קרויף: הייתה החלטה קשה מצידי לעזוב, אבל הייתי חייב

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

אחרי שזכה לכבוד רב מהאוהדים במשחקו הביתי האחרון, מאמן מכבי ת"א התייחס לפרידה המתקרבת וגם ליצחקי: "לא הייתה התחלה קלה, אבל הוכיח שהוא נאמן למועדון". בן זקן: "היה קשה לכולנו אחרי ההודעה של טביב".

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיימה הערב (שלישי) את משחקה הביתי האחרון העונה, כשניצחה 1:3 את בית"ר ירושלים, במה שגם היה משחק הפרידה מברק יצחקי ומהמאמן ג'ורדי קרויף.

עוד בטרם החל המשחק, נעצר אוהד של מכבי תל אביב אחרי שהשליך אבן לעבר רכב חולף על גשר האצטדיון בנתניה. כוחות משטרה איתרו אותו ולאחר מרדף רגלי הוא אותר בתוך כיתת לימוד בית ספר סמוך ונלקח לתחנת המשטרה בנתניה. לרכב נגרם נזק, לא היו נפגעים. מחר יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפ"ת.

בסיום המשחק הערב, עמד הקהל הצהוב דקות ארוכות על רגליו ושר שירי הלל למאמן ג'ורדי קרויף בתום משחקו הביתי האחרון במכבי תל אביב, אחרי שש שנים. כל שחקני הקבוצה רצו לעבר האוהדים שהריעו להם תוך שירה אדירה. תשומת לב מיוחדת ניתנה לברק יצחקי הפורש שעמד מול הקהל שלא פסק להעטיר עליו אהבה.

קרויף, שהונף בסיום על כתפי האוהדים, אמר כשחזר לקרקע: "בטח שאני מאושר מהמשחק שלנו, בעיקר מהמחצית הראשונה וכמובן מהניצחון. זה היה יום מיוחד. נפרדנו מברק יצחקי וזה בהחלט רגע שראוי לציון. לא הייתה לנו התחלה קלה (התייחס לכך ששלח את החלוץ לעונה בקפריסין), אבל הוא הוכיח שהוא אחד הנאמנים למועדון. עבורי, זה רגע מיוחד, סיום שש שנים במועדון הנהדר הזה, מכבי תל אביב. זאת הייתה החלטה קשה מצידי לעזוב את המועדון אבל הייתי חייב לעשות זאת. היו לי כאן ימים נהדרים. למדתי הרבה, בעיקר בשנה השישית שבה הפכתי ממנהל מקצועי למאמן. זה בהחלט רגע טוב להיפרד מהמקום שנקשרתי אליו".


קרויף. מתכונן לפרידה (דני מרון)

מעברו לתפקיד המאמן: "אני שמח שהפכתי למאמן הקבוצה. זה אכן היה מהפך, אבל אני לא פוחד לקחת סיכונים. אלה היו בכל זאת שש שנים מחיי שעבדתי כאן ובהחלט נהניתי. אני מרגיש שמיציתי את עצמי כאן. הולך וקרב רגע שובי הביתה. אני עוזב את מכבי תל אביב במצב טוב ואני מאמין שהקבוצה רק תלך ותתקדם. בספטמבר אני מתכוון לשוב לישראל לפרידה מסודרת ממכבי תל אביב, ומהקהל הנהדר שלה מול אצטדיון מלא. בניתי את הקבוצה הזאת ואם לא לקחנו תארים, זאת אחריות שלי".

המאמן המפסיד בני בן זקן אמר בסיום: "הפסדנו כי לא נראינו טוב, אבל זה, אם אפשר להגיד, הפסד מכובד. יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. מבחינתינו, המשחק הזה הוא היסטוריה. ממשיכים קדימה. היה קשה לכולנו אחרי מסיבת העיתונאים של אלי טביב. אני מאמין שאם הוא דיבר בכזאת רצינות, הוא מתכוון לכך. אפגש עם אלי טביב ונראה מה יוחלט לגבי ההמשך. עשינו עונה גדולה למרות הסיום הדי מאכזב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי