"במחצית השנייה מכבי לא הגיעה למצב. תיקו היה משקף"

גיא מלמד, שובל גוזלן
גיא מלמד, שובל גוזלן | דני מרון

אכזבה במכבי נתניה שנשארה אחרונה. ברדה: "יודעים מה המועדון הזה שווה". אוהדי מכבי ת"א פרגנו למאמנים ביציאה מהאצטדיון. ברשצקי ופיניש צפויים להיות בסגל במחזור הבא. אכזבה מהויבך שעשוי לרדת לספסל

(גודל טקסט)

אכזבה גדולה במכבי נתניה לאחר ההפסד אמש 1:2 למוליכת הטבלה מכבי תל אביב. הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה נותרה עמוק במקום האחרון, אך מה שכן תוכל לקחת זה את היכולת הטובה, בניגוד לשלושת המשחקים הראשונים.

גם בסיום, בחדר ההלבשה, הפנים אמרו הכל כשהשחקנים רצו מאוד לצאת לדרך חדשה ולצבור סוף סוף סוף ניצחון ראשון, אך העובדה שהפסידו בצורה כזאת, דווקא במשחק בו היו טובים, פגעה עוד יותר. "זה מאכזב, אבל אם כבר להפסיד אז בצורה כזאת", אמרו שחקנים. "צריך להגיד את האמת: במחצית השנייה מכבי ת"א לא הגיעה לשום מצב חוץ מהגול. זה יהיה מצחיק קצת להגיד, אבל הם גנבו שתי נקודות. תיקו היה יותר משקף".

למרות ההפסד, בנתניה היו שבעי רצון משילובם של שחקנים הרכש פאטוס בצ'יראי וגיא מלמד ובעיקר מחזרתם של ניקו אולסק ועלי מוחמד לעניינים. "עלי נתן אולי את המשחק הכי טוב שלו העונה והזכיר את עלי של שנה שעברה" אמרו בקבוצה. "למרות ההפסד, ההרתעה של מכבי נתניה קצת חזרה".

בסיום המשחק, ניגשו מספר אוהדי מכבי ת"א ליד מכוניתם של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ופרגנו על המשחק של קבוצתם: "יש לכם קבוצה טובה", אמרו להם. "עמדתם יפה מאוד והיה חסר לכם מזל".

"אנחנו יודעים בינינו מה המועדון הזה שווה ולאן אנחנו יכולים לקחת אותו. אני מקווה שהניצחון הראשון יגיע והוא ישחרר משהו", סיפר  בסיום אחד משני המאמנים, שי ברדה. "היה קל לבוא למשחק ולסגור אותו, כי אתה משחק מול מכבי ת"א. כדורגל זה מומנטום ואנחנו במומנטום לא טוב, שאני בטוח שהוא ישתנה. הוא יכול להשתנות רק על ידי ניצחון. יש פה עשרה שחקנים מתחת לגיל 21, שרוצים ללמוד והם מוכשרים. הכישרון הזה חייב לצאת החוצה והוא ייצא עם כדורגל כזה. ככה אנחנו חושבים שצריך לקחת נקודות.


ברדה. יודע מה מכבי נתניה שווה (דני מרון)

"יכול להיות שבסיטואציה מסויימת אם אתה סוגר את המשחק אתה לוקח נקודה. אבל צריך לבנות משהו. אנחנו מאוד מאמינים בקבוצה הזאת. אם נצליח או לא, ימים יגידו. לא קל לחבר שחקנים בחזרה וזה קרה בקבוצות אחרות. בסופו של דבר הדרך של הכדורגל ההתקפי והשחקנים הצעירים תוביל אותנו למקומות טובים".

עזיבת דיא סבע: "זה מאוד פשוט. היה טוב לכולנו אם דיא היה משוחרר ביוני, אבל קרה מה שקרה והוא עזב עכשיו. הכי קל זה להתמסכן ולחפש תירוצים למה ואיך. עם המצב הזה נתמודד: זה בלי דיא, ערן ודן גלזר שהיה פנטסטי. שמצליחים, רוצים את השחקנים שלך. אנחנו נתגבר".

על דן גלזר, שהושאל לנתניה אשתקד וחזר למכבי ת"א: "אני מאוד שמח בשבילו. לראות את ההתקדמות המטורפת הזאת שהילד הזה עשה. אבל גם מהמקרה שלו נלמד ולא ניקח יותר שחקנים בהשאלה בלי אופצייה. אני פחות שמח שהוא לא אצלנו".


גלזר. מכבי נתניה נפיקה לקחים (דני מרון)

על היעדר מנהיג: "יש במכבי נתניה שחקנים שהם יותר וותיקים. מנהיגות זה משהו שצריך לקחת ונולדת איתו ולא להפיל על אנשים. נצטרך להביא את המנהיגות הזאת".

מוטי ברשצקי וסתיו פיניש לא נכללו בסגל אמש, ובקבוצה הסבירו שלאור העובדה כי השניים לא צברו דקות משחק רבות העונה, העדיפו שלא להכניס אותם מהר מדי לעניינים. גם בלעדיהם נתניה תצטרך להתרגל למציאות חדשה, בה בכל שבוע ייאלצו שניים או שלושה שחקנים לשבת בחוץ (אתמול היה זה גם יניב בריק). "אנחנו צריכים להגיע למצב שכל המערכת מאמינה בשינוי שנעשה פה. יש לנו צרות טובות, אבל אני אופטימי".

מי שמאכזב עד כה העונה הוא הבלם הגרמני טים הויבך, לו היה חלק גדול בשער שכבש איתי שכטר, אשר חלף על פניו בקלילות ולא מן הנמנע שבשבוע הבא הוא יאבד את מקומו בהרכב. ברנקו ורגוץ', סבל מרגישות בשריר ולמרות שציין כי הוא יכול היה לשחק, בצוות הרפואי החליטו שלא לסכנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי