בכר יעלה בהרכב חזק, ברוך: ב"ש מעצמה, אבל אנחנו מאמינים

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | מאור אלקסלסי

מאמן האלופה לא מקל ראש ביריבה מהלאומית לקראת שמינית גמר הגביע (שלישי, 21:00), קואנקה צפוי לפתוח. הקבוצה מוכנה לשלם פיצוי כספי תמורת ממן, קורהוט עשוי לעזוב

קבוצות: הפועל רמת גן
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תחזור מחר (שלישי, 21:00) ל"עמק הבכא" הספורטיבי שלה באצטדיון רמת גן ותנסה לפרוע חוב ישן מול יריבתה המיתולוגית, הפועל רמת גן, שהכניעה אותה בגמר הגביע בשנת 2003.


האדומים מהדרום לא מקלים ראש מהקבוצה במקום ה-12 בליגה הלאומית. המאמן ברק בכר, "מחוזק" באלונה ברקת, צפו בקבוצה של איציק ברוך בפעולה כשניצחה 0:1 את נצרת עילית במשחקה האחרון, ולהתמודדות מחר יוצב הרכב חזק יחסית.



טוני וואקמה סוחב פציעה טורדנית בקרסול ועבר סדרת טיפולים שנועדו להכשיר אותו למשחק, כשגם בן שהר לא לגמרי כשיר. לקישור האחורי צפוי לחזור ג'ון אוגו שסופסל בשבת. מיחאי קורהוט פצוע ולא נמצא בתוכניות המקצועיות. עזיבה אפשרית של המגן ההונגרי בחלון ההעברות תפיל רק מעטים מהכיסא. ובאותו הקשר, איסק קואנקה מבין שרוצים "לחתוך" אותו וחי בחוסר ודאות. נכון שמתנהלות איתו שיחות מוטיבציה שתכליתן להגביר אצלו את המוטיבציה, אבל הכיוון הכללי הוא טרמינל 3 בנתב"ג. 
ועם זאת, קואנקה יצא הערב עם הקבוצה לבית מלון באזור המרכז, והוא בתמונת ההרכב.    


החלוץ תומאש פקהארט מתאושש מהמכה היבשה שספג באחד האימונים, והנטייה היא לאפשר לו עוד כמה ימי מנוחה. למשחק הליגה מול רעננה בשבת הצ'כי צפוי לעמוד לרשות הצוות המקצועי. באר שבע תרצה כמובן להבטיח את העלייה לרבע הגמר בתוך 90 דקות, אבל ליתר ביטחון באימון המסכם תורגלו בעיטות מ-11 מטרים. 


ביום שאחרי אובדן הפסגה למכבי תל אביב, עסקו בטרנר בניסיונות להדוף דיווחים על כך שעסקת חנן ממן בעצם סגורה ורק טקס פורמלי להצגתו במדים החדשים חסר להשלמת המהלך. באר שבע אמורה להיות תחנתו החמישית של הקשר בן ה-29, והוא צפוי לחתום בשורותיה לשלוש שנים. אין פה סודות מדינה כי ממן היה על הכוונת של בכר מזה תקופה ארוכה, על רקע  העייפות המצטברת של שחקני הקישור. המו"מ בין הצדדים חודש בתחילת חודש ינואר והושג סיכום כספי, כאשר בבירת הנגב היו רוצים לצרף את השחקן באופן מיידי ולא להמתין לקיץ, מועד שחרורו הסופי מהחוזה אצל יואב כץ. בטרנר עוקבים בערנות אחר ניסיונות ההתחמשות של הפועל חיפה, בהנחה שצירופו של גילי ורמוט לאדומי הכרמל יזרז את ירידתו דרומה של ממן. יש גם נכונות מצד האלופה לשלם לכץ פיצוי כספי על אובדן התכשיט.    


חנן ממן. תכשיט (אודי ציטיאט)חנן ממן. תכשיט (אודי ציטיאט)


הפועל רמת גן, שהדיחה בסיבוב הקודם מחזיקת הגביע בני יהודה, כבר יצרה לעצמה מוניטין של קבוצה מצליחה במפעל הגביע לאחר שרשמה שתי זכיות, ב-2003 וב-2013 ואשתקד הגיעה למעמד חצי הגמר, בו נוצחה על בני יהודה, שזכתה בתואר בסופו של דבר. הנהלת רמת גן הוציאה למכירה 5,500 כרטיסים, כאשר 4,400, הועברו לבאר שבע ו-1,100 הוקצו לאורדונים המארחים.


רמת גן, שמסובכת בקרבות התחתית בלאומית, נמצאת במומנטום טוב מאז חילופי המאמנים והגעתו של איציק ברוך, שהגיע מקבוצת הנוער ונטל את המושכות בבוגרים. הקבוצה לא הפסידה בשבעת משחקי הליגה האחרונים וניצחה שניים נוספים בגביע. "באר שבע הקבוצה הכי טובה בארץ, לפחות בשנתיים האחרונות, אבל כמו שאתם יודעים לגביע חוקים משלו ובמשחק של 90 דקות או 120 דקות. הכול יכול לקרות", אמר המאמן לקראת המשחק.


"לעולם לא אשכח את הרגע הזה", נזכר ברוך בגמר 2003, בו כבש בקרב הפנדלים לרשתו של מנכ"ל ב"ש כיום אסי רחמים. "זה רגע שיא של כל שחקן, לבעוט פנדל בגמר גביע. אנחנו רוצים לטעום מזה עוד פעם. אני לא חושב שאסי רחמים חולם עליי בלילה אבל זה סוג של טראומה שהפועל באר שבע חוותה. הם היו בטוחים שהגביע הולך אליהם. כי ר"ג הייתה בליגה השנייה. מאז 2003 כשהלכתי לפנדל ההוא הפסדתי קבוע בפנדלים, אבל עד לפנדלים נגד בני יהודה העונה ששם ניצחנו, כך שמבחינתי זו הייתה סגירת מעגל. ועכשיו שוב חוזרים לפגוש את הפועל באר שבע, באותה זירת פשע, אותו מגרש, לא אותם שחקנים, אבל אותם מועדונים. ואנחנו מכינים את עצמנו לכל תרחיש כך שכמו תמיד אנחנו מתכוננים גם הפעם לפנדלים".




מוכן לשחזור. ברוך (דני מרון) 


על הסיכויים מול האלופה: "מול הפועל באר שבע אנחנו מגיעים כאנדרדוג מן הסתם. הדבר החשוב מבחינתנו היה בליגה בשישי, זה היה הלחם שלנו. כרגע אנחנו נלחמים על הקינוח, מקווה שנטעם גם ממנו. מבחינת הסטטיסטיקה ספגנו שער אחד בתשעה משחקים, אם אני כולל גם את שני משחקי הגביע. נצטרך קודם כל להאמין בעצמנו כי אחרת אין טעם לבוא לשחק. יש כאן חבר'ה צעירים שמאוד מאמינים ונותנים 300 אחוז מעצמם בכל משחק. הפערים גדלו מאוד מאז הגמר ההוא, הפועל רמת גן זה מועדון טוב בליגה השנייה עם שאיפות להתקדם, אבל הפועל באר שבע זו מעצמה. אנחנו באים עם אמונה ורוצים לעבור שלב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי