קאניוק צפה בניצחון מכבי פ"ת, לוזון: "לא היו איתו משקעים"

קאניוק
קאניוק | עדי אבישי

יו"ר המועדון סיפר לספורט1 על ההחתמה הגדולה מבחינתם הקיץ: "יביא את הקבוצה למקומות שהיא שואפת להיות בהם". על מנור סולומון: "נמכור אם תבוא הצעה מחו"ל". סיבוק יישאר, כהן עם צמד ב-0:3 על רודס הקרואטית

(גודל טקסט)

במכבי פתח תקווה סימנו אתמול (חמישי) את ההחתמה הגדולה מבחינתם עד כה הקיץ, כשהחזירו לעונת השאלה את הקשר גידי קאניוק שעל מועמדותו פרסמנו כאן לראשונה. לאורך כל שעות אחה"צ הואצו המגעים בין הצדדים, כאשר הקשר הבין שחזרה לפחטאקור היא לא אופציה בשל העובדה שלקבוצה כבר שני זרים ומשמעותה תהיה ישיבה ביציע עד תחילת הליגה בחודש נובמבר.

בשלב זה החלו הצדדים בשיחות כשהסכום שהוסכם הוא מאה אלף דולר לעונה בתוספת פרמיות. בשלב מסוים, טוענים בפתח תקווה, נכנסה גם הפועל ת"א לתמונה ובמלאבס ציפו מקאניוק להקטין את השכר ל-75,000 דולר לעונה. לבסוף סגרו הצדדים על סכום הקרוב ל-90 אלף דולר, כשקאניוק יזכה לבונוסים אותם דרש בחוזה על שערים, בישולים והעפלה לפלייאוף העליון. הוא המריא בוקר בטיסה ביחד עם לוזון וצפה בניצחון הקבוצה 0:3 על רודס הקרואטית במשחק באוסטריה (סיכום המשחק בהמשך הידיעה).

"אני שמח שהחזרנו את גידי הביתה, ואני בטוח שהוא יתרום לנו כפי שבעונה האחרונה שלו פה הוא תרם מבחינת שערים ובישולים והוא יביא את מכבי פ"ת למקומות שהיא שואפת להיות בהם" אמר לספורט1 יו"ר הקבוצה אבי לוזון, והתייחס גם לתביעת הבוררות שתוסר ויצרה למתח בין הצדדים: "לא היו משקעים. כל הזמן אמרנו שאנחנו רוצים את גידי ושהוא יחזור. השאיפות שלנו הן ברורות והצהרנו בתחילת העונה שאנחנו רוצים להיות קבוצה תוססת ומלהיבה שהקהל ייהנה ממנה ושנהיה בפלייאוף העליון".

אבי לוזון.
אבי לוזון. "רוצים להיות קבוצה תוססת ומלהיבה" (מאור אלקלסי)

ומה בנוגע למנור סולומון? "אם תבוא הצעה מחו"ל נמכור, ואם לא אז לא. אין כרגע בישראל שום דבר ומכבי פתח תקווה מעוניינת לעשות עסקה כרגע עם קבוצה בחו"ל". לוזון התייחס בעיקר להתעניינות של הפועל באר שבע, עליה פרסמנו כאן לראשונה, ושל קבוצות גדולות נוספות בארץ.

בינתיים, בפתח תקווה קיבלו החלטה עקרונית כי הבלם הצ'כי תומאש סיבוק יישאר. חוזהו הגבוה טרפד כל אפשרות לשחרורו וגם יכולתו הסבירה עד כה במשחקי ההכנה גרמה לאנשי המועדון ככל הנראה להשאירו. גם בעמדת השוער, ולאחר שנכון לרגע זה לא נמצאו מועמדים זרים לתפקיד, התקבלה החלטה עקרונית להמשיך עם צחי גיגי בין הקורות. "דיברו על חיימוב עכשיו, אבל גם את בוריס קליימן יכלנו להביא ולא הבאנו. כרגע צחי גיגי הוא השוער הבכיר של מכבי פתח תקווה", אמר גורם במועדון. בקבוצה סיפרו שכעת מתרכזים בקבוצה במציאת הזר החמישי בתפקיד החלוץ, ובכך תסיים הקבוצה את מכסת הזרים שלה.

יוסי בניון. עתיד להיפגע מהבאת קאניוק (אודי ציטיאט)
יוסי בניון. עתיד להיפגע מהבאת קאניוק (אודי ציטיאט)

מי שעשוי להיפגע מהבאתו של קאניוק הוא יוסי בניון, שמשחק באותו התפקיד עם הרכש החדש/ישן, כאשר גם גורמים בקבוצה תהו איך יעבוד הציוות בין השניים: "זה בעייתי לשחק עם שניהם כי נהיה חשופים מאחורה" אמרו הגורמים. יש שלא פוסלים את האפשרות שבניון, ששיחק במשחקי ההכנה בכנף, לא יאהב את המצב החדש. "יש עונה ארוכה בפתח ואסור לשכוח את זה" הרגיעו במועדון. כל השחקנים עברו בבקרה וסיפרו שתקציב קבוצת הבוגרים יעמוד השנה על 21 מיליון שקלים, וזאת ללא תקציב מחלקת הנוער שיעמוד על ארבעה מיליון שקלים.

עוד בקבוצה, לאחר תוצאת התיקו במשחק האימון מול בני לוד וההפסד לרובין קאזאן ביום שלישי האחרון, מכבי פתח תקווה רשמה הערב ניצחון ראשון במשחקי ההכנה שלה כשגברה 0:3 על רודס הקרואטית. "זה מתחיל להיראות הרבה יותר טוב. צריך לזכור שמדובר בקבוצה מהליגה הבכירה בקרואטיה שסיימה במקום השמיני בדיוק כמונו, ככה שיש ממה להתעודד", אמרו שחקנים במועדון.

לידור כהן כבש פעמיים והיה המצטיין במשחק. רומאריו פירס בישל לו את השער הראשון ונאור פסר את השני, ואילו כהן עצמו בישל למנור סולומון. מי שלא שותפו היו עודד אלקיים שחלה ביומיים האחרונים וקיבל מנוחה, כשגם הבלם ז'והאן מרסיאל סבל מרגישות בשריר הירך האחורי וזכה למנוחה. מי שצפה במשחק מהצד הוא הקשר גידי קאניוק, שאתמול סיכם בקבוצה וכאמור הבוקר נחת באוסטריה. בקבוצה מתלבטים אם לשתפו במשחק האחרון במחנה ביום שני מול סראייבו מהליגה הסרבית השנייה, יומיים לפני החזרה ארצה.


מכבי פתח מקווה במשחק האימון. ניצחון ראשון העונה (באדיבות דוברות המועדון)

ההרכב שפתח: צחי גיגי, תומאש סיבוק, עומר דנינו, נאור פסר, גל שיש, רומאריו פירס, דיידיה ברוסו, יוסי בניון, מוחמד סרסור, מנור סולומון, לידור כהן. כן שותפו: עידן אדהנני , לירן רוטמן, יוסי גינזבורג, פאדי זידאן, איתי טאקו, דניאל כהן, יובל שבתאי, תאי בריבו, דניאל בוסי, תומר בנבנישתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי