הישרדות, פרק הדחה: הפועל ב"ש נכשלת במבחן הכי גדול שלה העונה

לואי טאהא
לואי טאהא | צילום: אנצ'ו ג'וש

האלופה שוב נפלה על מחויבות, שוב בונה על מי שלא נמצא וכרגע כל המערכת במבחן. הבלוג של שרון ניסים על הפטנט של סילבס, שירת הברבור של קואנקה ושבועיים גורליים לקראת הפלייאוף

(גודל טקסט)

חלום הדאבל של הפועל באר שבע שוב נגוז, וצריך לומר בכנות שהקבוצה הטובה יותר בצמד המפגשים היא זו שטיפסה לחצי הגמר – לא בגלל מזל, בזכות יכולת! חיים סילבס בהחלט יכול להוציא פטנט על "איך עוצרים את הפועל ב"ש", הוא עשה זאת כמה פעמים כמאמן רעננה וכעת גם כמאמן עירוני קריית שמונה, אז אם מישהו חשב שהמנחוסית של ב"ש היא רעננה וקריית שמונה – התשובה היא בכלל חיים סילבס.

ובכל זאת קריית שמונה, עם סילבס ובלעדיו, מדיחה את באר שבע בפעם השלישית בחמש השנים האחרונות. הכל היה ידוע וברור לפני המשחק. הצורה שבה קריית שמונה תשחק והשחקנים שבכר יעלה או לא יעלה בהרכב הראשון. הדילמות של המאמן היו בשיתופם של מאור מליקסון שרק חזר מפציעת שריר וסיים 90 דקות קשות מול בית"ר ושיתופו של טוני וואקמה שעדיין פצוע.

אבל ב"ש נפלה במשחק הזה בשני מקומות: הראשון, בכושר הירוד של שחקני ההגנה שלה. עם קצת יותר עירנות לואי טאהא יכול היה למנוע את השער. חאתם אלחמיד מציג יכולת חלשה ביותר, אבל הנקודה השנייה משמעותית יותר. באר שבע נפלה בעיקר בגישה שלה.

ניתן היה לחשוב ששחקני ב"ש כבר אמורים להפנים בשלב הזה של העונה ששום דבר לא יבוא אליהם בקלות ולכן הם חייבים לתת את האקסטרה בכל משחק בעיקר בלחימה וברצון להגיע ראשונים לכל כדור, לתת את התחושה שהם משאירים את הכל על המגרש. את זה כרגע הם לא עושים. בפרמטרים האלו אי אפשר להשוות בין שתי הקבוצות. קריית שמונה באה מוכנה יותר, רצתה יותר וזכתה בצדק בכל הקופה.


אלחמיד. מציג יכולת חלשה ביותר (אנצ'ו ג'וש)

העובדה שב"ש איימה לשער לראשונה רק בדקה ה-54 אומרת קודם כל שההוראות הטקטיות של סילבס ניטרלו לחלוטין את אלה של בכר שלא מצא פתרונות. הניצחון הזה קבע שלפחות אחת משתי הקבוצות עם התקציב הגבוה בליגה תסיים את העונה בלי שני התארים החשובים בכדורגל שלנו, אולי גם שתיהן יחד. ייתכן שהערב גם הקבוצה בעלת התקציב השלישי בליגה תסיים גם היא את העונה ללא כלום. מי אמר שכסף קונה תארים?

עכשיו נותר לב"ש להילחם על התואר האחרון העונה. תוכנית המשחק אמש כללה רצון לשלב את מיגל ויטור, אבל זו לא יצאה אל הפועל. במפגש הבא מול ק"ש הוא כבר ישחק וב"ש זקוקה לבלם הבכיר שלה נואשות, רק הוא יוכל לייצב את ההגנה, כל עוד יישאר בריא, ואם ההגנה תתייצב אז האדומים יראו טוב יותר. ויטור הוא שחקן נפלא, אבל שימו לב לתבנית החוזרת. באר שבע ובכר מחכים כל הזמן למי שלא נמצא כי מי שכן נמצא לא מספק את הסחורה. להערכתי, איסק קואנקה זכה אתמול לדקות האחרונות שלו בהפועל ב"ש. עם חזרתו של ניב זריהן, שבכר מאמין ביכולותיו למרות שלא הראה הרבה מאז הגיע ובעיקר היה פצוע, ובהעדר רוטציות, גם מקום על הספסל הוא כנראה כבר לא ימצא.


קואנקה,. אולי הדקות האחרונות שלו במדים האדומים (אנצ'ו ג'וש)

עכשיו ב"ש תשחק משחק אחד בשבוע ובכר יצטרך לבנות הרכב יציב ככל האפשר ואיתו לרוץ עד לסיום העונה. אין רוטציות, אין הנחות, אין מנוחות, 12 גמרים רצופים, קשים ומתישים. כרגע ב"ש נראית שוב כקבוצה בירידה ובעיקר כמי שלא מצליחה לייצר להט ורעב על הדשא. בשנתיים האחרונות היא ידעה לשים את המשבר מאחור ולבוא לפלייאוף העליון במומנטום. בקרב משולש שכזה, מומנטום הוא אלמנט קריטי ולב"ש יש שני משחקי ליגה שאסור לה לאבד את הפלייאוף.

איך יוצאים מזה? זה דווקא פשוט, ניצחון על קריית שמונה ביום ראשון ישאיר את ב"ש בתמונת התואר, איבוד נקודות עלול לייצר כדור שלג שיוציא את ב"ש מהמירוץ. ואם מישהו חושב שהמשחק בראשון יהיה קל יותר כי קריית שמונה כבר לא יכולה להעפיל לפלייאוף העליון, הוא פשוט לא מכיר את חיים סילבס, המאמן המוכשר ירצה להוכיח שוב שהוא יודע איך לנצח את האלופה. גם הוא נלחם על המשרה הנוכחית שלו וג'ובים עתידיים.


סילבס. אל תחשבו שהוא יעשה חיים קלים להפועל באר שבע בליגה (אנצ'ו ג'וש)

באר שבע נמצאת בצומת דרכים של העונה הזו, וכולם בלחץ. הצוות המקצועי ביטל את יום החופשי שאמור היה להיות היום, והסיבה היא לא רצון להעניש אלא דווקא לנסות ולהרגיש טוב יותר את השחקנים, ברגעים כאלה דווקא פעולות קיצוניות עשויות להעיר את השחקנים לפני שהם מאבדים את העונה כולה.

גם הלחץ מצד האוהדים גובר למראה חוסר הנחישות של השחקנים. בפוסט נדיר ולוחמני במיוחד העביר הארגון האוהדים מסר על סף האלים: "אם תמשיכו לשחק בהליכה, לא תלכו יותר", לפעמים האוהדים מרגישים את השחקנים טוב מכולם. ב"ש עשתה שינוי גדול בסגל שלה העונה ובמחזורים שנותרו היא תבחן את מידת התאמתו של כל שחקן ושחקן, מי שיירדם במאי עלול למצוא עצמו מחפש קבוצה בקיץ. זהו המבחן המנטלי הכי גדול של באר שבע בשלוש השנים האחרונות, של המאמן, השחקנים וההנהלה. בעוד חודשיים, מי שלא יספק את הסחורה – יודח – וזה כולל את כולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי