דראפיץ': "איך נעצור את דיא סבע? נסגור אותו בשירותים"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אריאל שלום

מאמן מכבי נתניה דיבר במסע"ת לפני משחק הבית (שבת, 19:15, ישיר בספורט3) נגד הפועל ב"ש: "מדובר בשתי קבוצות שונות לגמרי מהעונה שעברה". וגם התייחס אל המפגש מול שחקנו לשעבר: "ביום טוב אי אפשר לעצור אותו"

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון ביום שני על מכבי חיפה בסמי עופר, מכבי נתניה תארח מחר (שבת, 19:15, ישיר בספורט3) את האלופה הפועל באר שבע, במטרה לרשום רצף ניצחונות לראשונה העונה. הבוקר, ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ'.

"החזרנו כמה אחוזים מהביטחון מול חיפה. צריך לראות מה יהיה במשחק הקרוב. בפעם שעברה שניצחנו באשדוד, הפסדנו נגד בני יהודה אז צריך לראות המשכיות" סיפר דראפיץ'. "התוכנית בחיפה עבדה, התכוננו ובאנו לקחת נקודות וזה מה שעשינו".

על סגנון המשחק בסמי עופר: "ידענו דברים חזקים שיש בחיפה ושהיא קבוצת המתפרצות הטובה בליגה. יש להם הכי הרבה הרמות מהצדדים ויש להם מוסרים טובים. שיחקנו על התוצאה ופחות על היופי. ניתחתי את המשחק מול חיפה והייתי מרוצה".


"שיחקנו על התוצאה ופחות על היופי מול מכבי חיפה" (ערן לוף)

על כך שהגיעו לשחק על תוצאה ופחות נראתה יכולת: "בטלוויזיה אנחנו שומעים פרשנים ולפעמים נסחפים אחרי זה שמדברים על נתניה ולמה היא לא משחקת התקפי. ששיחקנו התקפי נגד בני יהודה וקיבלנו שלושה שערים אף אחד לא אמר ששיחקנו התקפי, אלא דיברו על ההפסד ומה יהיה. עכשיו מדברים למה לא משחקים התקפי. באנו לשם במקום האחרון עם ארבע נקודות ובאנו עם משקולות ברגליים. תיכננו להביא נקודות ופחות לקבל פרגונים. אוהדי נתניה כן יהיו מרוצים. מזל זה חלק מהמשחק. נגדנו צ'יבוטה מבני יהודה גם כבש עם הראש עם קצת מזל. יובנטוס הגיעה למנצ'סטר כבשה גול אחד וטענה שהתוכנית עבדה. אם בשנה שעברה חשבנו על עצמנו ומה לשפר, השנה אנחנו חושבים גם על נקודות התורפה של היריבה. ממרץ אנחנו סופגים לא מעט והיינו חייבים לחזור לבסיס לראות איפה הבעיות שלנו ואיך אנחנו מחזקים את ההגנה. שתקפנו יותר מדי ההגנה הייתה חשופה. התחילו לדבר על ההגנה והשוער והיינו חייבים לחשוב קצת הגנה. אם לא היינו עושים זאת גם הביטחון היה יורד. אנחנו רוצים להיות היום יותר חכמים".

החמישייה והשישייה שספגו מבאר שבע: "שתי הקבוצות נבנו תוך כדי תנועה אחרי שהחליפו כמה שחקנים, הם לקחו שחקנים מוכנים יותר ואנחנו לקחנו שחקנים שלא קיבלו דקות לאחרונה. סגנונות המשחק שונים לגמרי, זה נחמד להסתכל על העונה שעברה אבל אלו קבוצות שונות לגמרי. להם יש את סאבו, סבע, האסלביינק וקורהוט. הם משחקים בסגנון אחר, מאוד מעריך את ברק בכר על הסגנון החדש ובשני המשחקים האחרונים הם שיחקו טוב. הפסדנו לאשדוד בגביע ואז ניצחנו בליגה. דיברנו על זה אני ושי וספרנו שנשארו פה רק שישה שחקנים מהלאומית מתוך 23 שחקנים, גם אנחנו קבוצה חדשה. רוצים לפתוח דף חדש מול באר שבע, לכבד אותם ולא לחשוב על מה שהיה לפני כמה חודשים".


נייג'ל האסלביינק ואריק סאבו הם חלק מהפועל באר שבע החדשה (דני מרון)

על סבע: "נחבק, ננשק אותו, כבר אמרנו לו תודה על השנים היפות שלו פה. אנחנו יודעים מה הוא יכול לעשות ואני מקווה שגם שחקני ההגנה שלנו יודעים לאן הולך ומה הוא עושה. רואים בנבחרת וגם בליגה שמדובר באחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הישראלי. זאת פעם ראשונה מולו, אבל מתרגלים. כמה שחקנים אימנתי בליגה ושיחקתי מולם? מתרגלים מהר מאוד, הכדורגל הוא סיבובי".

איך לעצור את סבע: "איך שהוא יגיע למגרש הוא יעשה בטוח טעות וייכנס לחדר ההלבשה שלנו. נסגור אותו בשירותים, זה הדבר היחידי שאפשר לעשות. אם הוא ביום טוב אי אפשר לעצור אותו. צריך גם לבלוע את המפתח וזהו. כשהוא בזון, הוא בזון. אין הרבה שחקנים כאלה, מקווים שהוא יאכל משהו מקולקל היום. אין ספק שזה מרגש, זה סיפור נחמד, אבל כל אחד מחפש את ההצלחה שלו. אנחנו רוצים לנצח והוא גם, אבל אף אחד לא רוצה לפגוש אחד את השני. לא אני אותו ולא הוא אותנו".


דיא סבע הוא אחד הכישרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי (דני מרון)

לאחר מסיבת העיתונאים, השלימו בנתניה את ההכנות לקראת המשחק. צוות המאמנים זימן 22 שחקנים ורק עם הגעת השחקנים למתחם יוחלט מי יהיו ה-18 שיתלבשו כאשר טים הויבך ודידייה קוגבנייה עשויים להיות בסגל.

מבחינת ההרכב, צוות המאמנים צפויים לשמור על אותם 11 שניצחו את מכבי חיפה במחזור שעבר כאשר השינוי היחיד יהיה הצבתו של כובש השער השני במשחק, מוטי ברשצקי שיחליף את אביב אברהם שפתח במשחק הקודם. גיא מלמד, יפגוש את האקסית הפועל ב"ש ויפתח לצידו של פאטוס בצ'יראי.

הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, דודי תירם, ברנקו ורגוץ', ג'ונתן בורנשטיין, ניקו אולסק, עלי מוחמד, סתיו פיניש, מוטי ברשצקי, פאטוס בצ'יראיי וגיא מלמד

 מוטי ברשצקי יפתח נגד הפועל באר שבע (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי