פדרו גלבאן לספורט1: "הבטיחו לי שאקבל אשרת שהייה"

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | אודי ציטיאט

הקשר שנמצא תחת חוזה בהפועל תל אביב התייצב במשרד הפנים בירושלים אחרי שקיבל הודעה כי עליו לעזוב את המדינה תוך שעות, גם שרת התרבות והספורט מירי רגב נעמדה לצדו: "מקומו בארץ וראוי שכך יוחלט"

(גודל טקסט)

משרד הפנים אמור להנפיק בקרוב לשחקן הארגנטינאי פדרו גלבאן אשרת שהייה בישראל, לאחר התערבות גורמים בכירים בספורט הישראלי מכיוון שהקשר, שהגיע ארצה ב-2008 ולמעט פרק קצרצר במקסיקו לא עזב את המדינה, היה בדרך לגירוש מישראל ונציגי משטרת ההגירה אף ביקרו בביתו והודיעו לו לארוז את חפציו לפני גירוש.

כבר אתמול הוזמן גלבאן למשרדי משרד הפנים בירושלים ושהה שם כשעתיים. פדרו גלבאן אמר הבוקר לספורט 1: "הייתי אתמול בירושלים והגשתי למשרד הפנים את החוזה שיש לי בהפועל תל אביב ואת כול המסמכים על הפעילות שלי בישראל במשך השנים האחרונות. אני אוהב את ישראל, כאן הבית שלי ושל משפחתי. אני מאמין שאקבל את האישור להמשיך בישראל, כך הובטח לי".

נכון לעכשיו, בשל חוסר אשרת השהייה בארץ, גלבאן לא יכול לשחק בשום מועדון ישראלי ואם יעזוב את ישראל לא יאפשרו לו לשוב. שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה הבוקר למאמצים הנעשים ואמרה: "תרומתו האדירה של פדרו גלבאן וסיפורו האישי מוכרים לי היטב. אני ערה לנושא והוא אינו זר לי כלל.
אני ואנשי משרדי פועלים מזה מספר רב של שבועות במספר מישורים ואמצעים במטרה להשאיר את גלבאן בארץ כשחקן פעיל בקבוצת הפועל תל אביב".

עוד הוסיפה השרה רגב: "פניתי באופן אישי והמלצתי לשר הפנים, אריה דרעי למתן אזרחות עבור גלבאן בגין תרומתו לענף הכדורגל בארץ. בנוסף פעל מנכ"ל משרדי מול מנכ"ל רשות ההגירה וכן הועברה המלצת משרד התרבות והספורט למשרד הפנים למתן אשרת עבודה. אני בטוחה ומאמינה שכלל הפעולות אותן נקטנו יישאו פרי ונצליח להבטיח את הישארותו של גלבאן בארץ ובכך ניתן לו את הכבוד הראוי המגיע לו כשחקן זר שנתן את כל כולו לכדורגל הישראלי. לא אשקוט ואמשיך ללחוץ מול כלל הדרגים הרלוונטיים עד שמשימה זו תושלם. מקומו של גלבאן בארץ וראוי שכך יוחלט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי