אופטימיות בבאר שבע: "לאחר הניצחון הראשון הניצחונות יבואו בצרורות"

דיא סבע
דיא סבע | דני מרון

7 נקודות פחות ממכבי ת"א, שני שערי זכות ב-360 דקות, הקבוצה שהתרגלה להשקיף על הליגה מלמעלה משדרת אופטימיות מתחת לקו האדום. ובינתיים, על הספסל, הלחץ עולה

(גודל טקסט)

רק מחזור רביעי, הליגה עוד ארוכה ויש מספיק נקודות בקופה. כלפי חוץ, לא מתרגשים בהפועל באר שבע מפתיחת העונה האיומה ומהמיקום המביך בטבלה.   


וכך, כמו לפני שבוע, לאחר ההפסד לאשדוד, מתעקשים בטרנר להסתכל על רבע הכוס המלאה. 7 נקודות פחות ממכבי, שני שערי זכות ב-360 דקות, וזו שהתרגלה להשקיף על הליגה מלמעלה משדרת אופטימיות מתחת לקו האדום. "מוקדם מדי להסתכל יותר מדי קדימה ולדבר על פער, צריך לחשוב על הניצחון הראשון, וכשנשיג אותו נתחיל לנצח בצרורות", סבור המאמן ברק בכר. 


על מה שעובר לו בראש אחרי עוד מחזור בלי ניצחון סיפר המאמן: "זה מאוד מאכזב ומאוד מתסכל. זו תקופה שדברים פחות מסתדרים. לחץ? להיפך, אני מאוד נהנה לעבוד. יש לי אתגר מאוד גדול ואחלה אנרגיות. אני רק חיובי ומסתכל קדימה. יש רוח חדשה למרות התוצאות הלא טובות.  יש תקופות שהכדור לא נכנס. הנה, לפי המצבים שהיו לנו היה צריך להיגמר 2-6. ניצחון אחד טוב יתן ביטחון לכל המערכת". 


על הבכורה הפושרת של נייג'ל האסלביינק ודיא סבע אמר בכר: "ראיתי דאבל פסים וחילופי מסירות, היו הרבה כמעטים. דיא רק הגיע ונרוויח ממנו עוד הרבה וגם מנייג'ל". 


מאור מליקסון אתמול. שני שערים לב"ש בליגה מתחילת העונה

פציעתו של עדן בן בסט וספסולו של בן שהר אילצו את האלופה לתפקד במשך 80 דקות בלי חלוץ טבעי אחד לרפואה. בפתיחת המחצית השניה שהר נשלח להתחמם לקול תשואות הקהל, ולמגרש עלה החלוץ רק 10 דקות לפני שריקת הסיום. מעט מדי ומאוחר מדי. ההערכה היא שהסאגה סביב מלך שערי הקבוצה תתחדש לקראת פתיחת חלון ההעברות בינואר, אז גם מכבי תל-אביב ומכבי חיפה צפויות לחדש את התעניינותן בו.


עוד שחקן שלא שותף לתחושות ה"כמעט טובות" בטרנר היה מיחאי קורהוט, שחזר לשחק לאחר תשעה חודשי היעדרות שנכפו עליו בגלל פציעות ועניינים שקשורים לניסיון הקבוצה לשחרר אותו. המגן ההונגרי פתח אמש בהרכב, ונדהם כאשר נדרש לפנות את מקומו עוד לפני השריקה למחצית. מיחאי ירד בכעס לספסל ובירידה לחדרי ההלבשה ניכרו על פניו סימני ההלם מהחילוף הלא דיפלומטי. בסביבתו של השחקן העירו כי היה עדיף אילו בכר היה מחכה לסיום המחצית. "אני עושה מה שהיה נכון לאותו רגע, וזה מה שעשיתי", הסביר בכר. 


במסיבת העיתונאים לאחר המשחק השתתף הבלם שיר צדק, שישמח לגלות שקבוצתו שמרה על רשת נקייה לראשונה מזה 11 משחקים. "ההכנה למשחק והדרישות של המאמן לקראתו היו ברמה הכי גבוהה", פתח צדק כמו צוער במשרד החוץ, ואחר כך יישר קו עם שאר העובדות: "דברים לא הולכים מבחינת הבקעת שערים, וברגע שהדברים ילכו נהיה קבוצה מאוד חזקה. אני לא מתעסק במשברים. כולנו מחכים לרגע שייכנס הכדור ובטוח שזה יקרה בקרוב. בשביל לנצח צריך להבקיע, ועלינו להיות איכותיים. התקופה הזאת נראית פחות טוב מבחוץ. ברק הוא המאמן הכי אמיץ בליגה, עוד קצת סבלנות והכול יהיה בסדר".

זריהן נכנס במקום קורהוט. ההונגרי הופתע והתאכזב מהחילוף (דני מרון)
זריהן נכנס במקום קורהוט. ההונגרי הופתע והתאכזב מהחילוף (דני מרון)

צדק היה מעורב בשלהי המחצית הראשונה באירוע מוזר, כשהגיע במרוצה לרחבת בני יהודה כדי לבדוק מקרוב מדוע אחד משחקניה שרוע על הקרקע. לאור התרשמותו שמדובר בניסיון לבזבז זמן, פנה צדק לחבריו בדרישה לא להחזיר לאורחים את הכדור שנבעט על-ידם החוצה כדי לאפשר טיפול בשחקן השרוע שלהם. "זה נראה לי קצת מוגזם, ובאותו רגע החלטתי שלא מחזירים", אמר הבלם הבאר שבעי.  בעוד צדק עושה דרכו חזרה למחצית המגרש שלו, החליט הקפטן מאור מליקסון לעשות צדק והחזיר את הכדור לבני יהודה.

רשימת המאוכזבים אמש בבאר שבע כוללת גם את חנן ממן. שחקן העונה של העונה שעברה מתקשה לשחזר את יכולתו מלפני מספר חודשים, והירידה בתפוקה מתבטאת באיבוד מקומו בהרכב. ממן, שפתח נגד אשדוד הודח מההרכב מול בני יהודה, נשלח במחצית השניה להתחמם בצדי המגרש. כשדיא סבע פינה את מקומו, דווקא מרואן קבהא, ולא ממן, הוקפץ מהספסל. "התפתח משחק מחוף לחוף והיינו קצת חשופים, מרואן הצליח לייצב את השורות", אמרו בצוות המקצועי.

ובנושא אחר: אחרי הביקורת הנוקבת כלפי מערך הסקאוטינג של המועדון, דווקא מכיוון חדרה מתקבלים חיזוקים חיוביים. החלוץ הברזילאי לוסיו מרינאו כבש אתמול שער נהדר נגד הפועל חיפה, המתווסף לבישול וליכולת גבוהה במדי העולה החדשה. לוסיו הוא דוגמה טובה לטביעת העין המקצועית של דודו עזריה, הסקאוט של הפועל באר שבע. עזריה המליץ על לוסיו לפני כשלוש שנים, וברק בכר הסתייע בו מספר חודשים לפני שנתן את האור הירוק לשחרורו. מאז הספיק לוסיו להשחית את זמנו באשדוד ובקבוצה בחו"ל, בטרם המציא את עצמו מחדש אצל ניסו אביטן. מאמנה המצליח של חדרה הוא בוגר אולפנת האימון של הפועל באר שבע, במסגרת מחלקת הנוער.  לפני מינוייו לתפקידו הנוכחי, הוא צויד בהמלצות חמות מאלונה ברקת.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי