בצל סערת זהבי, שכחנו עד כמה גרוע נראית נבחרת ישראל

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

המצב העגום בו שרויה נבחרת ישראל לא התחיל בזריקת סרט הקפטן נגד מקדוניה, והאוהדים מתורגלים באכילת מרורים. אלישע לוי לא קידם אותנו, ואם במשחק נגד ספרד היציעים יהיו מלאים, זה ככל הנראה בגלל היריבה

(גודל טקסט)

שריקות הבוז המהדהדות שכוונו לעברו של ערן זהבי, זריקת סרט הקפטן, השעייתו והודעתו על פרישה מהנבחרת – כל אלה הסיטו אותנו ממצבה העגום של נבחרת ישראל בכדורגל. כי לפתע פתאום כאילו נשכח עד כמה היא נראית רע, ועד כמה היא מאכזבת.

שני הפסדי הבית הרצופים 3:0 לאלבניה ו-1:0 למקדוניה, ויותר מכל, כיצד היא תיפקדה במהלכם, מעידים כמובן על חולשותיה ועל מיגרעותיה. בשני משחקים אלה הייתי באיצטדיון וראיתי על כר הדשא נבחרת ישראלית גרועה, כזו שאינה מוצאת את ידיה ואת רגליה. כמי שאומר תמיד שהמאמן הוא זה שחתום על ניצחונות ועל הפסדים, גם הפעם את השאלות וההסברים צריך להפנות לאלישע לוי. מצד אחד הוא האחראי לתוצאות – מצד שני אל לנו לשכוח שנבחרת ישראל מאכילה את אוהדיה מרורים, לא מאתמול ולא משילשום.

העבר מלמד אותנו שבדרך כלל נבחרת ישראל אינה מספקת את הסחורה. אמנם אף אחד אינו יכול לבוא אליה בטענות כאשר היא מפסידה לאריות הכדורגל של אירופה. אבל גם בהפסדים חשוב להפגין כושר משחק, ונסיון להביך את היריבות. אלא שהנבחרת שלנו אינה עומדת אפילו ברף הציפיות הבינוני.

ערן זהבי. לא בגללו הנבחרת נראית כמו שהיא נראית (ערן לוף)
ערן זהבי. לא בגללו הנבחרת נראית כמו שהיא נראית (ערן לוף)

אין זה המקום לנתח את הסיבות לכך, מפני שבמאמר הזה הכוונה היא רק להזכיר לעצמנו שהנבחרת הנוכחית עדיין מדשדשת, ושהמאמן אלישע לוי לא קידם אותה אפילו במטר אחד. ואם במשחקה הביתי מול נבחרת ספרד יהיו יציעי האיצטדיון מלאים, זאת כנראה משום שהקהל יבוא לראות בעיקר את נבחרת ספרד, ולאו דווקא את ישראל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי