היום שאחרי ההיסטוריה: הפועל ב"ש תתמוך בהפועל חדרה

הפועל חדרה
הפועל חדרה | ערן לוף

העולה החדשה מקווה לעזרתה הנדיבה של האלופה בעקבות החברות עם המאמן. גורש או ינקו מועמדים, כמו גם גבאי, איילה וקורהוט. אביטן: "גם באר שבע התחילה עם 50 אוהדים בווסרמיל". זלקה: "מתרגש כמו בהדלקת המשואות"

(גודל טקסט)

כמעט כל 2,000 הצופים שהגיעו אתמול (שני) לאצטדיון גרין בנצרת עילית המשיכו את דרכם אל החגיגות במגרש הפועל חדרה שנצבע בצבעי אדום לבן. תחילה היה זה ראש העיר שהורם על כתפיים, ואחריו עלו אחד אחרי השני הכוכבים החדשים של הפועל חדרה שעשתה היסטוריה אחרי 39 שנים ועלתה לליגת העל. גם המאמן ניסו אביטן עלה בצניעות ופעם אחר פעם הודה לקהל המקומי על התמיכה במהלך כל השנה.

"אני מרגיש מדהים", אמר אביטן. "יש לי עכשיו אדרנלין ואני יכול להחליף את תחנת הכוח בחדרה ויהיה חשמל לכל המדינה. כשהגעתי רצינו רק להישאר בליגה ובהתחלה שיחקנו כדורגל אטרקטיבי, אבל אז הגיעו הפציעות והיינו חייבים לשנות פאזה והפכנו לקבוצה קשה שניצחה רק '0:1'. כשהגעתי לחדרה היו רק 40 אוהדים והיום הגיעו כבר 2,000 וזה אומר הכול". המאמן לא שכח את הבית שלו ואמר: "אני מחובר להפועל באר שבע כי זה הבית שלי, אבל כאשר ביקשתי לעזוב, אלונה ואסי עזרו לאורך כל הדרך. זאת לא הייתה החלטה קלה, אבל הרגיש לי בבטן בשיחה עם היו"ר אורן גולן שזאת ההחלטה הנכונה. גולן עצמו אמר לי עוד לפני שדיברנו על כסף שאלך להיפרד משחקני נוער".

בהפועל חדרה מבינים כי אין להם זמן רב מדי לחגיגות ואומנם מתכוונים לערוך נשף עלייה מסודר, אבל כבר הבוקר יתחילו בשיחות על תהליך בניית הקבוצה לליגת העל. חדרה צפויה לקבל עזרה מיוחדת מהאלופה ואלונה ברקת שכבר הבטיחה כי תתמוך בניסו אביטן. "אנחנו לא נהיה קבוצת בת של באר שבע, אבל היחסים הקרובים של ברקת ואביטן יעזרו לבניית הקבוצה. אלונה הבטיחה כי חדרה תקבל עדיפות לגבי שחקנים שאינם בתוכניות של הצוות המקצועי", אישרו בחדרה והוסיפו: "העזרה תגיע גם בקיץ וגם בחודש ינואר".


אביטן. יכול להחליף את תחנת הכוח (ערן לוף)

במהלך השבועות האחרונים פנו מספר סוכנים לאנשי חדרה והחלו להעביר הצעות לגבי שחקנים ואילו בחדרה הבהירו כי ההצעות יהיו רלוונטיות רק לאחר ההבטחה הרשמית לליגת העל. בהפועל חדרה כבר החתימו את המגן דיא לבאבידי, הקשר עלי חטיב והחלוץ סלים עמאש, כאשר הנטייה להשאיר גם את הבלם יעקב אבבה, המגן מנשה זלקה והחלוץ אסי גומה. עתידם של השוער הניגרי אוסטין אג'ידה והקשר סמיר ביארקטרביץ' לא ברור, כאשר בחדרה כבר אישרו כי יש כוונה להתחזק בעמדת השוער. אחד המועמדים הוא שוער המשנה של באר שבע דודו גורש ומוימד נוסף הוא שוער הפועל תל אביב אריק ינקו.

בנוסף, גם שמם המגן הדרומי מיהאי קורהוט והחלוץ תומאש פקהארט שנמצאים תחת חוזה בבירת הנגב עלו בחדרה, אך הבאתם תתבצע רק במידה שיסכימו להגיע לקבוצה. גם החלוץ דובב גבאי שהוא תושב חדרה וטל איילה נמצאים ברשימות של המועדון. "המטרה שלנו הייתה לעלות ליגה ורק לאחר מכן קבענו שנשב על העונה הבאה", אמר חבר הנהלת הקבוצה איציק טפירו. אביטן עצמו אמר: "בניגוד לקבוצות אחרות שעשו מהפכה, אנחנו מתכוונים להשאיר את השלד כי אנחנו מאמינים שהוא יכול לעשות קפיצת מדרגה, אבל כמובן שנדע להביא מספר רב של שחקנים לליגת העל".


גורש. יצפין לחדרה? (אודי ציטיאט)

בחדרה מאמינים כי תקציב הקבוצה יעמוד על כ-14 מיליון שקלים, כאשר פרט להקצבה מהמנהלת גם עיריית חדרה תתמוך בקבוצה. ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, הצהיר בחגיגות: "גם בקיץ שעבר וגם כעת אמרתי לאורן גולן שאדאג להכול ואת התקציב שישאיר לי".

החגיגה כמובן הייתה גם בקרב השחקנים והאוהדים שאמורים לקבל תשובה סופית בימים הקרובים על כך שהמגרש הביתי של חדרה בליגת העל צפוי להיות סמי עופר. במידה שהאופציה החיפאית לא תצא לפועל, ינסו בחדרה את האופציה של המגרש בנתניה. אחד הכוכבים שכאמור צפוי להישאר הוא מנשה זלקה שעבר עונה מרגשת במיוחד ואמר: "זאת הייתה שנה מדהימה. זה התחיל בעלייה לליגה הלאומית, המשיך עם חברים מדהימים, הדלקת משואה ביום העצמאות ועלייה לליגת העל. זאת הייתה התרגשות גדולה עבורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי