יובל יעקובוביץ' בראיון: אשדוד תדגדג את הפלייאוף העליון

יובל יעקובוביץ'
יובל יעקובוביץ' | דני מרון

המשבר בעונה שעברה ("בטוח שנתחבר השנה כבר בפתיחה"), היחסים עם מילבסקי ("אומר את האמת גם אם היא לא נעימה"), התקופה ברומניה, כיצד פספס מעבר למכבי ת"א ועל חברו לקבוצה שאולי יעבור לשם. הקשר מדבר על הכל

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)
"עכשיו זה אולי נשמע הזוי, אבל אנחנו נדגדג העונה את הפלייאוף העליון. בטוח שנתחבר כבר בפתיחה ונתרחק מהקו האדום", אומר יובל יעקובוביץ' בראיון פתיחת עונה לספורט1. הקשר וקבוצתו מ.ס אשדוד יזכו לפתוח את עונת 2018/19 בליגת העל במשחק ביתי מול בני יהודה, ואחרי שלב בתים חלש במיוחד בגביע טוטו וביקורות שכבר נשמעות על המאמן החדש בלגויה מילבסקי, במועדון הגישה שונה לחלוטין.


"יהיו העונה חמש או שש קבוצות שייאבקו נגד הירידה, אבל אנחנו לא נהיה שם", מבהיר יעקובוביץ' בן ה-25 ומחמיא למאמנו החדש, "אני מאמין בבובי מילבסקי, הוא מאמן טוב מאוד, גבר ובן אדם שמכיר את המועדון עוד מהתקופה שהיה שחקן באשדוד. איש אמיתי שאומר לשחקנים את האמת גם אם היא לא נעימה ועובד נכון כדי לחבר את הקבוצה מקצועית".


בעונה שעברה אמרו דברים דומים באשדוד, אבל מאמנים התחלפו בזה אחר זה
"מי שהיה אמור להוביל את המועדון היה רן בן שמעון, אבל הוא עזב לנבחרת קפריסין. אחר כך באו והלכו ראובן עטר, עמיר תורג'מן ויוסי מזרחי בעונה מאוד עצבנית ולחוצה. אני יכול לומר שעמיר תורג'מן השפיע וייצב את הקבוצה, בזכותו לא ירדנו ליגה. היה לכל מאמן את פילוסופית המשחק והראיה המקצועית שלו וברור שקשה לשחקנים לתפקד ככה ושמאבדים את הביטחון כשלא מנצחים לאורך זמן ועוד בבית".


היה לך קשר מיוחד עם בן שמעון
"רן הוא המאמן שהפך אותי לשחקן כדורגל טוב יותר, הוא לימד אות מה זה כדורגל במובן מסוים -מה זה טקטיקה, גישה למשחק וכול המסביב. מה שאני יודע זה בעיקר בזכותו. גם כשהוא אימן אותי במכבי פתח תקווה זכינו איתו בגביע הטוטו וכשהוא עזב לא נהניתי יותר ובחרתי שלא להאריך חוזה והמשכתי לחו"ל".



יעקובוביץ' ושחקני אשדוד בעונה שעברה. "נתחבר ונתרחק מהקו האדום" (דני מרון)


חצי עונה ברומניה ובחזרה לליגת העל
יעקובוביץ' הוא תוצר מחלקת הנוער של הפועל כפר סבא, אולם הוא פרץ דווקא במלאבס, אליה עבר לאחר ירידה לליגה א' עם הירוקים מהשרון, תחת רן בן שמעון ואיתו זכה בגביע הטוטו וזכה לסיים בפלייאוף העליון. בספטמבר 2016 ניסה את מזלו בחו"ל כשיצא ביחד עם אלון נצר לטרגו מורש הרומנית, אולם זכה לרשום תשע הופעות בלבד וחזר בפברואר 2017 להפועל כפר סבא ובקיץ שעבר הצטרף לאשדוד, שם ציפה לפגוש את בן שמעון.


זכית להיות ליגיונר, גם אם לא לתקופה ארוכה
"דודו דהאן הציע לי לעבור לליגה הרומנית, לקבוצה עם זרים מעולים ושחקני נבחרת רומניה. נהניתי מאוד בטרגו מורש, אבל החלו שם בעיות כלכליות והייתי חייב לעזוב. יכולתי להישאר ברומניה לתקופה ארוכה יותר, אבל אני לא מצטער על דבר".


Official! 2players
AN&YJ join2 Târgu Mureș
אלון נצר(רמתשרון) ויובל יעקובוביץ(מכבי פת ) הצטרפו הבוקר לטרגו מורש#בהצלחה pic.twitter.com/FzMYrFFlht

— Dudu Dahan (@dududahan555) September 20, 2016


יש באשדוד שחקנים שיכולים לעבור לגדולות ואולי גם לצאת לאירופה?
"אין לי ספק שיואב ג'ראפי, דן ביטון, תום מונד ובעיקר גדי קינדה הם השמות שהמועדונים הגדולים ישמחו לצרף. כדאי לכם לעקוב אחריהם, אני בטוח שהם יצליחו. קינדה הוא מסוג השחקנים שהקהל קונה כרטיסים בשביל לראות אותו, יש לו טכניקה נפלאה ודריבל מרשים, הוא רואה את המשחק מצוין. מעבר שלו למכבי תל אביב? הוא חוזר בקרוב מפציעה ובטוח שאם יעבור לשם הוא יהיה רכש ענק".


ומחוץ לאשדוד מי השחקן הישראלי שהכי מרשים אותך?
"ערן זהבי מבחינתי הוא אחד ויחיד, הוא תופעה שראויה להערצה".



קינדה. "אם יעבור, יכול להיות רכש ענק של מכבי ת"א" (דני מרון)


גם לך הייתה הזדמנות לשחק במכבי תל אביב בעבר
"זומנתי בגיל נוער לאחד מאימוני ההכנה של הנבחרת האולימפית ושיחקנו במשחק אימון נגד הכוח עמידר ר"ג. מוטי איוניר אימן אז את מכבי תל אביב, הוא הגיע במיוחד לראות את דור מיכה ורצה לצרף אותי. קיבלתי עצות גרועות שעדיף להמשיך בכפר סבא כשחקן בית והחמצתי את ההזדמנות. דור מיכה זכה לאחר אותו משחק לעשות את הבכורה שלו בבוגרים במכבי תל אביב".


חלום לחזור לנבחרת עוד קיים?
"אני מאוד רוצה להיות בנבחרת ויודע שזה אפשרי, אבל מאוד מאוד קשה בפועל. מאמנים בוחרים שחקנים מהקבוצות הגדולות, הולכים על שחקנים מוכחים".


אז אם כבר דיברת על הקבוצות הגדולות, מי תהיה האלופה?
"לא קשה להמר שזו תהיה או הפועל באר שבע או מכבי תל אביב, אבל אם הרכוש החדש של בית"ר ירושלים יצליח עם שחקני הרכש גם היא יכולה להצטרף למאבק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי