לוזון: "היה ברור לנו שהניצחון הראשון יושג בכוח ולא במוח"

אור אינברום
אור אינברום | אודי ציטיאט

בבית"ר ירושלים מאושרים משלוש הנקודות הראשונות שהושגו אחרי 2:3 על סכנין, עידן ורד הצהיר: "אנחנו תמיד מגיעים לנצח, זה ה-DNA שלנו". בני בן זקן שנכנע בחזרתו לטדי: "הכתבנו את הקצב, אני מעודד"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים השיגה הערב (שני) את ניצחונה הראשון לעונת 2018/19, כשגברה 2:3 על בני סכנין לעיני 19,000 צופים באצטדיון "טדי", כשגם הבעלים משה חוגג ישב ביציע המזרחי לצד אנשי ארגון "לה פמיליה". לעומת זאת, בני בן זקן ששב לבירה כמאמן בני סכנין הפסיד לראשונה אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות.

המאמן המנצח גיא לוזון אמר על שלוש הנקודות הראשונות לעונה: "אין ספק שיש תחושת הקלה. בכדורגל כשלא מנצחים תקופה, ועוד ספרו לנו את אירופה וגביע הטוטו שהיינו בלי שחקנים, אז ברור שגם כשמגיע ניצחון זה הושג בדרך קשה ואני שמח על כך. כדורגל זה הרבה עניין של מומנטום וזה דבר שמשחרר. קלטינס התאמן בדיוק שבוע אחרי שלושה חודשים ולא האמנתי שישחק כל כך הרבה דקות, כולם נתנו את הכל. אין לי ספק שמרגע זה גם השחקנים ייכנסו לכושר וגם נגיע עם ביטחון ואנרגיות חיוביות".


הפוטנציאל של בית"ר ירושלים
: "הוא מאוד גבוה. אנחנו עדיין בסגל חסר בלי קונטה, בוזגלו, וארן, ז'אורז'יניו ובוזגלו. לאט לאט הם יחזרו וישתלבו. תהיה קבוצה טובה מאוד".


"הפוטנציאל גבוה, תהיה קבוצה טובה מאוד" (אודי ציטיאט)

חוליית ההגנה: "אני לא מחלק את הקבוצה לחוליות. למשחק ההגנה שותפים כולם. היו הרבה רגעים שהיינו חשופים, אבל גם סכנין הימרה על ההתקפה ואם היינו יותר חדים היינו מנצלים את זה לארבעה וחמישה שערים. בסך הכל אנחנו מרוצים בחלקנו והיה ברור לנו שהניצחון הראשון יושג בכוח ולא במוח".

האווירה הערב בטדי: "צריך להצדיע למשה חוגג על מה שהוא עשה כאן, הוא שינה את האווירה בקהל. גם לקהל צריך להצדיע, מהמחזור הראשון – ולא סיפקנו תוצאות – מעודד אותנו מהדקה הראשונה ועד ה-90. אין קללות. אין מילים, זו צמרמורת".


חוגג ואנשי "לה פמיליה" ביציע המזרחי" (אודי ציטיאט)

מצטיין המשחק עידן ורד הוסיף לדברי מאמנו: "היה לנו קיץ קשה וארוך ולא ידענו מה יהיה איתו, אבל עכשיו עם כל הקהל בבית הכל יצא החוצה ואנחנו מאושרים. אנחנו קבוצה חדשה עם סגל חדש ודברים ייקחו זמן, עזבו אותנו משהו כמו עשרה שחקנים והתחלנו הכל מההתחלה ובלי מחנה אימונים. מה שהיה נגד חדרה והפועל חיפה זה סוג של שכר לימוד ועוד יהיה בסדר גמור בעתיד".

תחושותיו לאחר ניצחון על בני סכנין: "זה כיף גדול, כי המשחק הזה הוא קודם כל 'שואו' של הקהל וזה טוב מאוד שאוהדי סכנין באו ושהקהל שלנו יגיע לדוחא. נכון שלקהל שלנו היה קצת לחץ בדקות הסיום, אבל היו גולים והרבה קהל – זה כיף גדול. מצדי שכל משחק יהיה כזה קהל, זה טוב לכולנו".


על כך שהוא הקפטן
: "אני יכול לצעוק ולקלל (צוחק), אבל גם כשלא הולך או שאנחנו סופגים אז אני מנסה להנהיג ולהוית חיובי. אני גם שמח שיש לנו את דן, טל, דודו, אופיר, ערן לוי, חבר'ה שעשו משהו בכדורגל וזה גם לי עוזר מאוד. מה שעברתי פה בטדי אחרי גמר הגביע, הייתי גמור ואמרתי שכל עוד זה נשאר ככה אני פה לא אהיה, אבל אחרי חודשיים של חוסר ודאות, סיוט מתמשך, ושיחות עם אלי אוחנה שאמר שאני אשאר כל עוד הוא פה, הגיע מישהו עם אג'נדה לטווח ארוך ומשקיע בנו. זו דרך שאני מאוד שמח להיות אחד המובילים בה. אנחנו בית"ר ירושלים ואנחנו קודם כל באים לנצח ולא משנה את מי, זה ה-DNA שלנו. אנחנו מתחברים ונכנסים לכושר וגם השנה נהיה טובים וחזקים".


"באים לנצח ולא משנה את מי". עידן ורד (אודי ציטיאט)

מן העבר השני, בני בן זקן היה מאוד מעודד למרות ההפסד: "מפתיחת המשחק הכתבנו את הקצב, הגענו למצבים ואם היינו כובשים יכול להיות שהמשחק היה מתפתח אחרת. דווקא כשהיינו במומנטום כל פעם ספגנו. אמנם הפסדנו, אבל בכל הנוגע לרוח, גישה וסגנון אנחנו ניצחנו".

אם הם לא נשברו אחרי השער השני: "יש לטדי את הרוח של המקום. במשך כל המשחק השחקנים לא ויתרו וניסו ועובדה שעד הדקה האחרונה היינו במשחק. ניקח את הדברים הטובים כי היו המון, אנחנו נשיג את הניצחון שלנו. לפעמים, כמו בית"ר, אתה כובש מכל מצב ולפעמים אתה מרגיש שאוטוטו זה מגיע וזה לא קורה. זה לא משחק גביע ויש לנו המון סיבות להיות אופטימיות להמשך. יש לי חבר'ה שהם שחקנים טובים וגם בני אדם טובים".


חזרתו לטדי
: "תמיד מרגש לחזור לטדי, בין אם אתה בבית"ר או בין אם בקבוצה אחרת. ניסינו לעשות ככל שביכולתנו כדי לנצח, אבל אנחנו מעודדים להמשך".


בן זקן שוב בטדי, כמאמן סכנין. "כשהיינו במומנטום, ספגנו" (אודי ציטיאט)

מוחמד גאדיר שכבש לראשונה מאז חזר לסכנין הוסיף: "הגיע לנו יותר במשחק הזה, אבל אין מה לעשות. להבקיע פעמיים בטדי זה לא דבר קל, אבל אין מה לעשות כי ספגנו דווקא במומנטום וזה עצר אותנו. לחצנו וחשבנו שאוטוטו מגיע הגול שלנו, וקיבלנו שער מכלום, מקרי לחלוטין. זה מוריד קצת. כשאני משחק אני נהנה ומרגיש טוב וברוך השם גם השערים מגיעים. כולם ראו שסכנין קבוצה מצוינת ושיש פוטנציאל ענק, צריך להמשיך ככה והניצחונות עוד יגיעו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי