בעזרת החן: עזרא הולך להיות האקס פקטור של הפועל באר שבע

חן עזרא
חן עזרא | דני מרון

אחרי עזיבת טוני וואקמה, חן עזרא מקבע את מעמדו כאחד השחקנים המשמעותיים במערך של ברק בכר. הערב מול מכבי ת"א בטרנר, הוא ינסה לעשות עם הפועל ב"ש צעד ראשון לעבר אליפות רביעית ברציפות

(גודל טקסט)

ביקורה האחרון של מכבי ת"א בטרנר נראה היה כמו קוריוז. הפועל ב"ש בדיוק חגגה אליפות שלישית ברציפות, לא לפני שנפרדה מתואר הקבוצה הכי ביתית באירופה. דור פרץ קטע למארחת רצף מטורף ללא הפסדי בית בליגה ואפשר לג'ורדי קרויף ליישר מעט את הגיבנת. משחק בטעם חמוץ-מתוק שהכין אותנו לליגת ג'פניקה.

ביום ראשון הן ייפגשו שוב, לסוג של משחק עונה ראשון בסדרה. ואם יש מישהו שיכול להכריע את מאזן האימה בין שתי המעצמות האזוריות, זהו חן עזרא, שהולך ומסתמן כאקס פקטור של האדומים. יכולתו הטובה במשחקים האחרונים קיבעה את מעמדו כאחד השחקנים החשובים במערך של בכר. תזזיתי, תחבולן, משנה כיוון, ותמיד מקפיד לשמור על גורם ההפתעה. אחרי עזיבתו של טוני וואקמה, עזרא הוא בעל הדרגה הגבוהה ביותר בלגיון הבאר שבעי. 

הרכש מבית"ר ירושלים לא היה זקוק לזמן התאקלמות ממושך בבירת הנגב. ככה זה כשמחלקת היולדות בבית חולים סורוקה בבאר שבע מקדמת את פניך ביומך הראשון על פני האדמה. חן למד ללכת בגיל מוקדם, ובהיותו בן שש הצטרף לבית הספר לכדורגל של הפועל ב"ש, בדחיפת אביו, איליה, שכיכב במכבי ב"ש. בגיל 15 עבר הילד לפנימייה של בית"ר נס טוברוק, משם המשיך למכבי נתניה, ובגיל 18 התחיל לשחק בליגת העל. מכבי חיפה הייתה תחנתו הבאה, שם כיכב במשך ארבע שנים. אחר-כך התגלגל להפועל ת"א, ומשם לטדי. "בורא עולם שם אותי בבית"ר ירושלים", אמר לא פעם, ובמפגש האחרון נגד קבוצתו הנוכחית הרעיד את ירושלים עם שער יתרון מופרך שרק חימם את באר שבע. נגמר 1-4, עם הצגה של וואקמה. תחושת החמיצות שליוותה את עזרא בדמדומי שלטונו של אלי טביב נעלמה מהר מאוד, עם החתמתו על חוזה לשלוש שנים בטרנר. אצל אלונה ברקת, בכר ואסי רחמים, הוא סוף סוף מרגיש בבית.


בכר. בונה על יכולתו של חן עזרא (דני מרון) 

"מהרגע הראשון שהוא הגיע אלינו מטוברוק, ידעתי שהוא יגיע רחוק", משחזר רביד גזל, ששיחק איתו במכבי נתניה, "היו לו כל התכונות הדרושות כדי להצליח: זריזות, אחד על אחד מצוין, טכניקה גבוהה, ומעבר לכך חריצות ונכונות להשקיע בעבודה קשה. חן תמיד שאף להתקדם. אירופה התפספסה לו בגלל הפציעות. נכון שהוא עושה מספרים, 8-7 שערים ובישולים לעונה, אבל כדי לעלות עוד מדרגה ולהיות שחקן מוביל עליו להגיע למאזן דו-ספרתי. רצוי גם שישפר את הפאס האחרון ואת קבלת ההחלטות במהלכים שיכולים להכריע משחקים. ועדיין, אני מאוד מחזיק ממנו".

בתחום החזקת הכדור אי אפשר לבוא לעזרא בטענות. "כשהכדור אצלו, והוא בא עם הפנים לכיוון השער, יש לו יתרון ואתה בבעיה", מוסיף גזל, "צריך למנוע ממנו את קבלת הכדור אחרת חבל על הזמן". יהיו שיגידו שעזרא נחת בטרנר בעיתוי לא הכי מוצלח בעולם. הרעב כבר לא אותו רעב, ומושגים כמו "עייפות החומר" ו"תחושת שובע" נשמעים רבות בבירת הנגב. "כל כך הרבה שנים חיכינו שחן יחזור לבאר שבע, ודווקא עכשיו הקבוצה לא בשיאה", אמרו השבוע בסביבתו של הקשר.


חן עזרא. ברד עוקב אחריו (אודי ציטיאט)

הפועל ב"ש היא קבוצה ש'הפיק' מאחוריה", מסכים גזל, "מה שנשאר לה היה שלב הבתים של ליגת האלופות, ואחרי ההדחה מאירופה הם צריכים להמציא את עצמם מחדש. בשביל זה הביאו את עזרא, ובשבילו זה המקום הטוב ביותר. הוא כבר היה במכבי חיפה, ואני לא יודע אם הייתה לו הצעה ממכבי ת"א. שחקן ברמתו מתאים לטופ, וזה המקום שבאר שבע נמצאת בו. זו האלופה. אומרים שהיא שבעה? אז צריך לייצר רעב כל הזמן".


הוא ייכנס לנעליו של וואקמה?

"טוני שחקן גדול שהשאיר אחריו בור. כדי לתפוס את המשבצת שלו, בכר ואלונה יצטרכו להביא מספר שחקנים. טוני הרבה יותר פיזי מעזרא. הם אולי ממוקמים באותה עמדה, אבל מבחינת העוצמות זה לא דומה בכלל".

איך אתה רואה את המצ'-אפ בין עזרא לשומריו ביום ראשון?
"מכבי ת"א בטח ינסו לבודד את עזרא ולנטרל אותו. אי אפשר לדעת מי יוצב כמגן שמאלי ואיפה ימקמו את שרן ייני, שנחשב לשומר טוב. בכל מקרה בכר יכול להזיז את עזרא ימינה ושמאלה, כמו שעשה עם וואקמה. אין פה יותר מדי הפתעות. אם ייני ישחק מגן שמאלי, הוא יוכל להתל בו. כולם מכירים את האיכויות של עזרא, ולא תמיד יכולים לעשות משהו מועיל עם המידע הזה. עזרא הוא שחקן הכרעה. ביום טוב שלו קשה לעמוד מולו".


יני. איך יסתדר עם עזרא? (דני מרון)

כוכב העבר מאיר ברד אימן את איליה עזרא בצעירותו ועוקב מקרוב אחר בנו, חן. "בהרבה מובנים הוא לקח מאבא שלו את התכונות ההתקפיות", מפרשן ברד, "שניהם מכדררים ברמה גבוהה, וחן מאוד טכני. כשרון כמו שיש לו ברגליים חייב לעבור בגנים". לפני יותר מעשור, כשאלונה קנתה את הקבוצה, ברד נכנס ללשכתה ונתן לה כמה טיפים. בשפתו הציורית הוא מזכיר נשכחות: "דבר ראשון באתי אליה כדי לברך אותה על הרכישה, ותוך כדי תנועה הצעתי לה כמה שחקנים שלנו, בוגרי המחלקות הצעירות. עזרא היה ביניהם. חבל שהוא הבאר שבעי היחיד בקאדר".


אחרי הטיפים לאלונה, איזה טיפ יש לך לעזרא לקראת יום ראשון?

"אצלנו בבית, בטרנר, חייבים לנצח. ולא משנה אם מכבי ת"א תבוא עם ההרכב של הליגה או של אירופה. חן צריך ויכול 'לפרפר' את ההגנה שלהם. מכבי ת"א בטח יבואו מותשים מהנורבגים, ועזרא יוכל לעשות להם בית ספר".

לסיום – מותר לך לענות בגוף שלישי – עזרא מזכיר לך את ברד?
"עזוב. ברד היה בעל הבית במרכז המגרש, והייתה לו פצצה בשתי רגליים. עם כל הצניעות, עדיין לא מצאו יורש למאיר ברד".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי