מחמאות לעטר שכבש את השוויון: הציל לנו את העונה

אלירן עטר
אלירן עטר כובש בהונגריה נגד פרנצווארוש | מכבי תל אביב

החלוץ שנכנס כמחליף במשחק הראשון של מוקדמות הליגה האירופית מול פרנצווארוש היה נקודת האור היחידה במכבי ת"א לצד בקיעים בהגנה והתקפה שלא תיפקדה: "אמדור טוב אבל ייקח לו זמן להפוך לבלם מרכזי"

(גודל טקסט)

 מכבי תל אביב תנחת היום (שישי) בישראל לאחר התיקו הדרמטי 1:1 נגד פרנצווארוש במשחק הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. השער של אלירן עטר בתוספת הזמן גרם למצב רוח טוב בקרב השחקנים ובתום המשחק בחדר ההלבשה ניגשו שחקנים אל הכובש המאושר ואמרו לו: "כל הכבוד, הצלת למכבי את העונה, הכניסה שלך למשחק הביאה את השינוי ביכולת ובאמונה ,השער שלך הוא גול של עונה". בקבוצה ציינו כי פרנצווארוש היא קבוצה טובה והחמיאו לאוהדי היריבה שמילאו את האצטדיון ודחפו את שחקניהם. בהנהלת מכבי תל אביב מאמינים כי במשחק הגומלין באצטדיון בנתניה ביום חמישי יהיו אוהדים רבים בצהוב שיעודדו את הקבוצה בדרך לשלב הבא.

ראשי המועדון והמאמן ולאדן איביץ' מודעים לצורך הדחוף לחזק את סגל השחקנים והמאמן אישר כבר בסיום המשחק כי יגיעו שחקנים נוספים בתקופה הקרובה, כשהראשון שמתוכנן להגיע הוא החלוץ הניגרי צ'יקו אופואדו לו מצפים בקריית שלום בימים הקרובים, ובנוסף, אתמול נוכחו במכבי תל אביב להבין כי חובה להביא בלם זר נוסף מהסיבה שהפורטוגלי ג'איר אמאדור, למרות משחק סביר שלו, זקוק לשחקן נוסף לצדו מעבר לניסיון לתאם את איתן טיבי כצמד.
גורם בסביבת המועדון אמר: "אמדור טוב יותר מסילבן באבין מהעונה שעברה, אבל הוא הגיע מהליגה השנייה בספרד וייקח לו זמן להיכנס ולהפוך לבלם המרכזי. היו נגד פרנצווארוש המון בקיעים בהגנה והשיפור עדיין אינו מורגש". אכזבה נוספת נרשמה מהיכולת של מהמגן השמאלי הספרדי אנריק סבוריט שבמשחקו הראשון לא השתלב הגנתית ובעיקר כמעט ולא היה קיים התקפית והאמונה היא שיכולתו תשתפר בהמשך.

המערך במרכז המגרש שהציב ולאדן איביץ' היה מאוד איטי, חילוצי הכדור בראש היו מעטים ולא נוצרו מצבים של יציאה מהירה קדימה. לאיביץ' והצוות המקצועי לא היו פתרונות עד להכנסתו למגרש של אלירן עטר. בקבוצה טענו כי משחקו של עטר הפך לבוגר ואחראי ומקומו בהרכב במשחק הגומלין הוא חובה. המאכזבים הגדולים אתמול היו דור מיכה, ארון שוינפלד ובעיקר וידאר קיארטנסון שזכה אתמול למעקב ע"י נציג של מועדון אנגלי כמו גם השוער פרדראג ראיקוביץ' ואתמול הובהר מדוע חובה למכור את האיסלנדי ששכרו הוא כמיליון יורו לעונה. קיארטנסון נראה אתמול אבוד מקצועית לצדו של שוינפלד ומכבי תל אביב עושה מאמץ למכור או להשאיל אותו כדי ליצר הכנסה לרכש חלופי.

קיארטנסון אתמול. מאכזב (מכבי תל אביב)
קיארטנסון אתמול. מאכזב (מכבי תל אביב)

במשחק לא נכלל בסגל בשל פציעה איתי שכטר שאמור להיות כבר במשחק הגומלין ביום חמישי חלוץ החוד של הקבוצה. הכוונה היא להציב בהתקפה גם את עומר אצילי ואלירן עטר ובמידה ויוחתם הניגרי אופואדו ההתקפה תכלול קו קדמי בן ארבעה שחקנים. גורם במועדון ציין: "המשימה היא ליצור קו התקפי שיכבוש מספר שערים במשחק ויצור מצבי הבקעה רבים ורצופים ואת זה אין עדיין". מלבד שכטר הפצוע לא נכלל אתמול בסגל למשחק החלוץ הנוסף מתן חוזז שלאורך אימוני השבוע היה מתוכנן לפתוח בהרכב הראשון.

בקרב השחקנים המושאלים עליהם דיברו כדור העתיד ששבו לקריית שלום כבשלים להרכב קיימת אכזבה הולכת ומתמשכת. דן גלזר ורוסלן ברסקי היו ראויים לקבל מהצוות המקצועי הזדמנות. ברור שבהמשך הדרך אמורים להגיע שחקנים נוספים ומבין הישראלים מזכירים את גדי קינדה ומאור קנדיל כך שההשתלבות במשחקים תהיה לא פשוטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי