"ציפיתי שיהיה דיבור על חזרה למכבי חיפה. זה לא קרה"

אבו פאני
אבו פאני | אודי ציטיאט

אחרי שהושאל להפועל רמת-גן מהלאומית, מוחמד אבו פאני שאף לשוב למועדון נעוריו והתאכזב. למזלו, ניסו אביטן התעקש לצרף אותו לחדרה ("הוא התייחס אליי כמו לשחקן מוביל") ומאז הוא פורח. ראיון מיוחד

(גודל טקסט)

"התאכזבתי כשמכבי חיפה החליטה לא להחזיר אותי בקיץ. אני שייך למועדון וציפיתי שיהיה דיבור כזה או אחר, אבל בפועל לא היה שום דבר". על החתום: מוחמד אבו-פאני, אחד השחקנים המרכזיים בפתיחת העונה המוצלחת של הפועל חדרה, שהתפנה להעניק ראיון מיוחד לאתר ספורט1 בו הוא מדבר על הכל.


אחרי עונה פחות מוצלחת מבחינה אישית במדי הפועל רמת-גן מהלאומית, ניסו אביטן התקשר בקיץ לאבו פאני הצעיר (20) והבהיר לו שהוא מייעד לו תפקיד מרכזי במרכז המגרש של העולה החדשה. הקשר, שחלם לקבל טלפון ממכבי חיפה, קפץ על ההזדמנות ומאז הוא הספיק לקבל זימון לנבחרת האולימיפית כשברקע צצו לא מעט שמועות על חזרה אפשרית למועדון נעוריו, ממנו הוא כאמור מושאל לקבוצה מהשרון.

 

מה דעתך על פתיחת העונה שלכם?
בקיץ כבר הורידו אותנו ליגה, כך שהעונה שלנו בשלב הזה היא מצוינת בכל קנה מידה. אנחנו שואבים ביטחון מכל ניצחון ונהנים מההצלחה. אין ספק שאף אחד לא ציפה לזה מהפועל חדרה".


ספר לנו על סוד ההצלחה.
"בעיניי סוד ההצלחה הוא חדר ההלבשה שלנו ואני לא אומר את זה כקלישאה. אצלנו כולם חברים ואין מחנאות, כולם רוצים להצליח ואנחנו נהנים מזה".



"אף אחד לא ציפה מאיתנו לפתיחה כזו". אבו פאני (אודי ציטיאט)


הפסדתם שני משחקים ברציפות. מה לא עבד?
"ידענו שתהיה ירידה מסוימת. אף אחד לא באמת חשב שנהיה בצמרת הגבוהה. שיחקנו מול שני מועדונים גדולים והפסדנו. אם היינו מצליחם לקחת משהו מול מכבי חיפה ובני יהודה זה היה מדהים. הפגרה באה לנו בזמן כי אנחנו לא רגילים לכזו אינטנסיביות. שיחקנו לא מעט משחקים ואני בטוח שנחזור חזקים יותר".


מה אתה חושב על המאבק עם רשם העמותות, זה משפיע עליכם?
אנחנו שומעים על זה בעיקר מהתקשורת, אבל לא מתעסקים בזה. השחקנים סומכים על ההנהלה שתעשה את העבודה על הצד טוב ביותר. אנחנו נעשה את העבודה על המגרש".


מבחינה אישית – למה בחרת בחדרה?
"החיבור נוצר בגלל אביטן. ניסו מכיר אותי עוד כשהיה מאמן קבוצת הנוער של הפועל באר שבע ואני שיחקתי אז במכבי חיפה. כשהסתיימה העונה שעברה הוא פנה אליי. ניהלנו מספר שיחות ואני הרגשתי שזה הדבר הנכון ביותר עבורי בשלב הזה של הקריירה".


העונה שעברה הייתה פחות טובה מבחינתך.
"מקצועית ציפיתי ליותר, אבל למדתי על הרמות הגבוהות וצברתי ביטחון, כך שהעונה הזו תרמה לי בהרבה מאוד מובנים".



"ניסו אמר לי שהוא הולך עליי בכל הכוח" (דני מרון)


הופתעת כשקיבלת הצעה מליגת העל?
"כן ולא. נכון שלא הייתה לי עונה מדהימה בהפועל רמת-גן, אך תמיד ידעתי שאני יכול לשחק בליגה הבכירה. אני אחד שנותן מעצמו מאה אחוז מדי אימון ומנסה להתקדם ככל האפשר".


העונה אתה נראה הרבה יותר טוב. מה הסיבה?
"קיבלתי הרבה ביטחון מהאנשים בחדרה. הם עזרו לי להתקדם מבחינה אישית וזה לא פחות חשוב מהצלחה קבוצתית".


ספר על השיחה בקיץ עם אביטן.
"ניסו אמר לי שהוא הולך עליי בכל הכוח. למרות שהם רצו להביא שחקני רכש, הוא נתן לי תחושה של שחקן מוביל וזה העניק לי ביטחון ורצון להחזיר לו על הכר הדשא".


אחרי פתיחת העונה המוצלחת, מה המטרה של חדרה?
"להישאר בליגה. אנחנו שמחים להיות במקום השלישי, אבל רוצים להכין את עצמנו לימים הפחות טובים. אם נרד ליגה, במיוחד אחרי פתיחת העונה שלנו, זה יהיה כישלון. פלייאוף עליון יהיה הצלחה גדולה".


הקהל של חדרה מטורף עליך.
"האוהדים שלנו מדהימים. הם תומכים בי ובחברים שלי. זה לא רק במשחקים, אלא באימונים ואפילו ברחוב. לא הגעתי לכאן ככוכב ועל ההתחלה קיבלתי הודעות תמיכה ואהבה, זה לא מובן מאליו. לא ציפיתי לזה ואני שמח שהקהל שלנו תומך ומגיע בהמוניו".



אבו פאני: "זה לא מובן מאליו" (דני מרון)


הופתעת כשמכבי חיפה החליטה לא להחזיר אותך?
"התאכזבתי בגלל שגדלתי במועדון ואני שייך לו וציפיתי שיהיה סוג של דיבור, אבל בפועל לא היה שום דבר. אני מכבד את ההחלטה שלהם וחושב שיש במכבי חיפה הרבה שחקנים מצוינים".


מדברים על חזרה לשם בינואר, הם רוצים אותך.
"אני לא חושב על זה כרגע. אני ארצה לחזור לשם שחקן כדורגל יותר טוב. כרגע אני רוצה להתקדם ולהצליח".


קיבלת זימון לנבחרת האולימפית, איך זה מרגיש?
להיות בנבחרת ישראל זה משהו מיוחד עבורי, זו גאווה גדולה. כל ילד חולם לייצג את המדינה בצורה הטובה ביותר. העובדה שאתה שחקן נבחרת אומרת שאתה בין השחקנים הטובים בגילך כך שזה כבוד עבורי".


איך אתה מסביר את כמות השחקנים מהמגזר בנבחרת הבוגרת?

"אני חושב שהשחקנים מהמגזר הערבי נמצאים בהתקדמות אדירה. כל מי שנמצא שם עכשיו משחק ברמות הגבוהות ביותר והוא ראוי לזה. כיאל נמצא באחת הליגות הטובות בעולם, דאבור עושה דברים מדהימים באירופה – אני מסתכל עליהם ומקווה להיות ברמה הזו בשנים הקרובות".



דאבור וכיאל. אבו פאני שואף להגיע לרמה שלהם (אודי ציטיאט)


מי המודל שלך לחיקוי?
"פה בארץ זה גל אלברמן. שחקן מדהים שעשה קריירה מדימה והיה בטופ של הכדורגל הישראלי במשך שנים. הוא שמר על עצמו והיה מקצועי אמיתי בכל שלב".


איפה תהיה כשנראיין אותך בעוד שלוש שנים?
"אני מקווה להיות שחקן מוביל במכבי חיפה ובנבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי