אמציה לבקוביץ' הוזמן למשחק חגיגי לכבוד עצמאות קפריסין

אמציה לבקוביץ'
אמציה לבקוביץ' | עודד קרני

שחקן העבר של נבחרת ישראל והפועל תל אביב הוזמן על ידי ההתאחדות הקפריסאית לציון המשחק הראשון של הנבחרת המקומית מול ישראל ב-1960

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל בקפריסין תקיים בניקוסיה בינואר 2018 אירוע מיוחד, בו יצוין המשחק הראשון של נבחרת קפריסין כמדינה שזכתה באותה שנה בעצמאות מידי בריטניה. המשחק הראשון של קפריסין העצמאית נערך במסגרת מוקדמות אליפות העולם 1962 בצ'ילה בעיר ניקוסיה בתאריך 13 בנובמבר 1960, והסתיים ב-1:1.

ההתאחדות הקפריסאית ביקשה מישראל לשלוח לאירוע שחקן ששיחק באותו משחק. הטיפול הופקד בידי מנהל הנבחרת הצעירה עד גיל 21 אלי רוזן, והנבחר לצאת לניקוסיה לחגיגה המתוכננת הוא בלם הפועל תל אביב והנבחרת הלאומית באותו משחק אמציה לבקוביץ', אשר חגג לפני מספר ימים את יום הולדתו ה-80.

באותו משחק בנובמבר 1960, על מגרש כמעט ללא דשא, נכחה כל צמרת השלטון הקפריסאי למעט הנציגים של החלק התורכי. נבחרת קפריסין כבשה שער ראשון בדקה ה-29 על ידי שיילוס ובדקה ה-31 כבש חלוץ הפועל פתח תקווה בועז קופמן את ה-1:1. במשחק הגומלין באצטדיון רמת גן ב-27 בנובמבר 1960 ניצחה ישראל את קפריסין 1:6. מאמן נבחרת ישראל היה אז היהודי הונגרי גיולה מנדי ז"ל.

הרכב נבחרת ישראל במשחק בניקוסיה היה : יעקב ויסוקר, מרדכי בנבנישתי, צבי מויססקו, אהרון אמר, אמציה לבקוביץ', גדעון טיש, אברהם מנצ'ל, נחום סטלמך, בועז קופמן, זכריה רצאבי, שלמה לוי.

מאותו משחק הלכו לעולמם: יעקב ויסוקר, מרדכי בנבנישתי, צבי מויססקו, נחום סטלמך, בועז קופמן, זכריה רצאבי, שלמה לוי.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי