דור מיכה: איביץ' דומיננטי וזה יכול להוציא מאיתנו הרבה

דור מיכה
דור מיכה | מסך

"אולי זה שג'ורדי היה יותר מידי קרוב אלינו פגע בנו", "יכול להיות לי מאה אחוז ביטחון, אגיע מול השער וזה ישתנה", "איביץ' לא מסוג המאמנים שנותנים לעוזר להעביר את האימון". הקשר הצהוב בראיון מיוחד. צפו

(גודל טקסט)
אחרי שש שנות ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב התחילה עידן חדש. הצהובים, שראו את הפועל באר שבע לוקחת להם את תואר האליפות שלוש שנים ברציפות, יקוו להשיב את הצלחת תחת הדרכתו של ולדימיר איביץ' (הראיון המלא ישודר הערב בחבילת ערוצים של ספורט1 לאחר סיומו של המשחק בין מכבי תל אביב לפרנצוארוש. כמו כן, תוכלו לקרוא את הראיון המלא ולצפות בו מחר בערב (שישי) כאן באתר ספורט1).



עם מאמן חדש, צוות מקצועי חדש ולא מעט שחקני רכש שאמורים לקחת את מכבי תל אביב למקומות טובים יותר. מי שאמור בין היתר לקחת את הקבוצה על הגב שלו, הוא הקשר והקפטן השני של המועדון דור מיכה. רגע לפני שהעונה מתחילה, תפס אותו שרון דוידוביץ' לראיון מיוחד.


תגיד, איך התחושות בקיץ הזה? הגעתם לקיץ טיפה שונה, בטח מהשנים האחרונות. איך אתם מרגישים?
"מוזר קצת, אתה יודע, בלי כל התרגילים של חואן בהתחלה ולראות את כל הפרצופים המוכרים, ג'ורדי וכולם, אבל עושה רושם מאוד טוב, הצוות החדש, מתחילים להתחבר, מתחילים להכיר יותר טוב".


מה ההתרשמות הראשונית שלך מאיביץ'?
"הוא מאמן מאוד-מאוד יסודי, מאוד חרוץ, אתה רואה שיש לו תשוקה מאוד-מאוד גדולה למשחק, כל הזמן אוהב להסביר. יש מאמנים כאלה שבאימון הם יותר בצד ונותנים לעוזרים להעביר את האימון. אז זה לא הסוג הזה של המאמן, הוא מאוד דומיננטי וזה משהו טוב שיכול להוציא מאיתנו הרבה".



מאמן יסודי שיכול להוציא יותר מהשחקנים. איביץ' (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)


האם אתם מרגישים חולשה מול הפועל באר שבע?
"חולשה לא, אנחנו לא מרגישים חולשה. אני חושב שיש… אתה יודע, יש תקופות כאלה בכדורגל שגם, הרגשנו את זה על עצמנו גם בעונות של האליפות, שגם בעונה, אפילו שהיא קצת פחות טובה, בתקופות פחות טובות, איכשהו דברים מסתדרים וזה גם מה שקרה לבאר שבע שנה שעברה. והדברים האלה, בסופו של דבר, מתהפכים, אבל אתה יודע, כדי שזה יתהפך, אנחנו צריכים להיות במיטבנו ובשנה הזאת אנחנו באים בכל הכוח".


בפשטות, מה היה חסר לכם בעונה שעברה?
"היה חסר לנו מה שהיה חסר לנו בכל שלוש השנים האחרונות וזה לבוא למאני-טיים. מה שהיינו בו כל כך טובים בעונות של האליפות פתאום התפספס לנו, גם בעונה הזאת במיוחד, אתה יודע, הגענו לפלייאוף שזה כבר היה בהישג יד, היינו, אני חושב, נקודה או שתיים מהמקום הראשון ופשוט התרסקנו, ופה היה ההבדל בינינו לבין באר שבע, שהם בפלייאוף הרימו את עצמם ואנחנו פשוט התרסקנו".



הטיימינג של העזיבה הפתיע, לא העזיבה עצמה. ג'ורדי קרויף (דני מרון)


איך אתם קיבלתם את העזיבה של קרויף?
"הטיימינג של זה היה קצת מפתיע. בוא נגיד שרובנו ידענו… מה זה ידענו, די ברור שג'ורדי שנה אחרי זה לא ימשיך, אבל הטיימינג היה קצת מפתיע".


זו הייתה טעות, המעבר בעונה האחרונה מעמדת המנהל המקצועי לעמדת המאמן?
"תשמע, ברגע שזה קרה, אני אמרתי שזה מהלך גאוני, הייתי בטוח שאנחנו… שאנחנו, כאילו, זו הולכת להיות העונה הכי טובה שלנו"


למה?
"כי כל המאמנים שבאו לפה, לא הכירו את הליגה, לא הכירו את השחקנים, לקח להם זמן עד שהם התאקלמו פה והוא הכיר את כולנו יותר טוב מכל אחד אחר. הוא הכיר את הליגה, ידע בדיוק מי יכול לתת לו מה ואני הייתי בטוח שזה מהלך מעולה. לצערי, זה לא מה שקרה".



"בפלייאוף פשוט קרסנו ובאר שבע לא" (דני מרון)


מה היה חסר שם?
"אולי באמת העניין הזה שהוא היה יותר מדי קרוב אלינו השחקנים. יכול להיות שזה כן פגע בנו, בסופו של דבר, שהרגשנו איתו יותר מדי נוח, שלא היה את הדיסטנס הזה בין מאמן לשחקן שצריך להיות. יכול להיות שזה מאוד שפגע בנו".


אחת הטענות העיקריות לדור מיכה, למה הוא לא כובש יותר?
"נכון, אתה יודע, אני חי עם זה יומיום, עם הטענות האלה. אני מנסה לשפר את זה כל הזמן, אבל באמת השנה זה משהו שאני עובד עליו מההתחלה וגם בקיץ, זה משהו שאני הולך עליו בכל הכוח. זו עבודה פסיכולוגית מאוד גדולה, שאתה צריך לעבור יומיום עם עצמך, שאתה כן גם יכול לכבוש. יכול להיות לי מאה אחוז ביטחון בכל המגרש, במסירות, בהרמות, אני אגיע מול השער ויהיה לי פחות ביטחון וזה משהו לא פחות חשוב לעבוד עליו מהעניין הפיזי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי