הכי צמוד שיש: מאבקי הצמרת מעלים ניחוחות היסטוריים

מאור מליקסון מול חן עזרא
מאור מליקסון מול חן עזרא | דני מרון

הפסגה המתחלפת והפערים הקטנים מבטיחים סיום דרמטי. 19 שנים ו-80 יום מפרידים בין בניון לסולומון, קצת פחות מההפרש בין באדיר לספורי. וגם: מכבי חיפה לא מפסיקה להפסיד וממן לא מפסיק להבקיע. המספרים של עמיקם

(גודל טקסט)

1. יוסי בניון ומנור סולומון הפכו ביום שני לצמד השחקנים השני בהיסטוריה בעלי הפרש הגילאים הגדול ביותר, שהבקיעו לאותה קבוצה באותו משחק. בין בניון לסלומון מפרידים 19 שנים ו-80 יום, אבל השיא שייך לוואליד באדיר ורמזי ספורי, שכבשו לזכות הפועל ת"א בהפסד 3:2 למכבי חיפה ב-18 במאי 2013. בין באדיר לספורי מפרידים 21 שנה ו-223 יום.

2. רק שני שערי זכות מפרידים בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע בראש הטבלה – מקרה די נדיר בשלב כל כך מתקדם של העונה. 2010 הייתה העונה האחרונה שהאליפות הוכרעה בהפרש שערים – חמישה שערים לזכות הפועל ת"א – וב-2003 הייתה העונה הצמודה ביותר: שני שערים בלבד הפרידו בין האלופה מכבי ת"א לסגניתה מכבי חיפה. שני מחזורים לסיום היו שלוש קבוצות בראש הטבלה עם אותן נקודות – 63: מכבי חיפה, הפועל ת"א ומכבי ת"א. מצב יותר צמוד מהיום – נקודה הבדל בין מקום שלישי לראשון.

3. באותה נשימה אפשר להזכיר כי מאז פתיחת העונה התחלפו כבר שמונה מובילות. בית"ר ירושלים פתחה את העונה במקום הראשון, הוחלפה במחזור השישי על ידי הפעל חיפה, שהוחלפה במחזור ה-13 על ידי הפועל ב"ש, שהוחלפה אחרי מחזור על ידי מכבי ת"א, שאיבדה לב"ש שוב את הפסגה אחרי מחזור, שגם היא איבדה תוך מחזור למכבי ת"א, שהחזיקה מעמד שבועיים, איבדה בשבוע שעבר את הפסגה לפני ששבה ותפסה אותה. רק שתדעו, בעונת 2010/11, התחלפו 11 מוליכות ב-24 המחזורים הראשונים.

4. 9 נקודות הפרש בין פלייאוף עליון לפלייאוף תחתון, שני מחזורים לסיום הליגה הסדירה, זה מצב שלא היה בהיסטוריה בכל העונות בהן התקיימה שיטת פלייאוף. אפילו לא קרוב לזה.

מליקסון מול עזרא. הכי צמוד שיש (דני מרון)
מליקסון מול עזרא. הכי צמוד שיש (דני מרון)

5. מכבי חיפה הגיעה השבוע ל-12 הפסדי ליגה ב-24 מחזורים – ממוצע של הפסד בכל שני משחקים בדיוק. אירוע קוסמי כזה לא נרשם במפרץ חיפה מאז עונת 1973/4, אז היו לירוקים 14 הפסדים ב-24 המשחקים הראשונים. השיא לעונה שנמשכה פחות משנה הוא מאותה עונה: 16 הפסדים, כך שמכבי חיפה צריכה להסתפק בפחות מארבעה הפסדים בתשעת המחזורים שנותרו לה עד לסיום העונה. אגב, באותה עונה ירדה מכבי חיפה לליגת המשנה, שאז נקראה ליגה א'.

6. שמעון אבוחצירה הפך השבוע לשחקן ה-76 בהיסטוריה שמגיע ל-70 שערי ליגה. אבוחצירה עבר במשחק אחד בטבלת הכובשים מאז קום המדינה את סטפן שאלוי, נסים כהן, מוטי איווניר, ג'וני הרדי ז"ל, באדיר ועופר מזרחי.

יוסי בניון.19 שנים ו-80 יום מפרידים בינו לבין סולומון (עדי אבישי)
יוסי בניון.19 שנים ו-80 יום מפרידים בינו לבין סולומון (עדי אבישי)

7. מאז שעלה מקבוצת הנוער לא כבש חנן ממן ארבעה שערים בשלושה משחקי ליגה רצופים. הוא אמנם כבש רביעייה במשחק אחד – בגביע מול מ.ס כפר קאסם בעונה שעברה – אבל מקבץ כזה לא היה לו בעשור האחרון. ממן אגב נכנס השבוע לרשימת 300 הכובשים הגדולים בהיסטוריה והוא מדורג במקום ה-286. את העונה הוא פתח במקום ה-373.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי