בני יהודה נגד לייבוביץ': פוגע בשמו הטוב של אבוקסיס

גל לייבוביץ'
גל לייבוביץ' | דני מרון

הכתומים זועמים על האשמת השופט שהמאמן ירק לעבר אוהד הפועל ב"ש לאחר ה-1:0: "בחר להסיט את האש במקום לבדוק את עצמו". גורם במועדון: "חייבים לעשות סוף לעזרה של השופטים לב"ש". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

בני יהודה פתחה אמש (ראשון) ברגל שמאל את משחקי הפלייאוף העליון, לאחר שהפסידה 1:0 במשחק החוץ נגד הפועל באר שבע בטרנר. זה היה הפסד שני ברציפות של הזהובים, שהשיגו רק נקודה אחת בשלושת המשחקים האחרונים. לפני מספר שבועות, סימנו בשכונה את המקום הרביעי כמטרה עד סיום העונה, אולם כעת, בעקבות התוצאות האחרונות, רחוקה הקבוצה מרחק של 15 נקודות מהיעד שנראה כרגע בלתי ניתן להשגה.

בסיום המשחק היו לאנשי בני יהודה טענות קשות לשופט גל לייבוביץ', שקיפח אותם לטענתם בכמה החלטות לאורך המשחק. "זו לא פעם ראשונה שהשיפוט בטרנר הולך באופן מובהק לטובת באר שבע", אמר הבוקר גורם בקבוצה לספורט1. "באר שבע קבוצה מספיק חזקה גם בלי העזרה של השופטים. חייבים לעשות סוף לדבר הזה. קבוצה מתכוננת למשחק, מגיעה ומתאמצת ובסוף דברים מוכרעים בגלל שריקות כאלה ואחרות וזה מרגיז מאוד", הוסיף הגורם.

מי שנשמע כעוס מאוד בסיום המשחק היה המאמן יוסי אבוקסיס שאף התפרץ לכיוונו של השופט ונראה מאוד נסער עם שריקת הסיום. "אני מבקש מהשחקנים שלי שיכבדו כל משחק וכל יריבה שמולה אנחנו משחקים, אבל צריך שגם השופטים בבקשה יכבדו אותנו בחזרה", אמר. "אנחנו בסך הכל מבקשים " fair fight", וזה לא מה שהיה כאן במשחק. היו כאן שריקות שהם באמת לא לעניין במשחק כדורגל".

אבוקסיס התייחס שוב לנושא ההחמצות של שחקניו והוסיף: "אנחנו מחמיצים הרבה במשחקים האחרונים וכשאתה מגיע לטרנר ומקבל הזדמנויות אתה חייב לכבוש לפחות שער אחד. יש לנו בעיה בניצול מצבים במשחקים האחרונים".

גל לייבוביץ'. עוזר לב
גל לייבוביץ'. בבני יהודה טוענים שעזר לב"ש (דני מרון)

כעת תצא הקבוצה לפגרת הנבחרות וחג הפסח, ובמחזור שיערך אחרי החג היא תארח את הפועל חיפה הלוהטת. למשחק הבא ישובו לסגל דן מורי ורועי גורדנה שריצו אתמול עונש השעיה בגין צבירת כרטיסים צהובים.

תובע ההתאחדות לכדורגל החליט להעמיד לדין משמעתי את אבוקסיס בגין התנהגות בלתי הולמת על סמך דו"ח השיפוט של גל לייבוביץ' שכתב: "מאמן בני יהודה רץ אליי ובתנועות ידיים צעק 'למה אתה לא שורק מה שאתה רואה? ממה אתה מפחד?". בנוסף ציין לייבוביץ' שראה את אבוקסיס יורק לעבר אחד מאוהדי הפועל ב"ש וקילל אותו "טפו יא בן ****".

יוסי אבוקסיס. פגיעה בשמו הטוב (דני מרון)
יוסי אבוקסיס. פגיעה בשמו הטוב (דני מרון)

המועדון הגיב לדברים: בני יהודה תל מגנה בתוקף את דו"ח השיפוט שהוגש היום על ידי שופט המשחק, גל ליבוביץ'. הטענה כי מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, ירק וקילל את אוהדי הפועל ב"ש היא לא פחות ממופרכת, שלא לומר על גבול הבדיונית. מדובר בטענה חמורה מאוד שמר ליבוביץ' יצטרך להוכיח, שכן מדובר בפגיעה קשה בשמו של יוסי אבוקסיס".

"כמו כן ציין לייבוביץ' שאבוקסיס פנה אליו בסיום המשחק ואמר לו: "למה אתה לא שורק מה שאתה רואה? ממה אתה מפחד?". ברור לכולם שבדבריו של אבוקסיס אין שום דבר מאיים או לחילופין פוגע. בנוסף, רואים בבירור שאבוקסיס מזיז את שחקניו מליבוביץ', על מנת שאלה לא ידברו איתו בצורה שאינה נאותה".

"בשורה התחתונה – יוסי אבוקסיס מודע לעובדה שפעל בצורה שאינה אופיינית לו, כשפנה לשופט המשחק לאחר שריקת הסיום, אבל מכאן ועד ההאשמות החמורות שכתב מר לייבוביץ' בדו"ח השיפוט יש פער עצום. צר לנו שלייבוביץ' בוחר להסיט את האש לכיוונו של אבוקסיס, במקום לבדוק את עצמו ואת קבלת ההחלטות שלו בלא מעט מקרים אמש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי