בית הדין הארצי: ההתאחדות לא הפרה את תנאי השופטים

משרדי ההתאחדות
ההתאחדות לכדורגל | עדי אבישי

הנשיאה ורדה וירט-ליבנה קבעה כי תנאיו של השופט טל קפלן לא הופרו, מה שעשוי לשמש תקדים בסכסוך הקיים. עורך הדין תקן מסר: "נשמח להמשיך ולנהל מו"מ ענייני עם נציגות השופטים בשאיפה להגיע להסכמות"

(גודל טקסט)
הסכסוך הממושך בין השופטים להתאחדות לכדורגל בנושא תנאי העבודה הוכרע היום בבית הדין הארצי לעבודה, כאשר הנשיאה ורדה וירט–ליבנה קבעה כי לא הופרו תנאי עבודתו של השופט טל קפלן.


המשמעות היא שבית הדין הבהיר כי התנהלות ההתאחדות לכדורגל הייתה תקינה, כך שלא התקיימו כל יחסי עובד-מעביד לפני שנת 2008 ובכך לא נפל פגם בתשלומים שהועברו לשופטים. כידוע, שופטי הכדורגל מחו על כך שלא הועברו להם תשלומים על כנסים אליהם התבקשו להגיע ואף טענו כי בשל כך הם זכאים לתשלומים נוספים כגון דמי הבראה ופנסיה.


עו"ד שי תקן שייצג את ההתאחדות לכדורגל מסר הבוקר לאחר ההחלטה: "אנחנו שמחים שההרכב של בית הדין הארצי לעבודה קיבל את עמדתנו לעניין הדרך בה פועלת ההתאחדות לגבי תשלומי פנסיה לשופטים וכן בעניין חובת השופטים להשתתף בפעילויות הנלוות ללא קבלת תשלום נפרד בגין כך.


"הבהרנו לשופטים ולהסתדרות הלאומית כי טענותיהן בעניינים אלה שגויות וכי ההתאחדות פועלת בצורה נכונה וסדורה ולפי חובותיה כדין. נשמח להמשיך ולנהל מו"מ ענייני עם נציגות השופטים בשאיפה להגיע להסכמות מאוזנות לטובת כל הנוגעים בדבר, תוך שכול הצדדים מבינים את המצב המשפטי לאשורו ופועלים באחריות הנדרשת", סיכם עו"ד תקן. 



קפלן מסר בתגובה: ‏"לאחר דיון ארוך בבית-הדין הארצי לעבודה החליטו הצדדים לאפשר לביה"ד הנכבד לפסוק על דרך הפשרה. בהתאם לכך קבע ביה"ד כי פסה"ד יבוטל אך יישאר בידי סכום הגבוה מ-100 אלף ש"ח אשר נפסק בערכאה הקודמת. בהתאם לדין, דרך הפשרה אינה מחייבת בצדדים אחרים שאינם חלק מההליך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי