15 פעילים הפגינו: "שחררו את פלסטין, החרימו את ישראל"

מפגינים פרו פלסטינים
מפגינים פרו פלסטינים | אודי ציטיאט

בניגוד לתחזיות, לא נערכו הפגנות ענק בגלאזגו לפני משחק הנבחרת בסקוטלנד. אופא הודיעה: לא יוכנסו דגלים שאינם של אחת הנבחרות. וגם: האוהד שחשף את ממונו. רון עמיקם מדווח מגלאזגו הקפואה

(גודל טקסט)
כל מי שציפה הערב (שלישי) להפגנות ענק של פעילי BDS התאכזב לפחות נכון לעכשיו מהשקט המופתי ואווירת השעמום שמלווים את השעות האחרונות לפני פתיחת המשחק בהאמפדן פארק על כרטיס לפלייאוף ליגת האומות.


כ-15 פעילים, מספר קטן בהשוואה להפגנה שנערכה לפני משחקה של הפועל ב"ש בסלטיק פארק או לפני משחקה של ישראל בקרדיף מול וויילס ב-2015. הפעילים חילקו פליירים והניפו דגלי פלשתין. לאורך הדרך לאצטדיון היו פרוסים שלטים "שחררו את פלסטין, החרימו את ישראל", אבל בזה בערך הסתכמה הפעילות. בארגון טוענים כי היעדר העניין התקשורתי מחוץ לסקוטלנד סביב המשחק, מוציא מן העוקץ הפגנה שיש לצידה סיכון במעצרים, אבל במשחק עצמו הכל פתוח על אף שאופ"א הוציאה הוראה ברורה כי לא יוכנסו דגלים במשחק שאינם של סקוטלנד, בריטניה או ישראל.


האוהדים הסקוטים הססגוניים זרמו למשחק עוד משעות הצהריים ממדרחוב ביוקנן, רובם לובשדים חצאיות טרטן, חלקם עם נעליים מסורתיות וחלקם סתם עם סניקרס. בטמפרטורה כאן, שנעה סביב 5 מעלות ומרגישה כמו 0 – כולל גשם דקיק ודוקר במיוחד – זה לא עניין של מה בכך להסתובב עם חצאיות, בפרט כאשר אחד האוהדים, שיכור כלוט, הבהיר כי כמו בסרט 'לב אמיץ', רוב האוהדים הסקוטים לא לובשים אפילו תחתונים מתחת לחצאית, הרים את חצאיתו וגילה לנו את ממונו. סביב האצטדיון ניגנו כמה בחמת חלילים והתחושה היא מאוד סקוטית.



צילום: אודי ציטיאט, גלאזגו


מבחינת הנבחרת המטרה תהיה כמובן לעבור את הדקות הראשונות בשלום כאשר המאמן אנדי הרצוג הדגיש זאת באזני השחקנים. הסקוטים ממשיכים להראות בכל מקום אפשרי כי החשש העיקרי שלהם הוא ממואנס דאבור ותומר חמד שקיבל אזכור מרכזי בתוכניה שחולקה לקראת המשחק. ערן זהבי, כוכב הנבחרת, אפילו לא מוכר כאן. הוא עצמו אמר על כך: "אני אוהב את זה". כשלא סופרים אותו, הוא מגיע חד במיוחד.


הבוקר עברה הנבחרת אימון שחרור באצטדיונה של פרטיק טיסל. הרצוג לא עשה שינוי מההרכב שפתח מול גווטמלה ביום חמישי. אריאל הרוש; שרן ייני, לואי טהא, עמרי בן הרוש; אלי דסה, ביברס נאתכו, טאלב טווטחה, בירם כיאל, דור פרץ; מואנס דאבור, ערן זהבי. קרוב ל-20 אנשי תקשורת מישראל, מספר לא שגרתי, מלווים את הנבחרת.


הנבחרת זקוקה לתיקו כדי לעלות לדרג ב' דל ליגת האומות ולפלייאוף העליה ליורו וכדי להבטיח את מקומה בדרג ג' לקראת הגרלת מוקדמות היורו שתהיה ב-2 בדצמבר. הפסד ידיח את ישראל מהמפעל והפסד בן שני שערים יוריד אותה לדרג הרביעי בהגרלת היורו.


המאמן הסקוטי אלכס מקליש נותן קרדיט להרכב שניצח במוצאי שבת את אלבניה 0:4: אלן מקרגור; פטרסון, בייטס, מקינה, רוברטסון; קאלום מקרגור, ארמסטרונג, פורסט, כריסטי, פרייזר; פלטשר. ישפוט במשחק טוביאש וולץ, קצין משטרה גרמני.



It's matchday!

Scotland v Israel
UEFA #NationsLeague
7.45pm
@HampdenPark, Glasgow
➡️ Preview: https://t.co/CzbbpoH5eh#NothingMattersMorepic.twitter.com/D21L4T8yW1

— Scotland National Team (@ScotlandNT) November 20, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי