תיקו שמחמיא לאלופה: להפועל ב"ש יש בעיה במרכז השדה

מאור מליקסון
מאור מליקסון | ערן לוף

בכר ושחקניו רגילים לפתוח את הליגה עם מעידה, אבל השנה אין להם אפשרות לתרץ על קרבות באירופה במקביל ושרון ניסים משוכנע שמדובר בנורת אזהרה. על השינויים ב-11, הקושי של אוגו שנראה אבוד והתסבוכת המנטאלית

(גודל טקסט)

כבר התרגלנו שהפועל באר שבע פותחת את העונות שלה בהילוך ראשון ורק בהמשך מצליחה להתאושש, להשתפר ולהציג יכולת טובה בהרבה. בשנים האחרונות היה לב"ש תירוץ טוב, אז היא נאבקה על מקום בליגת האלופות ובליגה האירופית ודשדשה בתחילת הליגה, אבל העונה אין לה את התירוץ הזה – היא כשלה באירופה וכעת דיי מחפשת את דרכה, כשכרגע הדרך לא ברורה.

אפשר לפתוח עונה עם תיקו בקריית שמונה, זו לא תוצאה כל כך גרועה, אבל הדרך צריכה להדאיג את האלופה יותר מכל. למעט השער של מלמד ועוד שתי הזדמנויות, אחת במחצית הראשונה ואחת בפתיחת השנייה, ב"ש לא הצליחה לייצר שום איום על השער של זועבי. לא מהלכים בכנפיים, לא תרגילים במצבים נייחים, לא איומים מחוץ לרחבה. פשוט כלום. בכר צריך להיות מודאג קודם כל מכך שעברו 10 ימים מאז ההדחה מאירופה וכלום לא השתנה במשחק הקבוצתי. ב"ש לא צפופה, לא מתגוננת כקבוצה, שקופה בהתקפה ולא מגוונת בחלק הקדמי. המומנטום השלילי נמשך ולמען האמת התיקו הזה הוא מחמאה לאלופה.

זה לא סוד שבכר מנסה להעיר את השחקנים הבכירים שלו. בן שהר רחוק מלקבל את חולצת ההרכב, כך גם חנן ממן ושלא לדבר על ניב זריהן. רוב החבורה הזו הובילה את ב"ש בשנה שעברה לאליפות, אבל כעת הם יצטרכו להזיע כדי לזכות בחולצת ההרכב. אם בשבועיים האחרונים סברתי שב"ש יכולה להסתפק בהבאת חלוץ שיכול לשחק גם כשחקן כנף, היום אני מבין שגם זה לא יספיק.


גאדיר מתוסכל. זכה להזדמנות לפני מלך השערים, בן שהר (ערן לוף)

כתבתי כאן בשבועיים האחרונים שב"ש לא מצליחה לעצור את התקפות היריב דרך שחקני הקישור ולכן גם מתקשה לייצר התקפות מעבר בכמות ראויה.
אם ניזכר בשער השוויון של קריית שמונה, נראה את דניז מוביל כדור מעיגול האמצע ללא כל הפרעה עד קו ה-20 מטר, משם הוא מבשל בקלילות להאסלביינק. איפה הקישור האחורי, איפה קו ההגנה הראשון? מכאן מתחילה הבעיה הגדולה של ב"ש, חסר לב"ש גם קשר פיזי ועוצמתי לצידו של אוגו שלבד יתקשה מאוד לעמוד במעמסה לאורך כל העונה.

אוגו נראה קצת אבוד אמש. אני לא יודע מה מידת ההשפעה של עזיבת וואקמה על אוגו והאם הוא יהיה מסוגל להראות יכולת גבוהה. אלו ימים בהם אין הסכמה על הארכת חוזה שלו, חברו הטוב עזב והוא חושק לסיים את הפרק הבארשבעי בקריירה שלו – השאלה שאולי צריך לקבל עליה תשובה כבר בימים הקרובים היא מה ב"ש יכולה עוד לקבל מאוגו? בכר מודע לכך ולכן בחר לעלות עם קבהא בהרכב, כדי להעניק יותר פזיות ועוצמה בקישור, אבל זה לא מספיק. אני לא יודע אם יש בארסנל של הצוות המקצועי מועמדים ראויים, אבל בעיניי הקישור הוא מקור הבעיה של ב"ש.


אבו עביד מדלג מעל ג'ון אוגו (ערן לוף)

ומעל לכל זה שוב ניכרת הבעיה המנטאלית. אני חוזר ואומר ברגע שב"ש סופגת היא נעלמת מהמגרש – ולראיה האסלביינק השווה ומאז אין משחק התקפה לאלופה. כעת המשימה יותר קשה, כי אם בשנתיים האחרונות אחרי משחק ליגה חיכה לשחקנים פיק מנטאלי בדמות משחק אירופי, עכשיו יש להם תשעה ימים לחשוב על המשחק הבא, לעבור אימונים סיזיפיים בהמתנה ארוכה למשחק הבא כשכמעט כל שחקן יודע שלא בטוח שימצא את מקומו בהרכב, הרבה פחות נעים והרבה יותר קשה.

האם הכל יכול להשתנות תוך שבוע במפגש המסקרן בין שתי האלופות ב-6 השנים האחרונות? ספק גדול, כרגע הדבר הכי טוב שיכול לקרות להפועל ב"ש הוא אצטדיון טרנר, כי אם יש משהו שיכול להחזיר לה את הביטחון ההתלהבות ושמחת החיים שנראה שמעט אבדה הוא האיצטדיון הביתי שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי