אכזבה במשחק האחרון מול הפועל אשקלון ורק היום או יותר נכון אתמול נוכחנו לדעת שהנקודה שנשמטה מאיתנו הייתה משמעותית. במאבקי תחתית כל נקודה חשובה, אני חושב שגם השחקנים יודעים את זה, כרגע צריך להרים את השחקנים, כדורגל זה כמו רכבת נוסעת, מי שיפספס את הרכבת יישאר בתחנה ולא בהכרח תהיה לו אפשרות לחזור".


שביט (ערן לוף) 

אם לא די בצרות על כר הדשא, אז גם מחוצה לו יש לא מעט סימני שאלה כאשר עכו תגיע למשחק הזה בסגל מצומצם לאחר שחרורם של בן אלגרבלי, סאם אלישע, עזת חלאיילה ונפתלי בלאי. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, גם החלוץ פייסל מוליץ' צפוי לעזוב להפועל תל אביב. החלוץ כבר נכח השבוע במתחם חודורוב וסיכם את תנאיו אך זכה להתנגדות גדולה מצד ראשי עכו. בכל מקרה במועדון החליטו בשלב זה להשאיר את מוליץ' עד למשחק מול בני יהודה ולאחר מכן ייקבע עתידו. "לא נשאיר אף שחקן בכוח אבל מצד שני אף אחד לא ישוחרר בחינם", אמרו בעכו לגבי עתידו של החלוץ.

במקביל, בקבוצה יודעים כי הקבוצה חייבת בדחיפות שחקני חיזוק והשבוע הגיע רק המגן מתן בלטקסה שהושאל ממכבי תל אביב. גם החלוץ הניגרי אנדיי עמנואל שהתחיל להתאמן במהלך השבוע מותיר רושם חיובי ולא מן הנמנע כי יחתום בקבוצה. מבחינת ההרכב בשבת נראה כי שביט לא צפוי לבצע שינויים מההרכב שפתח מול אשקלון וההתלבטות היחידה היא החזרתו של לוטם זינו למרכז השדה על חשבונו של פיטר אוניקאצי.

הרכב משוער: רם שטראוס, עבדי פרחאת, ינון אליהו, מחמדו סיסוקו, גל שיש, ברונו איבה, גבי קניקובסקי, סיראז נסאר, עמראן אלקרינאווי, פיטר אוניקאצי (לוטם זינו), בן אז'ובל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי