אלישע לוי על מעמדו: "אני חושב שאני הפתרון ולא הבעיה"

אלישע לוי
אלישע לוי | אודי ציטיאט

מאמן מכבי פתח תקווה דיבר לקראת מכבי חיפה (שבת, 18:15, בספורט3): "הייתי במצבים קשים יותר ותפקידי הוא לנטרל רעשים". אבי לוזון שוחח עם השחקנים: "התביישתי אחרי ההפסד לחדרה". מרסיאל ואלקיים יפתחו בהגנה

(גודל טקסט)

לאחר שישה משחקים בליגה ללא ניצחון והתבוסה לחדרה 3:0 במחזור האחרון, אלישע לוי ומכבי פתח תקווה ערכו הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק החשוב מחר (שבת, 18:15, בספורט3) מול מכבי חיפה. "אף פעם לא נעים לשמוע דברים על החלפה, בטח אחרי הפסד אחד" התייחס המאמן לסוגיית המשך דרכו בקבוצה.

אלישע לוי: "זה הלך הרוח בכדורגל שלנו, והפסד אחד יכול לטלטל את כל המערכת. הייתי במצבים יותר קשים ותפקידי הוא להתעלם. זה לא נעים אבל צריך לנטרל רעשי רקע מהסוג הזה. אני חושב שאני הפתרון ולא הבעיה, אבל אלו חייו של מאמן כדורגל. עם כל הכבוד לפרסומים כאלה ואחרים, אני רואה את אבי כל יום ואם יש לו מה להגיד הוא אומר לי ולא שמעתי משהו אחר. בוא נשים את זה בצד".

על ההפסד לחדרה: "צריך לבוא ולשחק אחרת מאיך ששיחקנו נגד חדרה. לדעתי זה היה משחק יוצא דופן לשלילה אם מסתכלים על החודש וחצי האחרונים. אנחנו לא מתרצים גם אם חסרים לנו ארבעה שחקנים בהרכב למרות שזה משמעותי אצלנו. נצטרך לעשות התאמות ולהתארגן. לא היינו צריכים להפסיד ככה".

המאמן המשיך: "כולנו קיבלנו בום, כי אתה בא למשחק בידיעה שאתה יכול לברוח מהתחתית וללכת לכיוון למעלה, או מפסיד והולך לתחתית. היו לנו שיחות טובות ואימונים טובים ועשינו הכל כדי להרים אותם. צריך לדעת שיש תקופות כאלה ולעבור אותן. אני מנסה ללמד את השחקנים לקחת אחריות. עם כל הכבוד, צריך לגלות מנהיגות. אנחנו נותנים את הכיוון וצריך לעשות מה שצריך ולא להסתתר. לא רשמנו הרבה ניצחונות אבל גם לא הרבה הפסדים. מנהיגות וכו' זה עניין של מרקם. יש פה הרבה צעירים ומתקופות כאלה צומחים".


אלישע לוי. "חושב שאני הפתרון ולא הבעיה" (דני מרון)

אלישע לוי התייחס למעמדו: "לקחתי על עצמי מהיום הראשון משימה לקחת קבוצה צנועה עם תקציב לא גדול. לא הבאנו הרבה שחקנים אבל מצד שני אני בעד לקדם ולשתף צעירים כי זו הדרך הנכונה בעיניי ובעיני המועדון. כשהולכים בדרך כזאת אז יש הרבה מכשולים וצריך לדעת לעמוד בהם. אני עדיין חושב שזאת הדרך הנכונה. בלי קשר להפסד ובטח אחרי פציעות, יכול להיות שנתחזק בשניים שלושה שחקנים".

לקראת המשחק מחר מול מכבי חיפה: "החשיבות היא עצומה. הדבר הכי חשוב בעסק הזה הוא התוצאות. אנחנו יכולים לבוא ולדבר על תהליכים אבל אני מספיק זמן בכדורגל ויודע שזה חרטא. צריך לנצח ואם נעשה זאת הביטחון והאמונה יעלו. אם אנחנו רוצים לנצח את מכבי חיפה צריך להביא הרבה דברים שונים מאשר נגד חדרה".

לאחר מסיבת העיתונאים ערכו במכבי פתח תקווה את האימון המסכם, ממנו מסתמן כי לאחר כמעט סיבוב שלם, המאמן אלישע לוי יבחר לפתוח עם שלושה בלמים בהרכב. משמעות הדבר היא שז'והאן מרסיאל יחזור להרכב לראשונה מאז המשחק מול אשדוד. לידור כהן יפתח כחלוץ. עיסא סיסוקו שסובל ממיחושים בשריר ייעדר ובמקומו תורגל הבוקר המגן הימני עודד אלקיים. תומר בנבנישתי הצעיר שוב יהיה בסגל. המאמן ערך לחניכיו אסיפה על היריבה: "צריך להיזהר מהחלק ההתקפי של חיפה ובמיוחד מניקיטה רוקאביצה וארנסט מאבוקה. תגיעו למשחק עם אמונה".

לאחר האימון נכנס היו"ר אבי לוזון לחדר ההלבשה ושוחח עם השחקנים: "הייתי מאוד מבוייש אחרי ההפסד לחדרה. לא מעניין אותי שזה היה יום לא טוב, שחקנים לא נלחמו וצריך להחזיר את הכבוד של המועדון. מבחינתי שננצח גם 0:1".

אבי לוזון. "צריך להחזיר את הכבוד של המועדון" (יוני אריאלי)

הרכב משוער: יוסי גינזבורג, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, עומר דנינו, ז'והאן מרסיאל, גל שיש, איתי טאקו, רומאריו פירס, גידי קאניוק, מנור סולומון, לידור כהן.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי