בבני יהודה מתמוגגים ממכירת שועה, האוהדים זועמים

ירדן שועה
ירדן שועה | עדי אבישי

הקבוצה משכונת התקווה מרוצה ממכירתו של מלך שערי הליגה למכבי חיפה: "לא יכולתי לסרב להצעה כזו", אמר אברמוב. עקב עזיבתו של החלוץ, הוחלט שלא למכור את סורו וצ'יבוטה. אוהדי הקבוצה קיבלו בזעם רב את העסקה

(גודל טקסט)
בני יהודה, הייתה מעורבת אתמול (שלישי), באחת העסקאות הגדולות של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, לאחר שמכרה 60 אחוז מכרטיסו של החלוץ המצטיין ירדן שועה, למכבי חיפה, תמורת סכום של כ-1.4 מיליון יורו, כאשר הוא צפוי לחתום בקרוב על חוזה לחמש עונות במדי הירוקים. שועה, בן 19 בסך הכל, שקפץ רק העונה מקבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת בשכונת התקווה, ניצב על כה בראש טבלת כובשי השערים של הליגה עם 9 כיבושים, וכעת הוא ינסה להצעיד את קבוצתו של מרקו בלבול, בחזרה לעבר צמרת הטבלה.


מכירתו של שועה, הגיעה בהפתעה גמורה, גם בעקבות דבריו של המאמן יוסי אבוקסיס, בסיום הניצחון הגדול על באר שבע לפני שלושה ימים, על כך שהקבוצה תתחזק בשניים או שלושה שחקנים וכעת יצטרכו בצוות המקצועי, להמשיך במאבק על המקום השני והכרטיס לאירופה, ללא שועה. בני יהודה צפויה להתחזק כעת בחלוץ נוסף וכנראה גם בקשר אחורי וקשר קדמי, כאשר לקבוצה יש גם שתי משבצות פנויות לזרים חדשים. בשל מכירתו של שועה, החליט הבעלים ברק אברמוב, שלא למכור העונה את איסמעילה סורו ומאוויס צ'יבוטה, למרות הביקוש הרב שיש על השניים, בשבועות האחרונים.


המגעים החשאיים למכירת שועה, התנהלו ישירות בין בעלי המועדון ברק אברמוב, לבין נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, כאשר שיחות ראשונות לגבי עסקה אפשרית, החלו כבר באמצע השבוע שעבר. גם הפועל באר שבע הביעה עניין בשועה, אך הצעתה הכספית הייתה נמוכה מזו של הירוקים ובסופו של דבר ולאחר מספר שיחות ופגישות בארבע עיניים, בין אברמוב לשחר, הגיעו אמש השניים להבנות עקרוניות לגבי מתווה העסקה. בשלב זה הוכנס לתמונה גם גלעד קצב, סוכנו של שועה, ולאחר משא ומתן של מספר שעות, נסגר חוזהו של החלוץ הצעיר לחמש השנים הבאות, בשכר הנאמד בכ-200 אלף דולר לעונה, מן הסתם, סכום גבוה משמעותית ממה שהרוויח במדי הכתומים. 




יישארו בבני יהודה. איסמעילה סורו ומאוויס צ'יבוטה (דני מרון)


בשיחות סגורות, עם מקורביו, אמר אמש הבעלים אברמוב: "לא יכולתי לסרב להצעה כזו וההצעה של חיפה הייתה תקפה לעכשיו ולא לסיום העונה. כשאתה מקבל סכום כזה של כסף, אתה לא יכול להגיד לא או לנסות להמר על מה יהיה בקיץ. ברגע שירדן לא רצה לצאת לחו"ל, היה ברור שהגדולות בישראל ינסו לצרף אותו וההצעה שהגיעה מחיפה, הייתה גבוהה מספיק כדי שלא נוכל לסרב לה כעת".


אברמוב, אישר לאחר פרסום פרטי העסקה, שהמאמן יוסי אבוקסיס נתן אור ירוק, גם כי הבין כמה כסף יכנס לקופת המועדון וגם כי לא רצה לעמוד בדרכו של החלוץ, שביקש לממש את ההצעה שקיבל. כעת בוחן אבוקסיס הבאת חלוץ ישראלי או זר וייתכן שבקבוצה יחליטו לצרף גם קשר התקפי נוסף. שמו של ניב זריהן עלה על הפרק כמועמד להצטרף, אולם עד כה הוא לא מקבל שחרור מהפועל באר שבע. גם חנן ממן, עשוי לבוא בחשבון אם ישוחרר משורות האלופה היוצאת, כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע בספורט1.


"בני יהודה קבוצה מצויינת השנה והיא תמשיך להיות כזו, גם אחרי מכירתו של שועה", אמר גורם במועדון לספורט1. "לפני המשחק האחרון נגד הפועל באר שבע, אמרו לנו שבלי דולב חזיזה ושי קונסטנטין המורחקים, אנחנו נקבל חמישייה וראיתם מה קרה בסופו של דבר. יגיעו עכשיו שחקנים חדשים ונמשיך לשמור על עצמנו כקבוצה".



יוסי אבוקסיס נתן אור ירוק לעסקה (דני מרון)


בחודשים האחרונים הגיעו מספר הצעות קונקרטיות מאירופה, לרכוש את שועה שהצליח להרשים מספר סקאוטים שבאו לעקוב אחרי מאז תחילת העונה. לספורט1 נודע שבני יהודה קיבלה הצעה רשמית מיאנג בויז השוויצרית, בסכום של כ-3.5 מיליון יורו, על 80 אחוז מכרטיסו של השחקן, אולם סירובו של שועה לשחק בחו"ל, טרפד את המהלך. קבוצות נוספות כמו גראסהופרס, ספרטק מוסקבה ואוסטריה וינה, הביעו גם הן עניין בחלוץ הצעיר שהעדיף להישאר לצד משפחתו וחברתו בישראל, לפחות בשנתיים הקרובות.


גורם המעורה בפרטי העסקה אמר אמש לספורט1: "קודם כל ירדן קיבל החלטה חד משמעית, שלפחות בשנתיים הקרובות, הוא רוצה להישאר בישראל ולא לצאת לשחק בחו"ל וצריך לכבד אותו על הבחירה הזו. העסקה הזו טובה לכל הצדדים וכולם מרוויחים ממנה משהו. כמובן שכעת חובת ההוכחה תהיה עליו ויבחנו אותו בזכוכית מגדלת, גם בגלל תג המחיר שיש לו כעת על הכתפיים".





בתוך כך, היום התייצבה בני יהודה בבין הדין של ההתאחדות לכדורגל ונקנסה ב-14,000 שקלים בעקבות השלכת כוס משקה על ידי אוהדיה. מנכ"ל הקבוצה כפיר אדרי אישר שישנו צילום של זורק הכוס, אולם טרם זוהה ועל כן הדיין ישראל שמעוני הפעיל עונש על תנאי על סך 10,000 שקלים בנוסף לקנס חדש על סך 4,000 שקלים.



סירב להצעות מאירופה. ירדן שועה (דני מרון)


אוהדי בני יהודה זועמים
מי שקיבלו את מכירתו של שועה, עם פחות הבנה ובעיקר בכעס רב, הם אוהדי הקבוצה, אשר הציפו את הרשתות החברתיות, במאות תגובות והודעות, עם דברי כעס, ביקורת, אכזבה וכמובן נאצות, כלפי הנהלת המועדון והעומד בראשו. חלק מהאוהדים הבטיחו להחרים את משחקי הקבוצה, במחאה על המכירה.


אוהד הקבוצה, מאור זכריה, כתב בתגובה להודעה הרשמית, בדף הפייסבוק של המועדון: "זה צעד מגעיל גם כלפי הקהל וגם כלפי השחקנים האחרים בקבוצה. אתם פשוט משדרים להם שזה לא מועדון ספורט אלא חוג במתנ"ס. אפס שאיפות, אפס אמביציה, פשוט גועל נפש והכל בשביל מה? עסקה שבטוח הייתם יכולים להוציא טובה ממנה בקיץ או בקיץ הבא? לכו הביתה, חובבנים".


האוהד תמיר נעים הוסיף: "לא יכולתם להתאפק נכון? הבטחתם הישארות ורצתם לעשות כסף, בטח אבוקסיס בונה את הסגל בחיפה עבורו בשנה הבאה, מי הבא בתור סורו? תתביישו לכם וחבל על הזמן שאנחנו מבזבזים בלבוא לראות אתכם, קבוצה בלי מטרות , מגדלים שחקנים בשביל קבוצות אחרות".


האוהד לידור ג'ורג': "לא נורמליים. בעונה כזאת מדהימה, לשחרר שחקן כזה ואני לא מבין את ההחלטה הטיפשית הזו".


בנוסף נראו משפטים דוגמת: "קברתם את המועדון", "בושה של מועדון", "מועדון בלי מטרות מקצועיות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי