אלישע לוי: "היה לי את הכבוד לאמן בנבחרת גם בשכר הזה"

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

מאמן מכבי פתח תקווה דיבר בתוכנית הספורט של 103FM ושפך אור על תקופתו: "רצו להבריא את המערכת מבחינה כלכלית". על השינוי שהביא אנדי הרצוג: "צריך שחקנים שיתאימו למערך". על בן שהר: "מלמד על מחסור"

(גודל טקסט)

אלישע לוי, מאמן מכבי פתח תקווה כיום ונבחרת ישראל לשעבר, דיבר הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של 103FM. לוי פתח את דבריו והתייחס לכך ששכרו בנבחרת היה נמוך משמעותית מזה שמרוויח אנדי הרצוג: "השנה הקודמת הייתה רזה מבחינה כלכלית ורצו להבריא את המערכת. הייתה לי משכורת מוכבדת ואין לי טענות לאיש. מי שמרוויח כנראה שזה מגיע לו. היה לי את הכבוד לאמן את נבחרת ישראל גם בשכר הזה".


השינוי שהביא אנדי הרצוג
: "חודש, בטח בנבחרות, זה לא מספיק זמן וכולנו יודעים את זה. גם אם ננצח, אני אגיד את אותו הדבר. הדבר הכי חשוב זה לעלות במערך מתאים וגם אני בתקופה שלי התלבטתי. בנבחרת קשה מאוד לתכנן מראש. כשאתה בא לשחק עם שלושה בלמים, אתה צריך שחקנים מתאימים ולא תמיד זה קורה. חשוב שבמסגרת האימונים והזמן קצר יהיו התאמות. חשוב שנראה יותר נוכחות ברחבה ותיאום, זה יכול לעזור".

על כך שבן שהר הוקפץ להרכב הנבחרת למרות שכמעט לא שיחק העונה: "זה מלמד על מחסור בשחקני התקפה. המקום של בן הוא בנבחרת, אבל מה שקרה מלמד על מחסור. הרצוג צריך מהירות בחלק הקדמי ולבן יש את זה. אני לא יודע אם זה יבוא לידי ביטוי כבר במשחק הזה כי הוא לא שיחק הרבה זמן באופן רציף, אבל הוא כן יכול להוסיף. מעגל השחקנים בישראל הוא מאוד בעייתי לעומת נבחרות כמו סקוטלנד. הסקוטים לא ברמה הכי גבוהה ואנחנו לא ניפול מהרגליים כשנראה את היכולת שלהם".

המערך בו משחקת הנבחרת: "גם אם יש לך שחקנים מתאימים למערך, פתאום זה לא משחק ואחד אחר לא כשיר ואז את בבעיה. בצדדים יש לנו שחקנים מתאימים כמו טאלב טוואטחה ואלי דסה. לגבי מרכז ההגנה אני לא בטוח בכלל. במרכז הקישור, שהוא מאוד הגנתי, אני מקווה שהשלישייה הזו תצטרף לבן שהר ולדאבור שהם מאוד מתאימים למערך הזה. רוב הקבוצות בעולם משחקות בקו של ארבע בהגנה. כשרוצים לצופף אז זה הדבר הכי קל מבחינה טקטית, לשים עוד בלם אחד, אבל זה כמובן לא מבטיח שום דבר". 

הסיכויים של ישראל: "ליגת האומות זה טורניר שמתאים לנו. הסקוטים בדרג שלנו, אנחנו בהחלט יכולים לנצח אותם, בטח כאן בארץ. אנחנו לא משחקים נגד גרמניה, ספרד או אנגליה. אנחנו שווים להם וזה שהמשחק בסמי עופר נותן לנו יתרון. אנחנו בהחלט יכולים. מבחינה מקצועית, אני חושב שהכל יכול לקרות במשחק הזה ובוא נקווה שהנבחרת תעשה משחק טוב".


הרצוג. מרוויח פי שלושה מלוי (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי