אבוקסיס: מכבי רוצה שחקנים, לאברמוב אין בעיה לעשות טרייד

יוסי אבוקסיס, דן מורי
יוסי אבוקסיס, דן מורי | דני מרון

בני יהודה פתחה את העונה והמאמן התייחס למערכת היחסים עם הצהובים: "הם לא יכולים לשלם, הפעם לא נסתפק בהשאלה". על כך שלא הגיע רכש: "השוק לא שופע, הסבלנות שלנו תשתלם". מורי: "רוצים להשתפר". וגם: הנבחרת

(גודל טקסט)
בני יהודה פתחה היום (שלישי) את עונת 2018/19 במסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן יוסי אבוקסיס והבלם דן מורי. בינתיים הכתומים לא עשו שינויים נרחבים בסגל ולמעשה עדיין לא צירפו אף שחקן. במקום זה עסקו בעיקר בהשארת השחקנים שירצו לראות בקבוצה גם בעונה הבאה, כמו הקשר איסמעילה סורו שהגיע בינואר מחוף השנהב והאופציה עליו מומשה.


סגל מצומצם נטל חלק באימון הפתיחה כשהנבחנים החדשים היחידים היו שון מלכה ששיחק בעונה שעברה בהפועל אשקלון וגיא כהן, אחיו של יונתן כהן, שבעונה שעברה שיחק בהפועל חדרה. מספר מושאלים חזרו לקבוצה וביניהם שי קונסטנטין, בן צעירי, דובב גבאי ואנטוניו מרשיץ'. החלוץ הברזילאי אפונסו הגיע למתחם האימונים, אך לא נטל חלק באימון עצמו. בהמשך השבוע אמורים להצטרף גם דייגו סליס והקשר הגמבי באבו עומאר.


יוסי אבוקסיס פתח: "כמו שאתם רואים, שוק השחקנים הישראלים לא שופע ולא ראיתי יותר מידי העברות אלא אם כן אתה מתפשר ולוקח שחקנים שאתה לא צריך. בשנה שעברה אמרנו את אותו הדבר. אתם מכירים אותי, אני לא אקח שחקנים בשביל להגיד הבאתי ולרצות מישהו כזה או אחר. נחכה לשחקנים המתאימים. בשבוע הקרוב תהיה התפתחות עם מספר שחקנים שאנחנו רוצים. אני חושב שלהבדיל משנה שעברה, יש לנו בסיס הרבה יותר טוב. אשתקד הבסיס שלנו היה פחות טוב. היו שניים או שלושה שחקני הרכב. היום? יש הרבה שלא היה לנו אותם והם הפכו להיות שחקנים חשובים. אם נצליח להביא כמה שחקנים טובים על הבסיס שיש לנו אז הסבלנות תשתלם. היו כמה שחקנים שנפלו. סגרנו עם בלם ואז הוא החליט ללכת למקום אחר. היה חלוץ שלפתע גילינו שיש לו חוזה. אני שמח שזה לא דולף כי אנחנו עובדים בשקט. הרבה שחקנים שרצינו זה לא הסתדר מכל מיני סיבות, אבל נביא רק את מי שיחזק אותנו ויעזור לנו להיות טובים לפחות כמו בשנה שעברה".



על כך שאף שחקן עדיין לא הצטרף: "אני רואה קבוצות עם סכומי כסף עצומים שלא מצליחות להביא זרים טובים. גם השוק הזה לא בשמיים ולא נוצץ. אנחנו מביאים שחקנים למבחנים. מגיע שחקן ואז זה לא אותו אחד שראית. אנחנו מנסים קודם כל לבחון. זה נראה כאילו לא הבאנו ואין רכש, אבל אחד התפקידים שלי זה לשמור על רוגע ולהביא רק שחקנים שאני אהיה שלם איתם. בשבועיים הקרובים יתפנו כל מיני שחקנים ישראלים וזרים ואנחנו ממתינים לראות. הבסיס שלנו, כמו שאמרתי, הוא יותר טוב בהרבה מהשנה שעברה. עזבו אותנו שחקנים כמו צ'יבוטה, חוזז ויונתן כהן ואנחנו נתמקד בתפקידים האלה. ננסה גם להביא בלם ועוד שלושה שחקנים בחלק הקדמי. אתם יודעים את העמדות שאנחנו רוצים".




הסבלנות תשתלם?
 אבוקסיס לצד מורי במסיבת העיתונאים (דני מרון)



מערכת היחסים עם מכבי תל אביב: "מכבי תל אביב רוצה מאיתנו שחקנים. אני בטוח שאם נעשה איתם משהו, זה לא יהיה השאלות אלא העברות. בשנה שעברה לא היו לנו יותר מידי אפשרויות. אני שמח שהשחקנים שהיו כאן הצליחו והתקדמו. זה היה או לעשות קבוצה שתילחם על הירידה או לקחת שחקנים בהשאלות ואני שמח שהחלטנו את מה שהחלטנו. אם מכבי תל אביב ירצו עוד שחקנים נוכל לעשות את זה דרך טרייד והעברה ולא בהשאלה".



עתידם של קנדיל וזובאס: "אני לא יודע מה יהיה. לגבי קנדיל, היו דיבורים על מכבי תל אביב. ברק, בנושא הזה, דואג לעתיד של המועדון והם לא יכולים לשלם בגלל הפייר פליי. אין לו בעיה לעשות טרייד עם חוזה והעברה. ברגע שיהיה משהו, נעדכן".



מטרות: "אני לא אוהב לצאת בהצרות ולא רוצה לרוץ אחרי מה שאמרתי בהמשך בשביל לרצות מישהו כזה או אחר. נבוא צנועים, כמו שהיינו שנה שעברה וכך נמשיך. אתם רוצים להוציא הצהרה וזה בסדר, אבל בשלב הזה של העונה, שעוד לא הבאנו שחקנים טובים, אני לא חושב שזה טוב. צריך לעבוד במגרש וזה מה שאני תמיד אומר, זה מה שמביא תוצאות. נתחיל בסגל מצומצם. אנחנו מקווים שנצליח להביא ארבעה שחקנים טובים שיעזרו לנו להיות קבוצה טובה".




יעבור למכבי תל אביב? קנדיל (דני מרון|


נבחרת ישראל: "אנחנו מתחילים היום עונה. זה לא רציני שהראש שלי יהיה בנבחרת. יש כאן קבוצה כמו בני יהודה וחבר כמו ברק? מבחינתי זה לא רציני. דווקא היום אני רואה שקיבלתי החלטה הרבה יותר נכונה, אם מישהו חשב שטעיתי. לא הייתי יכול לשבת פה היום ולדבר איתכם ולהכין את הקבוצה כשהראש שלי נמצא במקום אחר. אם למישהו היה ספק, קיבלתי החלטה מאוד נכונה".


דן מורי
אמר: "הגעתי באזור אוגוסט בשנה שעברה. מנקודת המבט שלי, כמו שאני מכיר את יוסי, הוא לא יביא שחקנים שלא ישפרו את הקבוצה. אנחנו השחקנים רוצים להשתפר ולהיות טובים יותר. מבחינתנו נעבוד על המגרש ונעשה להוציא את המקסימום. אני תמיד אומר, לפני הכל עונה, אנחנו רוצים  להיות הכי טובים שאנחנו יכולים. אני מקווה שתהיה לנו עונה שתגרום לנו להיות מרוצים".


הקהל
: "אני לא יכול כל כך להגיב. אנחנו שמחים שאוהדים מגיעים, מנסים לשמח אותם ועושים הכל בשביל לרצות אותם. לבוא או לא, זו החלטה שלהם. אף פעם לא הגיעו בכמויות גדולות בארץ חוץ מהמועדונים הגדולים".

 


איציק עזוז, דן מורי ואלמוג בוזגלו (דני מרון)

שחקני בני יהודה באימון הפתיחה (דני מרון)

אבוקסיס וגטמן. יצליחו לשחזר את ההצלחה? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי