קאנן: עזיבת קרויף היא אבידה גדולה למכבי תל אביב

טון קאנן
טון קאנן | Gettyimages

מאמן הצהובים ובית"ר בעבר, ששיתף פעולה עם ג'ורדי במלטה וקפריסין, התייחס לעזיבתו: "התפתח יפה מאוד במכבי ת"א. התכונות והאופי שלו סייעו לו". ולא שכח את ישראל: "שנה שעברה קיבלתי הצעה, אבל זה לא יצא לפועל"

(גודל טקסט)

מאמן בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב בעבר, טון קאנן, שיתף פעולה בעבר עם ג'ורדי קרויף בוואלטה המלטזית ובא.א.ק לרנקה מקפריסין. לאחרונה מונה ההולנדי למאמן סניצה הסלובקית, ובשיחה עם ספורט1 דיבר על העזיבה של קרויף את הצהובים מתל אביב בתום העונה הנוכחית.

"אני חושב שהעזיבה שלו היא אבידה גדולה למכבי תל אביב", אמר קאנן. "ג'ורדי הוכיח כמנהל מקצועי וכמאמן שהוא האדם הנכון לפרויקט של מכבי תל אביב. יש זמן להגיע ויש זמן ללכת. אני חושב שהוא קיבל ניסיון גדול במכבי תל אביב ומוכן לצעד הבא שלו, היכן שיהיה, בעתיד".


כמאמן הוא פחות הוכיח את עצמו, לא?

"אני חושב שזו מסקנה נמהרת מדי. הוא רק חמש נקודות מהמקום הראשון והליגה בישראל עוד לא הסתיימה. אני חושב שג'ורדי השתפר בגדול במכבי תל אביב. הוא יסיים שש שנים במכבי תל אביב וכיום, בכדורגל המודרני, זה הרבה מאוד זמן להישאר בו בקבוצה אחת. אני חושב שהוא מוכן לכל תפקיד שיקבל בכדורגל".


קאנן עם קרויף בוואלטה. "מתאים לכל קבוצה באירופה" (ואלטה, רשמי)

אתה חושב שישראל תרמה לו?
"בהחלט. אני חושב שהוא התפתח בצורה יפה מאוד במכבי תל אביב. הכרתי אותו כשחקן, כמנהל מקצועי ועכשיו כמאמן. זה לא תפקיד קל במכבי תל אביב. יש כל הזמן לחץ. אתה חייב כל הזמן להיות למעלה בליגה הישראלית וחייב להצליח כל הזמן באירופה. לדעתי התכונות של ג'ורדי והאופי שלו סייעו לו להצליח בתפקיד".

אתה חושב שהוא צריך להמשיך כמאמן או מנהל מקצועי?
"אני לא רוצה לחוות דעה מקצועית על איך הוא כמאמן כי לא ממש עקבתי אחריו, אבל לכל קבוצה ברמה טובה באירופה שתרצה מנהל מקצועי טוב הוא יכול להתאים".

לא מדגדג לך לחזור לכדורגל הישראלי?
"האמת שהייתה לי הצעה מקבוצה גדולה לחזור בשנה שעברה, אבל זה לא יצא לפועל כי הייתי מנהל ספורטיבי בהולנד. בליגה הישראלית אתם דורשים תמיד הרבה מזרים שמגיעים לכדורגל שלכם. הרגשתי את זה כשאימנתי בישראל. גם כשאני לא בישראל, זו המדינה השנייה שלי כי אני מאוד מעריך אותה ואת הכדורגל שלכם. אם יגיעו דברים מעניינים, אני תמיד אבחן אותם".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי