מליקסון: זהבי צריך להיות בנבחרת, בניון אולי גדול הכדורגלנים במדינה

מאור מליקסון
מאור מליקסון | דני מרון

בגיל 33, קשר הפועל ב"ש הפך למבוגר האחראי גם במדים הלאומיים ("מוזר לי, מרגיש ילד"), ויש לו לא מעט תובנות: משחקים בינ"ל בטרנר, הסטיגמות נגד הכדורגלן הישראלי ומשחק נבחרת תחת מאמן זמני. ראיון

(גודל טקסט)

הזימון המחודש לנבחרת ישראל הפתיע אותו בערך כמו חמסין בנגב באמצע הקיץ. בגיל 33, כשעמיתיו מתחילים לחשוש מהיום שאחרי הגליץ' והדריבל, מאור מליקסון רק הולך ומשתבח. הופעותיו האחרונות בליגה הן שובר קופות. רבים מחובבי הכדורגל הנייטרלי רוכשים כרטיס רק כדי לראות אותו בפעולה, ובאגף הנבחרות מייחלים ליום שבו ילד הפלא מיבנה יגייס את הטאץ' הגאוני שלו למשימה הלאומית. "אם מליקסון ייתן בנבחרת רק חמישים אחוז ממה שהוא נותן להפועל באר שבע, נהיה מסודרים", אומרים בנבחרת.

באיחור קל של שמונה שנים, מליקסון אמור להרגיש בנבחרת ישראל כמו בבית. רוח גבית דוחפת אותו בעוצמה מכיוון טרנר. הוא ועוד חמישה משחקני הפועל באר שבע זומנו לסגל של אלון חזן ויעמדו לרשותו במוצאי שבת במשחק הידידות מול רומניה. נגמרו הימים שאזור חיוג 08 היה מחוץ לטווח השיחות היוצאות ממרכזיית הנבחרת. עוד כמה זימונים ברוח דומה והמשחק שיתקיים בחודש אוקטובר ב'טרנר סטדיום' בין ישראל לאלבניה במסגרת ליגת האומות יהיה Sold Out. "נצטרך לספק תוצאות כדי להחזיר את האמון של הקהל בנבחרת, והמשחק נגד רומניה יכול להיות צעד ראשון בכיוון הנכון", אומר מליקסון בראיון מיוחד.

"אני כבר מחכה לרגע שהקהל בדרום הארץ יבוא לדחוף אותנו ב'טרנר'. יש משהו מיוחד באצטדיון הזה, וכשכולם יגיעו אליו אז אולי יבינו למה אני מתכוון. יש עדיין זמן עד המשחק הזה, ובשבת הקרובה נרצה להראות שאפשר לסמוך עלינו. האצטדיון בנתניה הוא גם בחירה טובה, ואנחנו מצפים שהקהל יבוא בהמוניו כדי לתמוך בנו".


מליקסון. הכי מבוגר בנבחרת, אך על המגרש הוא עדיין ילד במובן הטוב (דני מרון)

גריעתם של יוסי בניון ודודו גורש מהמסגרת המחייבת הפכה אותו למבוגר האחראי שבחבורה. "הפתעת אותי", הוא אמר בתגובה לקבלת המידע מרשות האוכלוסין. "איך שהזמן טס. מוזר בשבילי להיות השחקן הכי מבוגר בנבחרת, כי אני עדיין מרגיש כמו ילד".


בתור השחקן הוותיק ביותר אולי הגיע הזמן להעניק לך את סרט הקפטן בנבחרת? 
(הראיון נערך לפני מינויו של ביברס נאתכו)
"עדיין לא חשבתי על זה. תן לי לשחק ולשמוח, כל השאר פחות חשוב בעיניי".

ואפרופו סרט הקפטן, אתה חושב שצריך להחזיר את ערן זהבי לנבחרת?
"ערן עשה טעות כשהשליך את סרט הקפטן והיה הראשון להודות בכך. בלי להיכנס לסיטואציה הבלתי אפשרית שערן נקלע אליה בסמי עופר, אני יודע בוודאות שהוא מצטער על מה שקרה. הוא שחקן מדהים וחבר טוב שלי. את ההחלטה אם לחזור לנבחרת או לא, צריך להשאיר בידיו".


ומה אתה חושב?

"אני חושב שערן זהבי צריך להיות בנבחרת".

ומה בנוגע ליוסי בניון?
"יוסי הוא אחד מגדולי הכדורגלנים במדינה, אם לא הגדול שבהם".


עשה טעות. ערן זהבי (ערן לוף)

ולעצם השאלה?
"אני מעדיף שלא להתערב בשיקולי המאמן".

כיצד מייצרים אנרגיות לקראת משחק ידידות שלא קובע כלום?
"כשלובשים את חולצת הנבחרת האנרגיות באות מעצמן. אני באופן אישי נרגש. תמיד כיף להיפגש עם החברים ולהתחיל משהו חדש".

שכחת שעם חמישה שחקנים אתה נפגש על בסיס קבוע?
"לשמחתי זומנו הרבה שחקנים מבאר שבע, והדבר מעיד על האיכות בקבוצה שלנו".

העובדה שמאמן זמני יעמוד על הקווים לא תפגום במוטיבציה שלכם?
"ממש לא. שחקנים ירצו להוכיח לאלון חזן או למאמן הקבוע שיבוא אחריו שאפשר לבנות עליהם. במשחקים כאלה העיקר הוא לייצג את המדינה בכבוד".


העובדה שאין לנבחרת מאמן קבוע תפגע ביכולת של השחקנים? חזן וטוואטחה (דני מרון)

אתה עברת כמעט הכל בכדורגל, מה עוד יש לך להוכיח?
"לכל אחד מאיתנו יש מה להוכיח כשמדובר בנבחרת ישראל ובמאמצים לשפר את תדמיתה".

בקבוצות אתם דוקטור ג'קיל, בנבחרת אתם מתנהגים כמו מיסטר הייד. מה לא מתחבר במדי התכלת-לבן?
"אני שומע את הסיפור הזה כבר הרבה מאוד שנים, ולמען האמת זוהי בעיה מוכרת בהרבה נבחרות שלא מצליחות לחבר את השחקנים. צריך למצוא את הדרך הנכונה לחבר את הנבחרת בתוך זמן קצר, ואני מקווה שמתישהו זה יקרה".

אולי הבעיה נובעת מכישוריו המוגבלים של הכדורגלן הישראלי לעומת כדורגלנים באותן מדינות שמצליחות להעפיל לאליפויות הגדולות על בסיס קבוע?
"אני אוהד של הכדורגלן הישראלי, ואני לא קונה את הקשקושים שכאילו אנחנו לא עובדים מספיק קשה".


עובד מסביב לשעון. תומר חמד (דני מרון)

שכחת את הכתבה מלפני כמה שנים שהציגה שחקן מעיר חוף דרומית, בעל ייחוס משפחתי מפואר, שלוגם את הקפה של הבוקר ב-12 בצהריים?
"הזמנים השתנו ואני חושב שנעשינו הרבה יותר רציניים. קחו למשל את אלמוג כהן שמשקיע יותר מכולם בקבוצתו הגרמנית, או את תומר חמד שעובד סביב השעון בברייטון. על עצמי אני יכול להעיד שמה שהיה בכתבה לא מייצג את המציאות כיום. שיחקתי בחו"ל, בפולין ובצרפת, ואני יודע את האמת. אני לא מכיר שחקן בליגת העל שלא עובד שעות נוספות, בחדר כושר או באימונים אישיים, מחוץ למסגרת הקבוצתית".

הקמפיין הבא, ליגת האומות, יאפשר לנבחרת לעלות ליורו בלי לפגוש את הנציגות הבכירות ביבשת. יש יותר קל מזה?
"אני דווקא חושב שהמשימה תהיה יותר קשה, כי יותר נבחרות בדרג שלנו ירצו להגיע למקומות האלה וישקיעו מאמצים בהתאם".

מתי נגיע לטורניר גדול?
"תמיד שואלים אותי את השאלה הזאת, ותמיד אני מציע לדבר כמה שפחות על העניינים האלה. אנחנו שואפים לקדם את הנבחרת, והתקווה להגיע לטורניר גדול תמיד קיימת".


התקווה קיימת. מליקסון (אביעוז קריספין)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי