טאץ' מחוץ לרחבה: כך אלונה ברקת השתלטה על ליגת העל

עדן בן בסט
עדן בן בסט | אריאל שלום

בודדים המקרים ששחקנים דחו בשנתיים וחצי האחרונות את מסע החיזורים של האלופה ובן בסט הוא ההוכחה הנוספת לדומיננטיות של הקבוצה מבירת הנגב. וגם: האם החתמת קפטן הפועל חיפה היא נקמה על עסקת שטקוס?

(גודל טקסט)

החתמתו של עדן בן בסט בהפועל באר שבע היא הוכחה נוספת להשתלטותם של אלונה ברקת וברק בכר על הכדורגל הישראלי. בודדים המקרים ששחקנים חופשיים בשוק דחו בשנתיים וחצי האחרונות את מסע החיזורים של האלופה. ברקת מסונכרנת עם מאמנה, ויש לה טאץ' מחוץ לרחבה. "כשטוני וואקמה הונח על המדף ברעננה, ניסיתי לצרף אותו, אבל אלונה הקדימה אותי", אמר בגילוי לב איזי שירצקי בראיון לספורט1. "אין ספק, היא מבינה כדורגל".

בזה אחר זה הונחתו בטרנר שחקנים מובילים מקבוצות אחרות. גיא חיימוב, וובה בראון, שיר צדק ואורן ביטון הצטרפו לבכר במנוסתם מקריית שמונה. בהמשך הגיע תורם של דן איינבינדר וחן עזרא למצוא חוף מבטחים הרחק מבית"ר ים. דור אלו וגיא מלמד נפרדו ביחד ממכבי פ"ת, מיכאל אוחנה, ניב זריהן וחתאם אל חמיד סיימו בחדווה את הפרק האשדודי שלהם, והנה הגענו למורדות הכרמל.

מתוך מחשבה תחילה או בגלל ניתוח לקוי של תצלומי האוויר יואב כץ איבד את אחיזתו בשמואל שיימן, חנן ממן ובן בסט. יש שיגידו שהמחטף שנעשה בכיוונו של עדן מהווה סגירת חשבון מצד אלונה על התרגיל שעשה לה כץ בעניין שטקוס. "אלונה תמיד אומרת את המילה האחרונה", התמוגגו היום אוהדים אדומים ברשתות החברתיות, בהתייחסם לחיזוק המפתיע שנחת עליהם לפתע פתאום. עדן אולי היה נשאר במקומו אילו היה עולה בידיה של האלופה להחתים את שותפו עד לאחרונה, אלון תורג'מן, שתפס מקום גבוה ברשימת המבוקשים בטרנר, עד שנחת באוסטריה וינה. מפה לשם, נפתחו בבירת הנגב סניפים ושלוחות, מקריית שמונה, מכבי פ"ת, בית"ר, אשדוד והפועל חיפה. לכל אלה תצרפו את הסניף הניגרי, מיסודם של וואקמה וג'ון אוגו, ותקבלו קיבוץ גלויות בתוך העיר האדומה.

הגעתו של בן בסט יוצרת צפיפות בחלק הקדמי. בן שהר, מלך שערי הקבוצה, סיים עונה שנייה ברציפות עם מאזן דו ספרתי, הישג מרשים בהתחשב בפציעה הקשה שפקדה אותו אשתקד ובכך שלא תמיד היה מי שיעמיד אותו מול שוער. במאבק הסמוי שהתפתח בינו ובין תומאש פקהארט, הייתה רגלו של שהר על העליונה, למרות שאין להתעלם מ-10 השערים שכבש החלוץ הצ'כי, רובם לאחר שעלה מהספסל. בדומה למסרים העקיפים שהועברו לוואקמה, עזיבתו מרצון של פקהארט לא תגרום למעסיקיו למרוט את שיערות ראשם. סוכנו של החלוץ הענק מחפש לו יעד חדש-ישן מעבר לים, כשהליגה היוונית ממנה הגיע לארץ הנגב, עשויה לקלוט אותו מחדש.


אמרה את המילה האחרונה. אלונה ברקת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי