כל קבוצות ליגת העל רשאיות להשתתף במפעלי אופ"א

אריק סאבו עם איתי שכטר
אריק סאבו עם איתי שכטר | דני מרון

ועדת רישוי המועדונים התכנסה הבוקר ואישרה לכל 14 המועדונים, כולל מכבי נתניה, להשתתף במשחקים האירופיים בעונה הבאה. עבור הקבוצות שלא יעפילו מדובר במענק כספי לא מבוטל

(גודל טקסט)

ועדת רישוי המועדונים התכנסה הבוקר (ראשון) והבשורה היא שכל קבוצות ליגת העל קיבלו את הרשיון להשתתפות בתחרויות של אופ"א, משמע במפעלים האירופיים, בעונת המשחקים הבאה (2018/19). גם מכבי נתניה, שקיבלה בשבוע שעבר אישור חריג מאופ"א להשתתף במפעלים האירופיים למרות שעברה פירוק לפני פחות משלוש שנים, תוכל לשחק במוקדמות הליגה האירופית אם תסיים בטופ 4. 

כידוע, כל קבוצה בישראל צריכה להגיש בקשה להתאחדות לכדורגל כדי לקבל את הרשיון, כשגם לקבוצות התחתית כמובן קיים האינטרס לכך – הרי שישנם כספים המגיעים מאופ"א כדמי סולידריות לקבוצות בעלות הזכות להשתתף במפעליה. יש לציין כי הוועדה היא חיצונית להתאחדות לכדורגל ותפקידה לבחון את ההתנהלות המנהלית, המשפטית, הספורטיבית והן את התשתיות ואת מצבה הכלכלי של כל קבוצה לפני הענקת הרשיון.

כזכור, רק ביום שלישי האחרון, מיד לאחר שהביסה 1:4 את מכבי תל אביב, הודיעה מכבי נתניה כי אופ"א אישרה לה להשתתף במפעליה, על אף שזו עברה בעברה הליך פירוק ולפי תקנון אופ"א הליך שכזה מונע השתתפות באירופה למשך שלוש שנים. בנוסף לנתניה, גם בית"ר ירושלים, בני יהודה, בני סכנין, הפועל אשקלון, הפועל באר שבע, הפועל רעננה, הפועל חיפה, הפועל עכו, הפועל קריית שמונה, מ.ס אשדוד, מכבי חיפה, מכבי פתח תקווה ומכבי תל אביב זכו לרישיון המיוחל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי