מלמד, ראדי ופקהארט עשויים לעזוב, תורג'מן יגיע?

פקהארט
פקהארט | ערן לוף

שלושה מארבעת הכובשים אמש ב-1:4 על הפועל חיפה שוקלים את דרכם באלופה. בקבוצה מתכוננים למשחק הפרידה מברדה, שאמר בהומור: "הלוואי שדה בריינה וכל החברים מגנק היו יכולים להגיע". צפו בתקציר

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע גברה אמש (שלישי) 1:4 על מחזיקת הגביע הפועל חיפה, כששלושה מבין ארבעת המבקיעים בוחנים את עתידם בשורות האלופה. גיא מלמד, עם שער בכורה בליגה במדים האדומים, מאוכזב מהדקות המעטות שבהן שותף העונה ויש מספר קבוצות שמעוניינות בו. אותם דברים אמורים לגבי מהראן ראדי, אלוף האליפויות, שמסיים חוזה בטרנר ועדיין לא יודע לאן פניו מועדות בעונה הבאה. מלבד בני סכנין, מחזרת אחריו גם הפועל תל-אביב, שמאמנה קובי רפואה הודיע כי יפנה לראדי רק אם באר שבע לא תאריך את חוזהו. אגב, במחזור הליגה הקרוב שינעל את העונה, יוכל ראדי לרשום את הופעתו ה-100 בשורות הפועל ב"ש.

החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט חתום כבר על תשעה שערי ליגה, ולמרות שיש לו חוזה לעוד עונה אצל משפחת ברקת, גוברות ההערכות שיעדיף לחזור לליגה היוונית ממנה הגיע לבירת הנגב אחרי קדנציה מוצלחת ב-א.א.ק. אתונה. איסק קואנקה, שנראה רדום על הספסל בסמי עופר, צפוי שלא להמשיך, ומכיוון שהוא חתום לעוד עונה יידרש פתרון יצירתי שישכנע אותו לעבור בהשאלה לקבוצה חדשה. חוזהו מוערך בכחצי מליון יורו, מה שיאלץ את באר שבע להשתתף במימון חלק נכבד משכרו עד תום העונה הבאה.

המאמן ברק בכר אישר כי עד לפתיחת ההכנות לעונה הבאה יחולו שינויים במבנה הסגל. החלוץ אלון תורג'מן, כובש שער היתרון שהפך לשער כבוד בקדימון לאלוף האלופים, מסומן כאחד המועמדים הבולטים לרענן את השורות, כשגם מכבי תל אביב בעקבותיו. החל מאמצע חודש יוני יתרחב הסניף של יוצאי הפועל חיפה בטרנר עם הצטרפותו של שמואל שיימן. חנן ממן, הסנונית החיפאית הראשונה, ספג שריקות בוז מאוהדיו לשעבר ואמר בסיום: "זה לא כיף לשמוע ששורקים לך בוז, אני לא רגיל לגילויים של שנאה. נקווה שהכעס כלפיי ייעלם, כי בסך הכול הפועל חיפה לא נפגעה מהעזיבה שלי".

במקביל, הפועל באר שבע נערכת לעוד אירוע סוחט דמעות: הקפטן, האגדה והסמל, אליניב ברדה, קיבל אור ירוק לעלות ביום שני בפעם האחרונה למגרש כשחקן פעיל כדי להיפרד מהקהל. ערב הודעת הפרישה הרשמית של 10 לב אדום מכר הדשא ומפלס ההתרגשות בבירת הנגב שוב נוסק כלפי מעלה. האוהדים מתכננים לקפטן שלהם מופע פרידה מרשים, וארגון האולטראס טורח על התפאורה. חתן השמחה משתדל לשמור על קור רוח, אבל מדי פעם מתגנבת לדבריו אמירה הומוריסטית. וכאשר נשאל בשיחות פרטיות את מי היה רוצה להזמין למשחק הפרידה המתוכנן, אמר בחיוך: "הלוואי שדה בריינה וכל החברים ששיחקו איתי בגנק היו יכולים להגיע".


דה בריינה. ברדה היה שמח לראות אותו בטרנר (Gettyimages)

עדיין על הקרקע, במרחק נגיעה ממנו, יש כבר מי שנרגש לקראת המאורע. "רק כשאני חושב על משחק הפרידה של ברדה, אני מתרגש", אומר ברק בכר, מי שאימן את ברדה במשך שנתיים וחצי, ובחודשים האחרונים הפך לבוס הישיר שלו. "אליניב הוא הפועל באר שבע והמחווה המתוכננת מגיעה לו. כולם יודעים מה אליניב מסמל לעיר באר שבע ולכדורגל הישראלי. הוא אישיות מדהימה שכולנו מעריצים. בכל רגע נתון אנחנו שמחים שהוא איתנו". בנימה מבודחת הציע בכר: "אולי אפשר יהיה לסדר שאליניב יבקיע שער בדקה-שתיים שניתן לו לשחק".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי