יש חיים אחרי חיימוב: הפועל ב"ש רוצה לעלות מדרגה

גיא חיימוב
גיא חיימוב | ערן לוף

שוער האלופה אומנם הגיע לשיאו במהלך העונה החולפת, אך היא יודעת שזה לא יספיק לה אם היא רוצה להגיע לליגת האלופות. הצירוף של שטקוס לא מפתיע אף אחד, בעיקר כשהקבוצה לא רוצה עוד חתול בשק. שרון ניסים מנתח

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אין לי ספק שהמהלך המרשים של הפועל ב"ש אתמול, עם הבאתו של ארנסטס שטקוס והפרידה הצפויה מגיא חיימוב, לא גרמה לאלונה ברקת ולאסי רחמים וברק בכר להזיע.

השלישייה הזו הבינה כבר באמצע העונה שעברה שעמדת השוער חייבת שדרוג במסגרת הרצון לעלות מדרגה באירופה ולשמור על העליונות המקומית. אממה, חיימוב הקשה. החל מינואר בעונה שעברה הוא החליט להיות שוער שמביא נקודות. שוער יציב, כזה שההגנה שלו סומכת עליו, במיוחד ההגנה המאולתרת של האלופה בעונה האחרונה. אבל לבכר זה לא הספיק. לצד המחמאות לשוער שלו במאני טיים של העונה, ההצעה להארכת חוזה לא הגיעה. התחושה הייתה שחיימוב נמצא בשיא היכולת שלו, שיא שלא מרצה את המערכת. את ההשוואה לחואן פאבלו כבר שמעתי, יש קווי דמיון קלים, אבל לא יותר.

העונה עוד לא התחילה, ב"ש רחוקה מאוד ממקום בליגת האלופות ולחיימוב יש הרבה מאוד זמן למצוא יעד חדש. אין כאן יחס משפיל, פוגע או לא הוגן. זו החלטה מקצועית גרידא שאפשר בהחלט להסכים איתה ואפשר שלא, אבל אני לא חושב שיש אחד (חוץ מחיימוב), שסבור שב"ש נחלשה בעמדת השוער בעקבות השינוי.

אני בטוח שחיימוב מאוכזב, ודאי לאחר ההצגות שלו בשליש האחרון של העונה, אבל אני גם משוכנע שהוא לא הופתע מהמהלך. התבשיל בושל באיטיות כבר חודשים ארוכים ואף אחד בקרבתו של השוער לא אמור ליפול מהכיסא. האלופה עוד מרגישה היטב את הכוויות מהבאת איסק קואנקה, ורוצה להקטין סיכונים בתחום הרכש הזר. לא לחינם בוחנים את צירוף נייג'ל האסלביינק, ארנסטס שטקוס, אמיליוס זובאס ואריק סאבו.

ב"ש מחפשת זרים איכותיים שהיא מכירה וגם אם תשלם מעט יותר, לא מדובר בחתול בשק, אלא בקנייה עם סיכויי הצלחה ברורים. הכיוון הזה צפוי להימשך ורק אם לא תמצא זר מתאים בזירה המקומית היא תצא להרפתקה מעבר לים. זה רק תחילת מסע הקניות של ב"ש. היא זקוקה לחלוצים נוספים, כנף ימין וקישור מרכזי כשעתידו של ג'ון אוגו ואולי גם של טוני וואקמה עדיין לוט בערפל. כדי להגיע לחלום ליגת האלופות, שטקוס צריך להיות רק יריית הפתיחה.


קואנקה. הפועל ב"ש לא רוצה להיכוות שוב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי