טיירה: "מקווה להישאר בישראל מספר שנים ולזכות בתארים"

אפונסו טיירה, טל בן חיים
אפונסו טיירה, טל בן חיים | אודי ציטיאט

הפורטוגלי של בית"ר ירושלים התראיין במולדתו וסיפר על עזיבת קריית שמונה: "מעבר לא היה חלק בהתחלה, אבל התאקלמתי. השתנו הבעלים בקיץ ואנחנו עוד צריכים להתייצב". וגם: השער מול בני סכנין וההרגשה בטדי

(גודל טקסט)

אחד משחקני הרכש היותר מעניינים שהצליחה להנחית בית"ר ירושלים לאחר העברות הבעלות לידיו של משה חוגג הוא אפונסו טיירה, הקשר הפורטוגלי בן ה-26 שהגיע בעונה שעברה לעירוני קריית שמונה ובמהרה הפך לאחד הקשרים המשמעותיים בליגת העל. כחודש וחצי לאחר שעשה את המעבר מצפון הארץ לעיר הבירה, הוא סיפר בראיון בארצו על הימים הראשונים בצהוב-שחור.

"זה היה שינוי חיובי, לא רק בגלל שעברתי למועדון גדול אלא גם כי כאן אני יכול להיות גורם משמעותי בקבוצת צמרת. אנחנו עדיין לא מאורגנים, אבל ברמה האישית אני מרגיש שהתאקלמתי", אמר בפתח דבריו וסיפר על שערו מול בני סכנין, "זו הייתה הרגשה מדהימה להבקיע באצטדיון כמו שלנו. האוהדים הגיבו בצורה מיוחדת לשער, לא רק כי הוא היה יפה, זה לא היה שער קל, שיחקנו מול קבוצה שנחשבת ליריבה שלנו ועבורי זה היה מיוחד כי זה היה שער ראשון שלי בישראל ובבית"ר וניצחנו".

כשנשאל על אצטדיון טדי סיפר: "המגרש שלנו כמעט תמיד מלא ואנחנו מדברים על משהו כמו 25 עד 30 אלף צופים שעושים המון רעש. זו חוויה אדירה".


טיירה זוכה לאהבת הקהל והשחקנים (אודי ציטיאט)


מדוע הגיע לישראל מלכתחילה:
"עברתי לשם כדי להתקדם וזה מה שקרה. קיבלתי הצעה מקבוצה גדולה בישראל ולקחתי את ההזדמנות. זו קבוצה שמתחרה על תארים וזה מה שרציתי כשהייתי בפורטוגל בזמנו וכעת אני רוצה בישראל. הקבוצה נותנת לי המון אחריות. בגלל שהבעלות השתנתה באמצע הקיץ אז אנחנו עוד צריכים להתייצב. המטרה שלי היא להיות הכי טוב שאני יכול בקבוצה שלי ורק אחר כך אסתכל קדימה, אין לי חלומות גדולים על קבוצה או ליגה אחרת".

החיים בישראל: "אני רואה את עצמי עושה חלק משמעותי מהקריירה שלי בישראל, במיוחד אחרי שהגעתי לרמה שציפיתי. אני מקווה להישאר כאן עוד כמה שנים ולזכות בתארים. גם ברמה הכלכלית, מרוויחים כאן יותר מאשר בפורטוגל. זו לא אותה רמה כמובן, אבל אני לא סובל. יש כאן כדורגל פיזי וטקטי".

המעבר לירושלים: "מבחינה תרבותית אני לא מרגיש הבדל, אבל מבחינה דתית יש כאן את כל המגוון. אתה יכול לעבור מאיזור יהודי לערבי, משם לאיזור נוצרי. זו עיר עם המון אטרקציות ואפשרויות, זה מאפשר ליום-יום שלך להיות יותר דינמי. המעבר הקשה עליי בהתחלה כי התרכזתי בלמצוא בית וברמה האישית המעבר לא היה חלק".


טיירה. התאקלם בירושלים, אבל זה לקח זמן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי