היום שאחרי: וואקמה ואוגו יישארו בב"ש, שלושה זרים יגיעו

מיגל ויטור, איסק קואנקה, תומאש פקהארט
מיגל ויטור, איסק קואנקה, תומאש פקהארט | מאיר אבן חיים

מקורבי בכר טוענים שגיבש את הסגל: שיימן יגיע, מחשבות על חמד, חיימוב מחוזר על ידי מכבי חיפה, מלמד וראדי על הכוונת של הפועל ת"א, שכרו של המאמן ישודרג והכל במטרה אחת – הצ'מפיונס. כל התוכניות של האלופה

(גודל טקסט)

עוד לפני היום שאחרי פסטיבל הבירה בבירת הנגב נפתחו ההכנות לעונה הבאה. המאמן ברק בכר הידק את הכתר לראשו, ועל הדרך תיכנן כמה מהלכים קדימה, משל היה שחמטאי מדופלם. "הבובי פישר של הכדורגל הישראלי" מזיז באמנות את הכלים על לוח השחמט הפרטי שלו. מקריב פרש כדי לזכות במלכה. "בכרולוגים" יספרו לכם שכבר גובש הסגל שיסתער על כל התארים גם בעונה הבאה.

שלוש שנים שהוא עושה בליגה השישית בטיבה ביבשת כבתוך שלו. שלוש אליפויות, קמפיין אדיר באירופה, יותר מ-100 ניצחונות בכל המסגרות. עוד ועוד תקרות זכוכית נופצו בתקופתו. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה?

אפילו באירופה התקשו להתמודד עם תחבולותיו של המאמן בן ה-39. הוא הדיח את אולימפיאקוס, ופעמיים הכניע את אינטר. מאמנים שהודחו מרגלי באר שבע שילמו בראשם בגללו (ע"ע פרנק דה בור). מחמאות כבירות הורעפו עליו אחרי ה-0:2 על סלטיק במוקדמות ליגת האלופות לפני שנתיים. באר שבע נזקקה לשער נוסף כדי להבטיח את הכרטיס לצ'מפיונס (אחרי הפסד 5:2 בסלטיק פארק), ואלמלא הפנדל שהחמיץ ראדי, הייתה מטלטלת את היבשת. "זה היה המשחק שברק מתגאה בו הכי הרבה", אומרים בסביבתו הקרובה. "מול קבוצה לגיטימית בליגת האלופות, באר שבע נתנה תצוגה מדהימה בכל הפרמטרים. במשך 90 דקות שחקנים לא הפסיקו לרוץ. האוהדים של סלטיק התפללו שהמשחק יסתיים כבר. אפשר להגיד שברק הסתכל לברנדן רוג'רס בלבן של העיניים".

שרון מימר, עוזרו של בכר בעונת האליפות הראשונה, יכול לכתוב ספר על סמך היכרותם המשותפת. "ברק הוא ווינר אמיתי. יש בו שילוב של הרבה תכונות ומרכיבים שמייצרים את המאמן האידיאלי", מפרשן מימר את הבוס לשעבר והחבר בהווה. "הוא כריזמטי, הבנת המשחק שלו היא אופטימאלית והוא יודע להתנהל בצורה נכונה מול השחקנים, ההנהלה והאוהדים. כמעט אף פעם הוא לא יוצא משליטה. את הקלפים הוא שומר קרוב לחזה. שום דבר לא מלחיץ אותו. קרח".

ברק בכר. גדול המאמנים של ב
ברק בכר. גדול המאמנים של ב"ש בכל הזמנים (דני מרון)

רבים מאוהדי הפועל באר שבע סוגדים לברק שהיכה שלוש פעמים. מבחינתם שלא ייגמר לעולם. כשיגיע שלב ההתפכחות יפצירו בו להאריך את החלום. מצד שני, שלוש שנים של ריחוף בעננים יצרו תסמינים של חרדת נטישה. אחת השאלות שמנסים להדחיק בטרנר היא עד מתי יימשך ירח הדבש עם המאמן המעוטר. חוזהו של בכר יסתיים בעוד שנתיים, וייתכן שבקרוב מאוד יוכנסו בו שינויים שיתרמו להעלמת "מחשבות זרות" וירחיבו את החיוך אצל מנהל הבנק שלו. לפי פרסומים זרים שכרו החודשי נע סביב ה-85 אלף שקלים, והרזומה שלו מוכיח שהוא שווה כל שקל.

היעדים הרחוקים של בכר נמצאים בטווח של שלוש-ארבע שעות טיסה. מימר מנסה להמר: "קודם כל צריכה להגיע אליו הצעה מאירופה, ואם זו תהיה קבוצה שתייצר לו אתגר גדול יותר מבאר שבע, הוא יתקשה לסרב לה".

הזרים של ב
הזרים של ב"ש. רובם לא יישארו (מאיר אבן חיים)

נבחרת ישראל לא קורצת לו?
"כרגע הוא מרגיש שזה לא העיתוי הנכון. הבנתי שהציעו לו לאמן את הנבחרת אבל הוא עדיין לא שם".


ומה תגיד לאלה הטוענים שהליגה הישראלית קטנה עליו?

" הוא לא מתייחס לליגה שלנו כאל משהו קטן ולעולם לא יזלזל ביריבה הבאה שלו. הוא מסוג המאמנים שתמיד מייצר לעצמו אתגרים ומטרות, ותופס מרחק מאזורי הנוחות שלו".

ואיך הוא אמור להתמודד עם תחושת השובע מבאר שבע?
"ברק לעולם לא יהיה שבע. אחרי האליפות השלישית, הוא ירצה לזכות ברביעית ואולי גם בחמישית. המפעלים האירופיים יחייבו אותו לייצר קבוצה יותר טובה. אירופה או ישראל, תמיד יקבלו ממנו את המאה אחוז. בשבילו הניצחון הוא מעל הכול, ולא משנה באיזה תחום. במו עיניי ראיתי אותו לוקח בצורה קשה הפסדים בטניס או בשש-בש".

הנסיעות, הלוך וחזור, ממרכז הארץ לבאר שבע לא מעיקות עליו?
"נסיעה מחולון (עיר מגוריו) לבאר שבע לוקחת מקסימום שעה, זה קטן עליו. לפעמים הוא נשאר לישון בבאר שבע, ויש לו משפחה תומכת. גם מהבחינה הזאת הכל בסדר".

ג'ון אוגו. בכר רוצה שיישאר (דני מרון)
ג'ון אוגו. בכר רוצה שיישאר (דני מרון)

רק מעטים יודעים מה בדיוק מתחולל במוחו הקודח של גדול המאמנים של הפועל באר שבע בכל הזמנים. מי שחשש שתחושת השובע תשפיע עליו לרעה אחרי האליפות השנייה, קיבל אליפות שלישית. בסוף החודש הוא ייצא לחופשה משפחתית, ועם חזרתו ישרטט את תמונת הסגל לעונה הבאה. בקושי שבועיים של מנוחה, ואז מתחילים הכול מחדש. השלד שחגג אמש עד אור הבוקר צפוי להמשיך. לשיטתו של בכר, ג'ון אוגו וטוני וואקמה חתומים לעונה הבאה ולא הולכים לשום. סביב הצמד הניגרי ייבנה מערך זרים חדש כמעט לחלוטין. נייג'ל האסלביינק, הפלא ההולנדי, נצפה לאחרונה מבלה בחברתם של ג'ון וטוני. שיתוף הפעולה ביניהם על המגרש מצית את הדמיון, ועכשיו נותר לסגור את הקצוות האחרונים מול איזי שרצקי שהודיע כי ישחרר אותו מאחיזתו תמורת כמה מיליוני יורו.

איסק קואנקה ומיחאי קורהוט מבינים שהכיוון הכללי הוא פרידה הדדית. באר שבע תנסה להשאיל אותם, ותהיה מוכנה להשלים את שכרם. החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט מבוקש בליגה היוונית וצפוי לעזוב מרצונו. הפצוע הפורטוגלי, מיגל ויטור, ינסה להשתקם במהרה בימינו. בעוד מיגל מחזק את שריר ארבעת הראשים, מגביר שיר צדק את קצב האימונים. בתחילת חודש יוני יסתיימו שמונת חודשי ההשעיה שהוטלו עליו בהוראת בית-הדין המשמעתי של אופ"א, וכעבור מספר שבועות הוא צפוי לערוך בכורה מחודשת במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. יהיה מעניין לראות לאיזה כיוון יזנק השוער גיא חיימוב, שנתן עונה אדירה, על רקע מסע החיזורים הנמרץ שמנהלת אחריו מכבי חיפה.

מהראן ראדי. על הכוונת של רפואה (דני מרון)
מהראן ראדי. על הכוונת של רפואה (דני מרון)

עוד על הכוונת: פיראס מוגרבי, חן אז'ובל ואלון תורג'מן. יש גם מי שמפנטז על תומר חמד, שותפו לחדר של מאור מליקסון בהתכנסויות של הנבחרת. תג המחיר הגבוה של חלוץ ברייטון ורצונו להמשיך בליגה הטובה בעולם מקשים על קידום התהליך מולו.

את הדרך מהכרמל לבירת הנגב יעבור שמואל שיימן, מגיבורי הזכייה של הפועל חיפה בגביע המדינה. לאורך הקו השמאלי ימצא שיימן את אורן ביטון וצפוי להתפתח ביניהם מאבק צמוד על חולצת ההרכב. סימן שאלה מרחף מעל מהראן ראדי, מניף הצלחות הסדרתי. קבלן האליפויות (6 במספר) סיים חוזה אצל אלונה ומבוקש בהפועל תל אביב. אם תשאלו את מוחמד גאדיר לאן מועדות פניו, לא בטוח שתקבלו תשובה ברורה. יש לו חוזה לעוד עונה בטרנר, והנטייה שלו היא לכבד אותו. מכל הביצועים שלו בעונה החולפת ייצרב בזיכרון שערו המצמק מול אלופת בולגריה, לודוגורץ, במוקדמות הצ'מפיונס, שסידר לקבוצתו את כרטיס ההשתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית. שוויו של השער הזה, אגב, מוערך במיליוני יורו.

החלק הקדמי של האלופה משופע בשחקנים מוכשרים שלא בדיוק בילו זמן איכות על כר הדשא. גיא מלמד, למשל, שנלכד במערומיו בצילום סלפי חודרני, נמצא על העדשה של קובי רפואה ובסיטואציה מסוימת עשוי להמשיך לשתף פעולה עם ראדי.

באמצע חודש יוני ייפתחו ההכנות למוקדמות ליגת האלופות. ארבעה סיבובים (במקום שלושה), משחק בכל שבוע מול יריבות בדרגת קושי עולה. כך למשל אם וכאשר תצליח האלופה לדלג לסיבוב השלישי, היא עלולה להיתקל במשוכה גבוהה בדמותה של אלופת הולנד פ.ס.וו איינדהובן, קבוצתו של פיליפ קוקו. "עלייה לשלב הבתים של הצ'מפיונס היא כרגע החלום הגדול של ברק", מהמר מימר. "פעמיים הוא היה רחוק כחוט השערה מהגשמת החלום, מכל הלב אני מאחל לו שיצליח בניסיון השלישי".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי