מקליש: "שום דבר לא יותר חשוב כרגע מניצחון על ישראל"

אלכס מקליש
אלכס מקליש | Gettyimages

מאמן נבחרת סקוטלנד דיבר לקראת המשחק הקריטי נגד ישראל בליגת האומות: "שכל האוהדים יגידו לחברים שלהם להגיע להאמפדן פארק". ג'יימס פורסט: "מקווה שנשארו לי שערים לכבוש". הסקוטים יערכו היום אימון קל בלבד

(גודל טקסט)

יום לפני המשחק של ישראל נגד סקוטלנד בהאמפדן פארק מחר (שלישי 21:45), המאמן אלכס מקליש מכחיש ששחקנים שפרשו מהנבחרת בגלל פציעות או סיבות אחרות עשו זאת כמרד נגדו בגלל שלא רצו לשחק אצלו.

בראיון לתקשורת במדינה הוא קורא לאוהדי "צבא הטרטן" למלא את האצטדיון ולתת עידוד כנדרש מול ישראל: "אנחנו מודים ל-2,000 אוהדים שבאו איתנו לעודד באלבניה, שזה היה נפלא. ניצחנו 0:4 ונתנו להם סיבה טובה לחגוג. עכשיו אנחנו רוצים שהם ימלאו את האצטדיון, אלה שהגיעו לאלבניה צריכים להתקשר לכל החברים שלהם להגיע להאמפדן פארק. במשחקים האחרונים לא היה לנו סגל מלא, אבל לפעמים דברים יוצאים מכלל שליטה מסיבות שונות. אני יודע שיש לי את הפורמולה הנכונה לקדם את הנבחרת ולעלות לפלייאוף. ככל שאתה מאבד שחקנים גדולים אתה נכנס יותר לצרות. אם ישראל למשל היתה מאבדת את מונאס דאבור ובירם כיאל, אני לא חושב שהמחליפים שלהם היו באותה רמה. כך צריך להבין את גדול ההישג שלנו. השחקנים דיברו בחדר ההלבשה על כך ששום דבר לא חשוב כרגע חוץ מניצחון על ישראל, ויש מצב רוח מרומם בנבחרת".

ראיין פרייזר, סטיבן פלטשר וסטיוארט ארמסטרונג הוחלפו מול אלבניה כדי להשאיר להם כוח למשחק נגד ישראל. היום הסקוטים לא מתכוונים להתאמן קשה מדי. הם עייפים ורוצים לשמר אנרגיה. מקליש יבדוק היום את מצבם הפיזי של שלושת השחקנים באימון. ב"דיילי רקורד" הסקוטי נכתב שאם אחד מהם לא יוכל לשחק זה יהיה הפסד לנבחרת, מכיוון שהם היו מצוינים נגד האלבנים. קשר שפילד יונייטד ג'ון פלק הצטרף לסגל הסקוטי לאחר שלא היה בסגל למשחק נגד אלבניה. למשחקים האחרונים של סקוטלנד בבית, ידידות נגד פורטוגל ובלגיה, הגיעו רק כ-20 אלף צופים. כרגע נמכרו מספר זהה של כרטיסים למפגש עם ישראל, אך צפויים להגיע הרבה יותר.

מקליש.
מקליש. "אם ישראל היתה מאבדת את דאבור וכיאל, המחליפים לא היו אותו דבר" (Gettyimages)

מקליש סיפר שלפני המשחק נגד אלבניה, כל שיחה כמעט שנכנסה לנייד שלו הביאה לו צרות נוספות של פציעות או ידיעות אחרות. "מראשון בבוקר קיבלנו המון הודעות בוואטספ של פירגון מאוהדים. אם ננצח את ישראל זה יהיה צעד ענק עבורנו, כי עבר הרבה זמן מאז שהעפלנו לטורניר גדול ואם נעלה לפלייאוף אחרי כל הפציעות האלה זה יהיה מושלם", אמר.

שחקן הכנף של סלטיק ג'יימס פורסט, שכבש צמד נגד אלבניה, אמר: "אני מקווה שנשארו לי כמה שערים להבקיע נגד ישראל. כשאתה משחק עם ביטחון הכל יכול להצליח. אישית אני רוצה רק לתרום לנבחרת, אבל אחרי שכבשתי צמד אני רוצה לכבוש כמה שיותר". על ישראל אמר: "אסור לקחת ניצחון שלנו כמובן מאליו. אנחנו צריכים לעלות מול ישראל ולשחק כאילו מחדש. לשכוח את הניצחון מול אלבניה, אבל לעלות עם ביטחון שאנחנו יכולים לעשות את זה". בשני המשחקים הקודמים נגד אלבניה וישראל הוא לא שיחק, כך שהשחקנים בכחול לבן יצטרכו ללמוד אותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי