צה"ל מנצח גם בלעדיו: ירדן שועה חייב להיות בנבחרת

בני יהודה
בני יהודה | מאור אלקסלסי

רון עמיקם מסכם מחזור: מה שיש לבאר שבע לא יספיק גם לסגנות. צריך להפסיק להתלהב מנצחונות בכורה של מאמנים. וגם: מה מלמדת הסטטיסטיקה על גולים אחרי השזרוע

(גודל טקסט)

1. ירדן שועה כבש אתמול את שעריו השביעי והשמיני העונה ב-12 משחקים. ירדן שועה נולד ביוני 1999, זה אומר שהוא בן 19 וחצי. אתם שואלים את עצמכם בוודאי איך זה שהוא לא בנבחרת, בוודאי לא בנבחרת הצעירה? שאלה טובה.

שועה התגייס והשתחרר. בהתאחדות לכדורגל יש חוק בלתי כתוב שמי שנקרא לשרת ולא השלים את שירותו, לא יכול להיות בנבחרת. אומרים שזו החלטה שנולדה בתחילת שנות ה-70 סביב רוני קלדרון. בתקופה ההיא מי לא היה משרת בצבא? רק אנרכיסטים. אז החליטו אז, בלי לעדן את זה בשום סעיף תקנוני, שמי שלא משרת, לא ראוי ללכבוש את מדי הנבחרת. 

קצת מוזר, כאשר יש שחקנים מהמגזר הערבי שאין עליהם חובת שירות, וילדים בני 19, שרצו להיות כדורגלנים ולא נתנו להם את האפשרות, עשו בעיות ומצאו את עצמם מסולקים מהצבא. על פי הרישומים, כמחצית מהמועמדים לשירות בטחון לא משרתים בצה"ל שירות מלא. אנחנו כבר לא ב-1971, אבל אנחנו מזמן מעצמה צבאית, גם בלי שכל כדורגלן יפתח פעם בשבוע ממטרות או יצבע עצים פעמיים בחודש. 

אז אם היה "סעיף רוני קלדרון", אולי הגיע הזמן להתעדכן ושיהיה "סעיף ירדן שועה". שינו זוארץ צריך לכנס ועדה שתבצע רביזיה בנושא. חבל שבגלל קבלת החלטות פזיזה של ילדים בני 18, הכדורגל הישראלי ייפגע. 


2.
הרוטציה של פאולו סוזה הייתה שנויה במחלוקת כשאימן במכבי ת"א בעונת 2013/14. הקבוצה הכמעט מושלמת ההיא של מכבי ת"א הייתה מחליפה זהויות מדי שבוע, וגם מערכים תוך כדי משחק, וזה הוציא כמה אנשים מהכלים. חמש שנים אחרי לא רק שמאמנים ישראלים מחקים את פאולו סוזה, הוא גם נחשב למאמן הכי גדול של מכבי ת"א מאז אברהם גרנט. רוטציה, הבנו עם השנים, היא לא דרך להתמודד עם קבוצה חדשה כל שבוע, אלא דרך לבחור את השחקנים הכי כשירים גופנית למשימה הקרובה. יש בדיקות מטבוליות שנערכות במכבי ת"א, יש גופיות GPS, יש מספיק אנשים במנגנון שייצרו יכולות לעזור למאמן לבחור הרכב למשחק, בוודאי כשיש שני משחקים תוך שלושה ימים.

ולכן, ולדימיר איביץ' לא נכנס לסחרור בגלל תוצאה לא טובה, ולא למומנטום שלילי, וכנראה שגם לא ישמוט את ההזדמנות להחזיר למכבי ת"א את תואר האליפות אחרי שלוש שנים בבאר שבע. מי שעלה אתמול היה כשיר מספיק ורעב דיו כדי לקחת את הצ'אנס ומי שישב על הספסל יהיה כשיר דיו ורעב מספיק כדי לעשות זאת גם במשחק הבא. רוטציה זה דבר נהדר, אבל בתנאי שלא עוברים על חוקי הפייר פליי הפיננסי.

3. הפועל ב"ש לא תהיה אלופה. לא שזו הפתעה גדולה, בהמשך לאייטם הקודם, אבל צריך להיות מאוד ברור ונחרץ בעניין. מה שלא מספיק באירופה גם לא מספיק בישראל. ב"ש הייתה נהדרת התקפית בשני המשחקים השבוע, אבל גם ספגה שישה שערים, מהפועל חדרה והפועל חיפה – עם כל הכבוד – וזה לא יכול להספיק אפילו לא לסגנות.

ראינו את לואי טהא מול סקוטלנד, ראינו את שיר צדק מאז חזר מההשעיה, וגם לפניה. אנחנו מתפלאים מה עשה אתמול חאתם אל חמיד כמגן שמאלי וכשמחברים את הכל ביחד מקבלים הגנה מאוד כבדה, מאוד רכה, מאוד לא נשיאותית. בהפועל ב"ש מחכים יותר מדי זמן למיגל ויטור, כבר שנתיים הם מחכים לו מאז נפצע לראשונה, זה לא יעבוד. הדבר הראשון שהפועל ב"ש צריכה לעשות לקראת העונה הבאה זה להחליף הגנה. בשלמותה.


צריך להחליף את כל ההגנה. ברק בכר (צילום: מאור אלקסלסי)

4. איך התלהבנו בשבועות האחרונים מכך שכל מאמן חדש ניצח עבור קבוצתו את משחקו הראשון. אז אתמול הפסיד עמיר תורג'מן בבית, יובל נעים הובס ושרון מימר חילץ בקושי תיקו למרות שקבוצתו הפליאה עם ארבעה שערים. לעומת זאת, איתי מרדכי ניצח את משחקו הראשון. אז כמו שאומרים שאסור לעשות כתבות על ילדים בני 18 שנותנים גול במשחק הבכורה, אולי כדאי שנפסיק להתלהב ממאמנים בהופעת הבכורה שלהם. מאמן נבחן לאורך זמן, ומאמן טוב לא מתחיל לעבוד במחזור עשירי, אלא שומר על מקומו גם אחרי 12 מחזורים.

5. אולי כדאי לבדוק סטטיסטית כמה שערים מובקעים שבוע לפני שזרוע ושבוע אחרי שזרוע. אני חושב שנגלה שהרקדן לגמרי צודק לגבי הרצפה העקומה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי