ביקורת קשה במכבי ת"א על קרויף, חשש לקרע אצל דסה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

מאמן מכבי ת"א חוטף אחרי ה-3:0 למכבי חיפה: "אף אחד לא אומר לו בפנים את מה שכולם חושבים על המצב של הקבוצה". המגן עשוי להיעדר תקופה ארוכה: "הרגשתי דקירה". קיארטנסון זעם על דוס סנטוס

(גודל טקסט)

לאחר שלוש הופעות רצופות בגמר גביע המדינה, מכבי תל אביב נפרדה אמש (רביעי) מהמפעל היוקרתי כבר בשלב שמינית הגמר לאחר 3:0 מביך בסמי עופר למכבי חיפה.

תחושות קשות היו בחדר ההלבשה הצהוב אחרי הנוקאאוט שספגו מהירוקים ובמועדון ביקרו את ג'ורדי קרויף על ההכנה הלקויה ואת השחקן שנראו חסרי מוטיבציה ויכולת. "אין שום גורם במועדון שיגיד לג'ורדי קרויף בפנים את מה שכולם חושבים על המצב של הקבוצה וככה זה נראה". בקבוצה מקווים שלהפסד לא יהיו השלכות לשני משחקי הליגה הקרובים מול בני יהודה והפועל באר שבע.

חלון ההעברות של ינואר ייסגר בשבוע הבא ובמועדון מבינים שצריך לבצע מספר שינויים בגזרת הזרים. כבר בימים הקרובים תתקבל החלטה כיצד לפעול. במקביל נשקלת האפשרות לקדם את רכישתו של מאור קנדיל מבני יהודה, לאור פציעתו החוזרת של אלי דסה. המגן, נפצע שוב בשריר הירך האחורי והחשש הוא לקרע נוסף. השחקן אמר כבר בחדר ההלבשה לרופא: "הרגשתי דקירה".

חוסר השקט בקבוצה בלט עם ההרחקות של המנהל יואב זיו ועוזר המאמן קרלוס גרסיה. על הספסל ישבו מספר שחקנים עם פנים חתומות ונראו מנותקים מהמתרחש. קרויף אמר בסיום: "אתה תמיד מאוכזב כשאתה מאבד סיכוי לזכות בתואר. זה הפסד כואב. ההפסד הוא קריאת השכמה כי אם אנחנו לא אגרסיביים, אנרגטיים ועם תשוקה ב1-00 אחוזים, אז נפסיד ב– 100 אחוז. במחצית השנייה הפסקנו לשחק עם אומץ ונתנו למכבי חיפה ביטחון".

על השיטה עמה בחר לשחק הוסיף ההולנדי: "השיטה הזו נתנה לנו בעשרה המשחקים הראשונים בה שיחקנו איתה את המקום הראשון בליגה אז למה אתם חושבים שהייתי צריך לשנות? איבדנו במשחק המון כדורים במקומות מסוכנים, מה שלא קורה לנו בדרך כלל. חיפה הבקיעה ראשונה, צברה ביטחון וכשאנחנו עלינו יותר למעלה אפשרנו להם יותר שטחים ונענשנו על כך".

ג'ורדי קרויף. מפחדים ממנו? (אריאל שלום)
ג'ורדי קרויף. מפחדים ממנו? (אריאל שלום)

על אלי דסה: "הוא היה טרי ולכן שיחק. עדיין לא ברור מה חומרת הפציעה שלו".

החלוץ וידאר קיארטנסון היה מאוכזב: "לא שיחקנו בסטנדרט שהצגנו בשבועות האחרונים. אחרי שספגנו את השער הראשון התמוטטנו. ניסינו לחזור אבל המומנטום היה איתם, הם כבשו שלושה שערים ולא נותרה לנו אנרגיה. כמובן שזו קריאת השכמה גדולה. צריך להתעורר מזה וללמוד להגיב טוב יותר כשאנחנו נקלעים לפיגור. היו לנו משחקים גרועים יותר העונה, זה לא המשחק הכי גרוע שלנו, אבל הוא היה רע מאוד. היינו במומנטום מצוין, ועכשיו צריך לחזור אליו ולהתמקד בליגה, שם שיחקנו טוב. היינו רוצים לזכות בגביע, אנחנו לא חושבים שמשחקי הגביע היו מפריעים לנו להתמקד בליגה כי זה לא הרבה משחקים, אבל עכשיו נותרה רק הליגה ואולי יהיה לנו יותר זמן להתרכז בה".

על הדריכה של דוס סנטוס אמר האיסלנדי בזעם: "אני בטוח ב-100 אחוז שהוא דרך עלי בכוונה. הוא תמיד בודק שהשופט לא רואה ואז עושה דברים כאלה, זה ביזיון. אני לא אומר שזה היה משנה את התוצאה, אבל אני לא רוצה לראות התנהגות כזו משחקני כדורגל. יש שחקנים שעושים את זה כל הזמן, זה ביזיון ואני מקווה שההתאחדות לכדורגל תטפל בזה". 

וידאר קיארטנסון. עצבני (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי