תעלומת מכבי חיפה: הסיוט נמשך ובמועדון לא מבינים מדוע

מוחמד עוואד ורועי קהת
מוחמד עוואד ורועי קהת | ערן לוף

זה לא רק שהירוקים הודחו מגביע המדינה על ידי הפועל חיפה, אלא שהאדומים שחורים אף הביסו 0:3 והשלימה עונה שנייה ללא הפסד ליגה ליריבה העירונית. דני דבורין מרחם על האוהדים ומחכה לתשובות מספקות

(גודל טקסט)

התעלומה הגדולה ביותר של הכדורגל הישראלי שייכת למכבי חיפה. ספק אם היא עצמה מסוגלת לספק הסברים לתקופות השפל העוברות עליה, וששיאן בעובדה שעל הקבוצה לשחק העונה בפלייאוף התחתון, כולל הפסד אמש 3:0 להפועל חיפה.

גם התקווה האחרונה להציל את העונה על ידי זכייה בגביע המדינה עלתה בעשן, והירוקים ראו בעיניים כלות את היריבה העירונית המושבעת, הפועל, עולה על חשבונם לחצי הגמר ביום חמישי שעבר. דומה הדבר לזריית מלח על הפצעים, שהרי הדחה בדרבי היא נושא שקשה להתמודד עימו – אולי בעיקר לאוהדים.

שנים רבות אני עוקב אחר מכבי חיפה. לכן אני גם זוכר את ימי האליפויות הגדולות ואת המשחקים בזירות אירופה, משחקים בהם היה תענוג לראות את המכבים מפגינים איכות ברמה בין-לאומית. אוהדיה הוותיקים של הקבוצה ודאי יודעים למה אני מתכוון, ולהם במיוחד קשה לעכל את ההפסדים ואת כישלונות הליגה.


ואיזה מסכנים האוהדים, גרסת מכבי חיפה (ערן לוף)

בשנים האחרונות נדמה בתחילתה של כל עונה שהקבוצה בעלת המסורת וההישגים תחזור סוף סוף לעצמה. אחרי הכל התנאים העומדים לרשותם של השחקנים ושל המאמנים הם בבחינת מקפצה להצלחה בליגה. אבל המציאות שבה ומוכיחה שתקציב גדול ותנאים מעולים אינם יכולים להבטיח דבר. האמת היא שעל מה שעובר על מכבי חיפה בשנים האחרונות, נאמרו ונכתבו הרים של מילים. הם עדיין נכתבים, שכן חוסר ההצלחה בליגה הוא כאמור בבחינת תעלומה. מדוע? למה? עדיין לא שמעתי ולא קיבלתי תשובות מספקות.

אני שב וכותב היום על הקבוצה מפני שההדחה מגביע המדינה קבעה ויצרה נתון שיש להשלים עימו: כאמור, ביום ה- 1 במארס 2018 נפל דבר בקבוצת הכדורגל של מכבי חיפה. נכון, עוד ישנם המשחקים הרשמיים עד לרדת המסך – אלא שללא גביע, ועם פלייאוף תחתון, כל משחק שבליגה הוא עבורה סיוט מתמשך, כפי שהיה אמש בתבוסה להפועל חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי