"בעונה הקודמת כל הזמן חיכו לנפילה שלנו, ולא היתה נפילה כזאת"

דור מלול
דור מלול | ערן לוף

המסע האירופי ("למדנו כדי להגיע מנוסים בפעם הבאה"), המהפכה בסגל ("איבדנו את בן בסט בטיימינג מוזר"), ההפיכה לקפטן ("מחויב לחברים שלי") וחלום הנבחרת ("מאוד רוצה להיות שם"). דור מלול בראיון פתיחת עונה

(גודל טקסט)

העונה האחרונה של הפועל חיפה נחשבה על פי רבים מאוהדיה כעונה הטובה ביותר בהיסטוריה של המועדון. הקבוצה אומנם זכתה בעבר באליפות, אבל העונה שעברה הייתה המפתיעה ביותר, במיוחד עם תקציב נמוך בהרבה משאר קבוצות הצמרת בישראל. בצד האדום של הכרמל רוצים לפחות לשחזר את העונה האחרונה, אבל נכון לפתיחת העונה נראה שהקבוצה של ניר קלינגר נחלשה. מצד שני, לעולם אסור להספיד את המאמן שכבר הפתיע לא פעם בבניית הקבוצה.

למרות עזיבות רבות, בחיפה הצליחו להשאיר חלק מהשלד הקיים וביניהם הבלם גבריאל תמאש, הקשר ראדו גינסארי והמגן דור מלול. האחרון האריך את חוזהו לשנתיים ואף מונה לקפטן הקבוצה. ההערכה הגדולה על העונה האחרונה הביאה את קלינגר למנות את מלול למנהיג החדש של הקבוצה והאחרון עושה זאת מאז פתיחת האימונים. רגע לפני פתיחת העונה הסכים מלול להתראיין על העונה שעברה, הקיץ שעבר ובעיקר על העתיד של חיפה ללא שיימן, תורג'מן ובן בסט.

איך ההרגשה להתחיל את העונה החדשה?
"כיף גדול. יש תמיד הרגשה טובה לפתוח את העונה, במיוחד מכיוון שההכנה שלנו לא הייתה שגרתית ובמקום משחקי גביע הטוטו כמו שהיינו רגילים קיבלנו משחקים בליגה האירופית. אנחנו מוכנים לליגה אבל עדיין יש לנו עוד הרבה מקום לשיפור".

איך אתה מסכם את החוויה האירופית שלכם?
"סך הכול היה מאתגר מאוד. נגד האיסלנדים ציפינו לעלות והצגנו משחק ראשון טוב יותר אבל משחק שני פחות טוב ובכל זאת עברנו לשלב הבא. אטלנטה כבר הייתה יריבה איכותית יותר עם סגנון משחק ייחודי. ניסינו להתמודד וחווינו חוויה גדולה ולמדנו בכדי להגיע מנוסים יותר בפעם הבאה".

זכיתם כבר באלוף האלופים. זאת הייתה הצהרה לקראת העונה הקרובה?
"הניצחון באלוף האלופים הראה בעיקר את האופי שלנו, במיוחד שיומיים לפני כן שיחקנו את המשחק הראשון נגד האיסלנדים ולאחר מכן היינו תלויים בטיסה המייגעת למשחק החוץ. הניצחון מול באר שבע היה ניצחון של אופי והתואר הזה חיזק לנו את הפן המנטאלי".


"הרגשה טובה לפתוח את העונה". מלול (ערן לוף) 

עברתם קיץ לא פשוט מבחינת המהפכה בסגל.
"אני מסכים. נפרדנו משחקנים מרכזיים, נוטים לדבר על בן בסט ותורג'מן אבל גם שיימן וברסקי היו שחקנים מרכזיים בעונה שעברה. הגיעו אלינו שחקנים חדשים אבל אנחנו עוד לא בשיא היכולת ויש עוד מקום לשיפור. בנוסף אנחנו צריכים להתחזק בשחקן או שניים בחלק הקדמי. הבסיס הקיים שלנו הוא טוב מקצועית וחברתית. יש לנו את האופי של הקבוצה ואני מאמין שתהיה לנו עונה טובה".

תורג'מן ושיימן עזבו עוד לפני ההכנות ובן בסט הפתיע. כמה זה פגע בהכנות, אם בכלל?
"זה היה מאוד מפתיע ומהיר ובטיימינג מוזר כאשר באמצע מחנה אימונים איבדנו פתאום שחקן משמעותי, ולא רק מקצועית אלא גם בחדר ההלבשה, שחקן שהיה קפטן והיה דמות דומיננטית. אבל עם כל האהבה לעדן, הגיעו כבר שחקנים חדשים שצריכים לקחת את המקום שלו".

קלינגר אמר בזמנו ששיימן ובן בסט עשו טעות מבחינה מקצועית. גם אתה חושב ככה?
"אני לא יודע ונדע את זה רק בסוף העונה. בזמנו אמרו את זה על חנן ממן והוא התברג ככה שזה תלוי בשחקן עצמו וכמובן שהתחרות שם הרבה יותר גדולה. יש שחקנים שבנויים לזה ויש שלא".

מה הרגשת בעקבות פרשת הפלאפונים?
"הפרשה עצמה היתה משהו מאוד תמים כי זה לא תואם את חדר ההלבשה שלנו ותמיד יש צחוק. גם הדברים שנאמרו שם בהלצה ואף אחד לא רצה לפגוע באופן אישי. היו דברים שאף פעם לא יצאו מחדר ההלבשה ובגלל זה אני נוטה להאמין שהדברים נעשו בתמימות. ניר הבהיר לנו שזה לא יכול לקרות שוב. זה היה מקרה חד פעמי שלא יחזור על עצמו".

גם לך היו לא מעט הצעות בקיץ האחרון ובכל זאת החלטת להישאר.
"היו לי הצעות עם כסף גדול יותר מהפועל חיפה, ועשיתי שיקולים כאלה ואחרים שקשורים למשפחה שלי ולילדים שלי. לאחר כל המחשבות החלטתי להישאר, גם בגלל המעמד שרכשתי והאהבה של הקהל והצוות המקצועי. טוב לי בחיים ולא מוותרים בכזאת קלות על מקום טוב".

לא הרגשת שאתה יכול לשחק במועדון גדול יותר?
"הייתה לי גם הצעה ממכבי תל אביב וגם ממכבי חיפה ובכל זאת חשבתי שנכון לי כרגע להישאר ושוב, אני שלם עם ההחלטה וגם העובדה שהפכתי להיות קפטן עזרה".

לא מעט דובר על התנאים בהפועל חיפה. ספר לנו על התנאים האלה מצד השחקנים.
"אני דווקא חושב שיש הטבה בתנאים. בעבר היינו מתאמנים בקריית חיים וכעת אנחנו בבית נגלר ויש שם מתקן ברמה גבוהה מאוד. תקשורת אוהבת לצייר דברים בצורה שונה".


וויתר על הצעות אחרות כדי להשאר. מלול (דני מרון)

שחקנים רבים התנו את ההישארות בקבוצה עם ההישארות של קלינגר. כמה זה היה חשוב לכם?
"מאוד חשוב. ניר מבחינתי מסמל את הפועל חיפה וקבוצה בצלמו, ככה אני רואה את זה. הוא מחדיר בנו תשוקה ועבודה קשה ולא נותן לנו לחרוג בשום צורה כזו או אחרת מהחוקים וככה צריך להיות וזה מה שהביא לנו להצלחה".

העונה מונית לקפטן. זה הופך אותך למנהיג גדול יותר?
"אני לא אגיד שזה שינה משהו מיוחד אבל זה גורם לך להיות מחויב יותר, בעיקר בחדר ההלבשה. אני מחויב לחברים שלי ורוצה לתת מעצמי בכל המובנים".

אתה מרגיש שאתה ראוי לנבחרת?
"אני מאוד ארצה להיות שם. עברתי בכל הנבחרות מהילדים ועד לנבחרת האולימפית. עשיתי עונה טובה בשנה שעברה גם מבחינת המספרים האישים שלי ומקווה שזה יספיק. יש צוות חדש לנבחרת שאני משער שיראה משחקים מכל הקבוצות ויבחר את השחקנים שלו. אני מקווה לעשות עונה טובה".

תמיד אומרים שההצלחה בשנה השנייה קשה יותר מהעונה הראשונה.
"חד משמעית כן. אנחנו צריכים להוכיח כל הזמן שאנחנו ראויים להיות במקום שלנו. עוד מהמחזור השישי דיברו על כך שאנחנו הצלחה רגעית, וכשהיינו בסדרת ניצחונות דיברו עלינו כאפיזודה חולפת וכל הזמן חיכו לנפילות שלנו, ולא הייתה לנו נפילה כזאת. יהיה קשה לשמר את ההצלחה גם כי קבוצות אחרות התחזקו והפועל תל אביב חזרה לליגה, אבל אנחנו ניתן את הכול בכדי להצליח".

אומנם אתה עוד צעיר, אבל יש רצון להמשיך לטווח ארוך בהפועל חיפה?
"הפועל חיפה בהחלט הפכה לבית חם בשבילי. קצת קשה לי להגיד מה יקרה בעוד שנתיים אבל הפועל חיפה היא בית חם במיוחד".

יש לך עוד חלום לשחק באירופה?
"כן, תמיד יש לי חלום לשחק באירופה ועדיין לא ויתרתי על זה. מצד שני אני די ריאלי ולא רודף אחרי שום הצעה. אני כבר איש משפחה עם שני ילדים ועוד אחד בדרך, ואני צריך להיות מאוד שקול בהחלטות שלי".

לסיום, מילה על הקהל שלכם לקראת העונה הקרובה?
"יש לנו קהל מצוין ואני שמח לשמוע שהוא גדל במספרים. זה היה מדהים לראות אותו בא איתנו לאיסלנד או לאיטליה. האוהדים באו רעבים לנסיעות באירופה ובעיקר התגעגעו אלינו. אני עוד זוכר את השמחה הגדולה לאחר הזכייה בגביע וזה היה עונג גדול לראות 10,000 אוהדים בגמר הגביע. זאת הזדמנות להגיד לקהל שיגיעו בהמוניהם למגרשים כי הם חשובים לנו".


המספרים רק גדלים. אוהדי הפועל חיפה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי