דסה יעבור מחר בדיקת אולטרסאונד, עזוז: הפלייאוף קרוב

אלי דסה
אלי דסה | ערן לוף

מכבי ת"א ובני יהודה ייפגשו ביום ראשון במושבה (20:30, ספורט1) לדרבי מכריע עבורן. רודריגס צפוי להחליף את פרץ המוצהב, קרויף: "מול יריבה קשה, נידרש להגיב להפסד בגביע". אבוקסיס מתלבט לגבי המערך

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מתקשה להשתחרר מההפסד 3:0 וההדחה מגביע המדינה נגד מכבי חיפה והשחקנים לקחו קשה מאוד את היכולת שלהם במשחק, דווקא בתקופה בה היו בכושר שיא העונה. האמונה היא שמחר נגד בני יהודה (ראשון, 20:30, שידור ישיר בערוץ ספורט1) ההפסד לא ישפיע ולא יפריע לקבוצה במאבק האליפות.

במועדון מחזיקים אצבעות למגן אלי דסה שיעבור מחר בדיקת אולטרסאונד בירך כדי לאבחן את מהות הפציעה שלו. הצוות המקצועי והרפואי מאמינים שמדובר במתיחה או קרע קטן בשריר הירך, אבל קיים חשש כי יש קשר לפציעה הארוכה של דסה באגן. כזכור, המגן הושבת בתחילת החודש למשך כשבועיים לאחר שבדיקות רפואיות שונות הראו כי הוא סובל מעומס וזקוק למנוחה. הוא אמור בשלב זה להחמיץ את המשחקים נגד בני יהודה והפועל באר שבע.

במקביל, במכבי תל אביב מנסים למצוא קבוצה חלופית בארץ או באירופה לטינו-סוון סושיץ' ולחוסה רודריגס בתוך 48 השעות הקרובות ולהנחית שחקן זר בקריית שלום. הצהובים כבר רגילים למהלכים שיוצאים לפועל ביום האחרון של חלון ההעברות בשנים האחרונות. הבוסני אינו משחק כבר שבועות ארוכים ואילו הספרדי הפך לשחקן ספסל של חילוף אחרון כשנגד מכבי חיפה לא היה כלל בסגל, יחד עם יובל שפונגין.


סושיץ'. מכבי תל אביב תמצא לו קבוצה? (דני מרון)

באימוני הבוקר שקיימה הקבוצה לאורך השבוע שמו דגש על משחק ההגנה והקשיים של דור מיכה בסגירת התקפות מעבר והתאום הלקוי של ז'אן-סילבן באבין עם שחקני הקישור האחורי. בנוסף, ההגנה והשוער פרדראג ראיקוביץ' אינם מתואמים במצבים נייחים ובקרנות כשהשוער הסרבי תקוע במצבים אלה על קו השער וכמעט אינו יוצא לכדורי הגובה שנוחתים אצל שחקני היריבים.

במכבי תל אביב סימנו את נריוס ולסקיס ואלמוג בוזגלו כשחקנים המסוכנים בקו ההתקפה של יוסי אבוקסיס, שיבסס את המשחק על מערך אחורי מעובה ויציאות להתקפות מתפרצות. המאמן ג'ורדי קרויף מתלבט בנושא ההרכב ושוקל להציב במקומו של אלי דסה את דור מיכה באגף ימין כשגם יובל שפונגין עשוי לעלות ב-11. קרויף עשוי לתת לאלירן עטר או ארון שוינפלד המאוכזב לפתוח בהרכב, כשגם חוסה רודריגס צפוי לקבל קרדיט ולתפוס את מקומו של דור פרץ המוצהב. ההחלטות יידחו ליום ראשון לפגישת הצוות המקצועי. שחקן נוסף שלא יהיה בסגל הוא טל בן חיים המוצהב.

המאמן ג'ורדי קרויף מסמן את המפגש נגד בני יהודה כלא פחות חשוב מהמפגש בשבוע הבא נגד הפועל ב"ש למשחק שאמור להיות משחק העונה: "זה חשוב להרים את עצמנו לאחר תוצאה מאוד מאכזבת בגביע בשבוע שעבר וננסה להמשיך את רצף התוצאות הטובות בליגה מהחודשיים האחרונים", אמר קרויף לאתר הרשמי. 

קרויף הוסיף: "אנחנו צריכים להגיב בצורה ראויה להפסד הזה כשמולנו ניצבת יריבה קשה ועיקשת שנמצאת בכושר טוב בחודשים האחרונים. כפי שכבר אמרנו בעבר, עלינו להתרכז בעיקר בעצמנו, לשפר את היכולת ולשחק בצורה יותר אגרסיבית על מנת לזכות בנקודות". על ההיעדרות של דור פרץ וטל בן חיים שיחמיצו את המשחק בעקבות צבירת כרטיסים צהובים, אמר קרויף: "דברים כאלה הם חלק מהכדורגל כשבשבועות האחרונים שחקנים החמיצו משחקים בעקבות פציעות או הרחקות, אבל זו הזדמנות מצוינת עבור שחקנים אחרים".

איציק עזוז: "הפלייאוף העליון כבר מרגיש לנו קרוב"
בני יהודה סיימה הבוקר את הכנותיה, לקראת הדרבי אותו תארח במושבה. מאז פתיחת הסיבוב השני נראה שהתנופה בה היו קודם הזהובים נעצרה קצת לאחר שהקבוצה ניצחה רק שניים מחמשת המשחקים האחרונים, סיימה שניים נוספים בתיקו ורשמה בהם גם הפסד אחד. למרות זאת, פתחה בני יהודה שמדורגת כעת חמישית בטבלה, פער מבטיח יחסית של שמונה נקודות מהמקום השביעי ורק משהו לא צפוי או שרשרת הפסדים ימנעו את כניסתה לפלייאוף העליון.


אבוקסיס. עם כמה שחקנים הוא יעלה בהגנה? (אודי ציטיאט)

המאמן יוסי אבוקסיס, יהנה מחר מסגל מלא וכמו תמיד במשחקים נגד הגדולות, הוא צפוי לעבור למערך של חמישה שחקני הגנה כאשר איציק עזוז יצטרף כבלם שלישי, לאעיד חבשי ודן מורי במרכז ההגנה. יחד עם זאת, באימון הבוקר ניסה אבוקסיס מערך נוסף של ארבעה שחקני הגנה כאשר אליאל פרץ תורגל כקשר נוסף במרכז השדה לצד סתיו פיניש ורועי גורדנה. מאוויס צ'יבוטה יהיה שחקן ההתקפה שיירד אל הספסל, ובני יהודה תשחק עם יונתן כהן ואלמוג בוזגלו בכנפיים, מתחת לנריוס ואלסקיס שיפתח כחלוץ בודד.

"מכבי תל אביב נמצאת בכושר מצויין כמו שכולם רואים ומצפה לנו משחק מאוד קשה", אמר הקפטן איציק עזוז לקראת המשחק. "אבל כמו שהוכחנו בעבר, אם אנחנו נגיע מרוכזים ומפוקסים, אנחנו נקווה לתוצאה טובה". עזוז נשאל על חוסר היציבות של הקבוצה במחזורים האחרונים והשיב: "קודם כל אני לא חושב שיש חוסר יציבות לאור המשחקים האחרונים שהיו פחות טובים ממה שהורגלנו, סך הכל אני מאמין שאם נמשיך בדרך שלנו, נגיע למקומות טובים. כרגע הפלייאוף עליון מרגיש לנו קרוב ואנחנו גם ננסה לטפס בטבלה על מנת להתבסס ולהישאר שם".

אנשי ארגון האוהדים GATE9 הודיע כי בכוונתם להחרים את המשחק ולא להיכנס לאצטדיון וזאת לדבריהם במחאה על כך שבהנהלת המועדון הוחלט להזיזם מהיציע המזרחי, בו הם יושבים בדרך כלל, אל היציע המערבי וזאת לאחר שהיציע המזרחי כולו מוקצה לאוהדי מכבי תל אביב שצפויים למלא אותו בכ-4,000 אוהדים. נציגי ארגון האוהדים זעמו על ההחלטה ופירסמו פוסטים ברשתות החברתיות, בהם הם קוראים לאוהדים הכתומים שלא להיכנס למשחק ולהביע בכך תמיכה בארגון ומחאה כנגד ההנהלה והבעלים ברק אברמוב.


אוהדי בני יהודה. מארגנים חרם (צילום מסך)

הרכבים משוערים
מכבי תל אביב: פרדרג ראיקוביץ', שרן ייני, ז'אן-סילבן באבין, איתן טיבי, דור מיכה, אופיר דוידזאדה, חוסה רודריגס, אבי ריקן, איל גולסה, ניק בלקמן (אלירן עטר) וידאר קיארטנסון.

בני יהודה: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, דן מורי, אעיד חבשי, איציק עזוז (אליאל פרץ), בן תורג'מן, סתיו פיניש, רועי גורדנה, יונתן כהן, אלמוג בוזגלו, נריוס ואלסקיס. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי