צביקה רוזן: אם יציעו שאהיה יו"ר ההתאחדות, בשמחה אתמודד

צביקה רוזן
צביקה רוזן | צילום מסך

לאחר שהתברר כי שינו זוארץ לא יכול להיות יושב ראש ההתאחדות, על אף בכוונתו לנסות לשנות את החלטת וועדת הכשירות ("אפשר לערער"), כעת שחקן העבר ומי ששימש כיו"ר איגוד השופטים עשוי להיות המועמד המוביל

(גודל טקסט)

בכירים במרכז הפועל ובמרכז מכבי, כולל אנשי ההתאחדות לכדורגל, פנו היום (שלישי) בצהריים אל צביקה רוזן והציעו לו להיות יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אחרי שאמש הודיעה ועדת הכשירות על פסילתו של המועמד היחיד לתפקיד, שינו זוארץ.


בשיחה עם ספורט1 לא שלל רוזן את האפשרות שייקח על עצמו את התפקיד להחליף את עופר עיני בסוף חודש יולי ואמר: "קיבלתי פניות רבות מהמרכזים וממספר חברים בהנהלת ההתאחדות. זו יוזמה שלהם והבהרתי שאני מוכן להיות מועמד אם תהיה התארגנות והם יעלו את שמי. כמו שלא הצעתי את עצמי לתפקיד יו"ר איגוד השופטים – תפקיד אליו בסוף נבחרתי – גם עכשיו יהיה כך. אם החברים יגישו את שמי, אהיה בשמחה מועמד לתפקיד. אני ממתין ונראה איך דברים יתפתחו. אני אוהב את הכדורגל הישראלי, אני חלק ממנו עשרות שנים ואשמח לתרום".


באשר למועמד שנפסל, משה (שינו) זוארץ ייפגש במהלך היום עם היועצים המשפטיים שלו ועם גורמים בכירים בכדורגל הישראלי כדי למצוא דרך לשנות את החלטת ועדת הכשירות אשר קבעה אתמול כי בשל זיקה לשתי קבוצות הוא לא יוכל להתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. זוארץ אמר: "כל הכדורגל הישראלי רוצה אותי בעמדת יו"ר ההתאחדות לכדורגל ואני לא יכול להתמנות. היום לאחר שאקיים שיחות עם פרקליטיי ועם גורמים נוספים אחליט כיצד לפעול. אכן קיימת אפשרות לערער בפני בית הדין העליון ונראה בהמשך איך הדברים יתפתחו".



זוארץ. האפשרות לערער קיימת (אודי ציטיאט)


מהלך נוסף שעשוי להתפתח כבר בישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל הקרובה, היא התארגנות של תומכי שינו זוארץ לפעול לשינוי התקנון בנושא הזיקה בשל העובדה שנושא קבוצות הכדורגל המקצועיות נמצא במנהלת הליגה ולא בהתאחדות לכדורגל. למעט שתיים או שלוש קבוצות בליגות המקצועיות שהן ליגת העל והליגה הלאומית, כל המועדונים תומכים בשינו זוארץ לתפקיד במקומו של עופר עיני.


עיני עצמו הבהיר אתמול לאחר שנודע לו כי זוארץ נפסל כי בכל מקרה הוא אינו מתכוון להתמודד על קדנציה נוספת בהתאחדות לכדורגל. מסתמן כי יוחלט על מועד שני להגשת מועמדויות כשהחלטת דרך הפעולה של זוארץ היום תשפיע על המרוץ לעמדת ראש ממשלת הכדורגל.
 

עופר עיני. לא ימשיך בתפקיד בכל מקרה (עדי אבישי)
עופר עיני. לא ימשיך בתפקיד בכל מקרה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי