איך מנעה נתניה מבית"ר את העליה למקום השני בטבלה‎

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

דני דבורין עם טור מיוחד על המשחק המרכזי בין העולה החדשה חדורת המוטיבציה לקבוצה שצריכה להרים את עצמה ולעסוק בעיקר

(גודל טקסט)

"לא צריך לדבר על מוטיבציה לפני משחק מול בית"ר ירושלים", דברים אלה אמר מאמן מכבי נתניה , סלובודאן דראפיץ, לפני המשחק – ואכן התוצאות נראו בשטח! מכבי נתניה, בניצוחו של ערן לוי, שיחקה באנרגיות גבוהות, השקיעה מאמצים בלתי פוסקים, ובסיכומו של דבר באה על שכרה בתוצאה שהשיגה: ניצחון 1:2 על בית"ר.

בית"ר, האורחת, אמנם החמיצה בדקות הראשונות כדור עונשין מ-11 מטרים, אבל הפעם לא הביאה לאיצטדיון בנתניה את המרץ והשאפתנות שבדרך כלל בולטים במשחקיה. במידת מה אולי היא הופתעה אפילו מהנמרצות שהפגינו דווקא הביתיים. ההגנה הבית"רית נכנעה פעמים לא מעטות למשחק ההתקפה המהיר והטכני של נתניה, ותוצאת הסיום אף אינה משקפת את המצבים המסוכנים שנוצרו ברחבת שערו של קליימן הירושלמי, שהופתע כנראה מבעיטתו של ערן לוי שהעניקה למכבי נתניה את השער הראשון.

ההפסד לא רק שמנע מהקבוצה הירושלמית לעלות למקום השני בטבלה, ולצמצם פערים מהמוליכה הפועל באר-שבע. הוא גם גרם לידי כך שאולי ישנם כאלה שיראו בו, כתירוץ, המשכיות לרעש השלילי שנוצר השבוע על רקע עזיבתו של יוסי בניון. נכון, קבוצת ספורט זקוקה לשקט ולהתרכזות מקסימלית במשימותיה המקצועיות. הדברים ידועים לכל, אבל לדעתי לא בגלל עזיבתו של בניון הגיע ההפסד בנתניה. בלאו הכי יוסי לא היה שחקן בהרכבה הפותח בכל משחקיה, ולפיכך אישית אינני קושר את ההפסד הבית"רי במה שעבר על המועדון.

בניון
בניון. לא אשם (דני מרון)

ואם לשוב למשחק עצמו, הייתה זו הזדמנות גדולה לבית"ר לחלוף בטבלה על פני מכבי תל-אביב, שכמו הפועל באר-שבע ודאי לא הצטערה לשמוע על הניצחון שרשמה מכבי נתניה. בליגת העל בכדורגל קו-הסיום עדיין רחוק ובית"ר ירושלים מצויה במקום שממנו ניתן כמובן להסתער על הפסגה. עתה החכמה הגדולה ביותר היא להתאושש במהירות, שכן "אין בוכים על חלב שנשפך", אלא לומדים את ליקחי המשחק האחרון. זהו כמובן התנאי הראשון שיוכל לאפשר את השיבה למסלול הניצחונות. אשר למכבי נתניה, אם תצליח להפגין גם במשחקיה הבאים את אותה יכולת, תהא זו מתנה נפלאה לאוהדיה, ובעיקר לאלה הזוכרים את ימיה הגדולים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי