האתגר הקרוב של אלישע לוי

אלישע לוי
אלישע לוי | עדי אבישי

הסמיכות של המשחקים מול מקדוניה ואיטליה יצרה מצב בו יצטרך המאמן הלאומי להחליט באיזה הרכבים לבחור, וכמובן לא להזניח את הכשרונות הצעירים

(גודל טקסט)

במוצאי שבת תארח נבחרת ישראל את מקדוניה במסגרת מוקדמות גביע העולם בכדורגל. שלושה ימים לאחר מכן היא תשחק באיטליה באותה מסגרת. הצמידות בתאריכים יצרה מצב (ולא במפתיע) שבו על המאמן אלישע לוי להחליט האם לבצע ממשחק למשחק שינויים משמעותיים בהרכבה הפותח של ישראל.

ברור לגמרי שבמשחק הביתי מול מקדוניה המגמה חייבת להיות יותר התקפית. הציפיות מנבחרת ישראל הן ליזום ולהשיג ניצחון. עם זאת יש להבין שתהיה זו טעות לחשוב שישראל תעלה לאיצטדיון בחיפה כמועמדת ודאית לזכייה בשלוש הנקודות. אנחנו למודי נסיון ואכזבות, והם אלה החייבים להזכיר לנו, פעם אחר פעם, שאין משחקים קלים. מגבלותיה של הנבחרת ידועות, ולא מהיום. שנים רבות היא נתקלת במיכשולים והתקשתה עד מאד להתמודד עימם בהצלחה.

למרות זאת המטרה היא ניצחון ישראלי בחיפה, מפני שבנבחרת ישנם שחקני התקפה המצויים בכושר טוב, ובראשם ערן זהבי, המוביל את טבלת מלך השערים בליגה הסינית.

ולא סתם כרכתי זה בזה את המשחק מול מקדוניה עם משחק החוץ באיטליה. כי שם, מול יריבה שהיא מהטובות בעולם, טבעי בעיני שאלישע יציב מערך שונה. איטליה אינה מקדוניה ומכאן השאלה המתבקשת: האם אלישע לוי יבצע שינוי קיצוני בהרכב, או שמא יש בדעתו (אולי באומץ) לתת אשראי למי שקיבל ממנו את ההזדמנות במשחק בחיפה, והוכיח את עצמו.


זהבי. בכושר נהדר (אודי ציטיאט)

בבואו להחליט מי השחקנים ובאיזו טקטיקה ינהג במשחק באיטליה, אל לו למאמן הנבחרת לחשוש מגילו הצעיר של שחקן זה או אחר. צעיר אינו מיגרעת. אמנם לנסיון במעמדים של משחקים גדולים, ישנו יתרון, ובכל זאת צעירים יכולים להביא עימם למגרש נכונות "לשרוף" את הדשא, ורצון להוכיח כי מקומם בהרכב.

אבל לפני המשחק שם, עלינו להתרכז כמובן בהתמודדות הקרובה עם נבחרת מקדוניה. כולי תקווה שישראל לא רק שתנצח בה אלא אף שיעלה ברגליה להפגין כדורגל אטרקטיבי, כזה שנהנה ממנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי