בן בסט: המטרה היא להניף את הגביע, זה יהיה רגע השיא בקריירה שלי

קלינגר, קורצקי, בן בסט, שוקר
קלינגר, קורצקי, בן בסט, שוקר | אודי ציטיאט

קפטן הפועל חיפה במסע"ת לקראת חצי הגמר: "זכיתי כבר בגביע, אבל בתור קפטן זה יהיה שונה". קלינגר: "מי שתבוא הכי רגועה תעלה לגמר". קורצקי: "הפועל חיפה כן פייבוריטית". יואב כץ: "נביא יותר קהל מבית"ר"

(גודל טקסט)
"בחצאי גמר, והייתי כבר בהרבה כאלה", אמר מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר מיד בפתיחת מסיבת העיתונאים לקראת חצי גמר הגביע נגד הפועל רעננה (ראשון, 18:00), "אף פעם אין פייבוריטיות. כל הלחץ והאווירה וההתעניינות התקשורתית עושים את שלהם, ומי שתבוא הכי מוכנה והכי רגועה ותשתמש בניסיון שלה היא זאת שתעלה לגמר".


האם הוא מכוון להיות מאמן הנבחרת הבא: "קודם כל אני רוצה להביא גביע, או לפחות לעלות לגמר, וזו תהיה מתנה נפלאה ליואב שאתמול היה יום ההולדת שלו, ואחר כך נסתכל על העתיד. של הפועל חיפה כקבוצה ושלי כמאמן".


העונה הטובה שהוא עובר ביחד עם הפועל חיפה: "הציפיות היו יותר נמוכות, אבל אנחנו לאט לאט הבנו שזה אפשרי, והבנו שאנחנו פקטור גם בליגה. בגביע הגענו עד למעמד הזה וזה כיף גדול. אנחנו רוצים ללכת עד הסוף, יש משוכות בדרך וצריך לעבור אותן".


הניסיון שלו במעמדים כאלה: "ניסיון פחות משחק במקרים כאלה, היו מקרים שקבוצות מליגה לאומית התמודדו מול קבוצות מצמרת ליגת העל וניצחו, אז אחת כמה וכמה כשמדובר בקבוצה איכותית כמו הפועל רעננה שנותנת עונה נפלאה".


ניר קלינגר.
ניר קלינגר. "כיף גדול להגיע למעמד הזה בגביע" (אודי ציטיאט)


האם יהיו למשחק השלכות על הליגה: "אנחנו יודעים להפריד. מצפים לנו קרבות קשים בליגה, אבל כרגע מסתכלים על לנצח את המשחק הקרוב ולהעפיל לגמר".


קפטן הפועל חיפה, עדן בן בסט: "הנפתי גביע עם מכבי תל אביב בעבר, אבל בתור קפטן זה יהיה שונה לגמרי. זה יהיה רגע השיא בקריירה שלי".


בן בסט עם קלינגר.
בן בסט עם קלינגר. "להניף את הגביע תהיה הגשמת חלום" (אודי ציטיאט"


הוא מהשחקנים הוותיקים כמו גילי ורמוט שחזרו לקבוצה והובילו אותה בעונה הזאת: "שחקנים שבאו אחרי שפתחתי את הדלת, הגיעו למועדון חם ואוהב. אנחנו שואפים להגיע לגמר ואולי להניף את הגביע ואת תהיה הגשמת חלום לכולנו, ואז נגיע לליגה".


האם הגביע יספיק או שהוא חייב גם את האליפות: "נתקדם משחק משחק. ברור שאנחנו עושים דברים נפלאים ואנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק. כבר לקחתי גביע והייתי בגמר שנה אחר כך כשהפסדנו למכבי חיפה ואני עדיין לא ישן בלילה. נחכה ונראה מה יהיה".


בן בסט.
בן בסט. "אני עדיין לא ישן בלילה" (אודי ציטיאט)


הפועל רעננה תשחק בחצי הגמר לראשונה בתולדותיה, ומבין ארבע הקבוצות במעמד היא נחשבת לחלשה ביותר והמפתיעה ביותר, אבל המאמן מנחם קורצקי לא מסתפק בהישג הזה: "נבוא לייצר את הכדורגל שאנחנו משחקים במשחקים ובמחזורים האחרונים. אני יודע שבכל משחק הכל יכול לקרות, אבל נבוא מוכנים ונהיה הקבוצה הכי משוחררת שמגיעה לשלב הזה. הקרבות האמיתיים נשארים בליגה."


העונה שלו כמאמן הקבוצה: "כל מאמן שיש לו קריירה עובר כשלונות, עובר תקופות טובות ורוצה לעלות לצמרת. וביחד עם הפועל רעננה אנחנו מקווים שנצליח גם בליגה וגם בגביע".


מנחם קורצקי.
מנחם קורצקי. "הקרבות האמיתיים נשארים בליגה" (אודי ציטיאט)


האמירה של קלינגר שאין פייבוריטית: "על הנייר אני חושב שהפועל חיפה כן פייבוריטית, אבל כמו שנאמר במשחק אחד הכל יכול לקרות".


קפטן הקבוצה, שניר שוקר: "אני חושב שיש לנו סיכוי, יש לנו קבוצה ראויה. מאז שמנחם הגיעה התקדמנו בליגה, הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק מול כל קבוצה".


שניר שוקר.
שניר שוקר. "הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק מול כל קבוצה" (אודי ציטיאט)


האם הגביע ישפיע על הליגה: "אנחנו עושים הפרדה בין הגביע לליגה. יש הרבה התרגשות, להרבה מהשחקנים זו הופעה ראשונה בחצי הגמר. אבל קודם כל נעלה לגמר ואז נראה מה יהיה.


מאוחר יותר התראיין בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לכמות האוהדים שתגיע לחצי גמר גביע המדינה: "בית"ר תביא 10,000, אנחנו 11,000, 3,000 יגיעו מרעננה ו-2,000 מקריית שמונה".

עתידו של קלינגר: "אני מקווה שהוא יילך לנבחרת כי מגיע לו להיות בטופ. אם לא, הוא יהיה בהפועל חיפה. בינתיים אין לי מועמדים אם הוא יעזוב. 95% מהסגל הקיים יישאר ומי שלא נביא במקומו שחקנים טובים יותר. אתם אומרים שיותר שחקנים רוצים לעזוב ומתייחסים לאבא של השחקן או לחברה שלו. אני מדבר עם השחקנים עצמם".

המטרת לעונה הבאה: "אנחנו קודם כל מתרכזים בעונה הזאת ושואפים לנצח את הפועל רעננה בחצי הגמר. אליפות? אם ננצח את כל משחקים שנותרו בפלייאוף העליון אנחנו נהיה אלופים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי